Aeromobil 3.0: létající auto na novém videu, ve vzduchu mu to jde docela dobře

Slovenský kříženec auta a letadla se ukázal na novém videu. Oproti verzi 2.5 je v letu očividně stabilnější, snad kvůli větším křídlům.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Aeromobil 3.0: létající auto na novém videu, ve vzduchu mu to jde docela dobře

3.11.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Aeromobil 3.0: létající auto na novém videu, ve vzduchu mu to jde docela dobře

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Slovenský kříženec auta a letadla se ukázal na novém videu. Oproti verzi 2.5 je v letu očividně stabilnější, snad kvůli větším křídlům.

Slovenské létající auto, o kterém jste si u nás mohli přečíst již několikrát, je na dobré cestě do výroby. Poslední verze 3.0, která má oproti starší 2.5 například větší dojezd po silnici a také o 20 cm větší rozpětí křídel, se ukázala na několika nových fotografiích a také na videu - kde ji vidíme nejen jezdit normálně po silnici, ale také létat, a to nijak nízko.

Verze 3.0 debutovala na Pioneers Festivalu ve Vídni a poprala se s několika problémy, které měla verze 2.5. Jednak letí mnohem výše a jednak při letu vypadá značně stabilněji. To může být dáno povětrnostními podmínkami, těžko by si pro první prezentaci Slováci vybrali den, kdy foukal nějak zvlášť silný vítr. Nyní je z Aeromobilu stroj, který vypadá mnohem lákavěji - i kdyby na pouhé svezení či let na sedadle spolujezdce.

Má to ovšem několik háčků. Pokud s Aeromobilem chcete létat, potřebujete samozřejmě pilotní licenci a také lze vzlétnout či přistát pouze na letišti. Stroj však očividně zvládne i travnaté plochy a těch je v České republice hromada, takže se sedmisetkilometrovým doletem by neměl být problém se dostat kamkoliv. Také stále neznáme cenu vozu, ani dobu, kdy bude skutečně v prodeji. Podle videa však odhadujeme, že překážek na cestě do sériové výroby není zas tak mnoho, alespoň těch technických.

Připomeňme, že Aeromobil 3.0 je vybaven leteckým motorem Rotax 912, který pohání zadní kola anebo vzadu umístěnou vrtuli. Dojezd na jednu nádrž po silnici je 875 km, dolet 700 km a je možno tankovat běžný benzín. Základ tvoří ocelový rám, na kterém je karbonová karoserie. Ta měří přes 6 metrů na délku a asi dva a čtvrt metru na šířku, na silnici teda Aeromobil není žádný drobeček, přesto jeho suchá hmotnost činí jen 450 kg. Jistě také díky tomu zvládne na silnici 160 km/h a ve vzduchu 200 km/h.


Aeromobil 3.0: létající auto na novém videu, ve vzduchu mu to jde docela dobře - 1 - aeromobil 3.0 nove 01Aeromobil 3.0: létající auto na novém videu, ve vzduchu mu to jde docela dobře - 2 - aeromobil 3.0 nove 02Aeromobil 3.0: létající auto na novém videu, ve vzduchu mu to jde docela dobře - 3 - aeromobil 3.0 nove 03Aeromobil 3.0: létající auto na novém videu, ve vzduchu mu to jde docela dobře - 4 - aeromobil 3.0 nove 04Aeromobil 3.0: létající auto na novém videu, ve vzduchu mu to jde docela dobře - 5 - aeromobil 3.0 nove 05Aeromobil 3.0: létající auto na novém videu, ve vzduchu mu to jde docela dobře - 6 - aeromobil 3.0 nove 06Aeromobil 3.0: létající auto na novém videu, ve vzduchu mu to jde docela dobře - 7 - aeromobil 3.0 nove 07Aeromobil 3.0: létající auto na novém videu, ve vzduchu mu to jde docela dobře - 8 - aeromobil 3.0 nove 08Aeromobil 3.0: létající auto na novém videu, ve vzduchu mu to jde docela dobře - 9 - aeromobil 3.0 nove 09
Nové obrázky ukazují Aeromobil 3.0, který je pravděpodobně bližší produkční verzi

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.