Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Aeromobil 3.0: létající auto na novém videu, ve vzduchu mu to jde docela dobře
3.11.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Slovenský kříženec auta a letadla se ukázal na novém videu. Oproti verzi 2.5 je v letu očividně stabilnější, snad kvůli větším křídlům.
Slovenské létající auto, o kterém jste si u nás mohli přečíst již několikrát, je na dobré cestě do výroby. Poslední verze 3.0, která má oproti starší 2.5 například větší dojezd po silnici a také o 20 cm větší rozpětí křídel, se ukázala na několika nových fotografiích a také na videu - kde ji vidíme nejen jezdit normálně po silnici, ale také létat, a to nijak nízko.
Verze 3.0 debutovala na Pioneers Festivalu ve Vídni a poprala se s několika problémy, které měla verze 2.5. Jednak letí mnohem výše a jednak při letu vypadá značně stabilněji. To může být dáno povětrnostními podmínkami, těžko by si pro první prezentaci Slováci vybrali den, kdy foukal nějak zvlášť silný vítr. Nyní je z Aeromobilu stroj, který vypadá mnohem lákavěji - i kdyby na pouhé svezení či let na sedadle spolujezdce.
Má to ovšem několik háčků. Pokud s Aeromobilem chcete létat, potřebujete samozřejmě pilotní licenci a také lze vzlétnout či přistát pouze na letišti. Stroj však očividně zvládne i travnaté plochy a těch je v České republice hromada, takže se sedmisetkilometrovým doletem by neměl být problém se dostat kamkoliv. Také stále neznáme cenu vozu, ani dobu, kdy bude skutečně v prodeji. Podle videa však odhadujeme, že překážek na cestě do sériové výroby není zas tak mnoho, alespoň těch technických.
Připomeňme, že Aeromobil 3.0 je vybaven leteckým motorem Rotax 912, který pohání zadní kola anebo vzadu umístěnou vrtuli. Dojezd na jednu nádrž po silnici je 875 km, dolet 700 km a je možno tankovat běžný benzín. Základ tvoří ocelový rám, na kterém je karbonová karoserie. Ta měří přes 6 metrů na délku a asi dva a čtvrt metru na šířku, na silnici teda Aeromobil není žádný drobeček, přesto jeho suchá hmotnost činí jen 450 kg. Jistě také díky tomu zvládne na silnici 160 km/h a ve vzduchu 200 km/h.
Nové obrázky ukazují Aeromobil 3.0, který je pravděpodobně bližší produkční verzi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 2 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 4 hodinami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 5 hodinami - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 7 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva