Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Abarth Punto SuperSport: juniorská liga
1.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Hatchback s rychlými pruhy a čtyřválcem, co má 180 koní. A říká si SuperSport. Není to náhodou italské?
Drzost Fiatu rozhodně nechybí, ale smysl pro estetiku mu také upřít nelze. Jeho další frankfurtská kreace vychází ze sériového Abarthu Punto s přídavkem komponentů paketu esseesse (tedy italsky SS, což je právě zkratka pro SuperSport).
Z něj se ve voze objevují například zkrácené sportovní pružiny, na zakázku vyrobené tlumiče Koni nebo brzdový systém se čtyřmi vrtanými kotouči a čtyřpístkovými třmeny vpředu a koncovka výfuku se zvětšeným průměrem. O pohon se stará napříč všemi modely Abarthu používaný agregát 1,4 T-Jet vybavený turbodmychadlem, který produkuje 132 kW (180 koní) při 5 750 ot./min. a 270 newtonmetrů při 2 500 ot./min. Punto Supersports jezdí maximální rychlostí 216 km/h a stovku „dá” za 7,5 s.
Abarth pro tento vůz vytvořil osobité barevné schéma - dvoutónový lak Grigio Campovolo míchá šedivý odstín s matnou černí, což je podle automobilky element reinterpretovaný ze starých závodních aut. A byl prý využíván proto, aby se zabránilo odrazům světel od karoserie. Jestli to samé platí pro barevně sladěná 18" kola, zpráva neuvádí.
Píše se v ní ale to, že v interiéru uvidíme při prezentaci ve Frankfurtu černou kůží čalouněná sportovní sedadla Sabelt a identicky potažený volant. Švy kombinují červené a žluté nitě, což jsou pro změnu barvy převzaté z loga Abarthu. A pokud zákazník nepotřebuje všechny tyto úpravy pouze pro posílení svého metrosexuálního ega, patrně přijde vhod i navigace nabízející telemetrii.
To není vtip, Abarth opravdu balí díly paketu esseesse do dřevěné bedny
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 9 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 10 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva