Abarth Punto SuperSport: juniorská liga

Hatchback s rychlými pruhy a čtyřválcem, co má 180 koní. A říká si SuperSport. Není to náhodou italské?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Abarth Punto SuperSport: juniorská liga

1.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Abarth Punto SuperSport: juniorská liga

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Hatchback s rychlými pruhy a čtyřválcem, co má 180 koní. A říká si SuperSport. Není to náhodou italské?

Drzost Fiatu rozhodně nechybí, ale smysl pro estetiku mu také upřít nelze. Jeho další frankfurtská kreace vychází ze sériového Abarthu Punto s přídavkem komponentů paketu esseesse (tedy italsky SS, což je právě zkratka pro SuperSport).

Z něj se ve voze objevují například zkrácené sportovní pružiny, na zakázku vyrobené tlumiče Koni nebo brzdový systém se čtyřmi vrtanými kotouči a čtyřpístkovými třmeny vpředu a koncovka výfuku se zvětšeným průměrem. O pohon se stará napříč všemi modely Abarthu používaný agregát 1,4 T-Jet vybavený turbodmychadlem, který produkuje 132 kW (180 koní) při 5 750 ot./min. a 270 newtonmetrů při 2 500 ot./min. Punto Supersports jezdí maximální rychlostí 216 km/h a stovku „dá” za 7,5 s.

Abarth pro tento vůz vytvořil osobité barevné schéma - dvoutónový lak Grigio Campovolo míchá šedivý odstín s matnou černí, což je podle automobilky element reinterpretovaný ze starých závodních aut. A byl prý využíván proto, aby se zabránilo odrazům světel od karoserie. Jestli to samé platí pro barevně sladěná 18" kola, zpráva neuvádí.

Píše se v ní ale to, že v interiéru uvidíme při prezentaci ve Frankfurtu černou kůží čalouněná sportovní sedadla Sabelt a identicky potažený volant. Švy kombinují červené a žluté nitě, což jsou pro změnu barvy převzaté z loga Abarthu. A pokud zákazník nepotřebuje všechny tyto úpravy pouze pro posílení svého metrosexuálního ega, patrně přijde vhod i navigace nabízející telemetrii.


Abarth Punto SuperSport: juniorská liga - 1 - Abarth Punto SuperSport 01
To není vtip, Abarth opravdu balí díly paketu esseesse do dřevěné bedny

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.