Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Abarth Punto Supersport 2012: nejrychlejší Punto vůbec konečně v prodeji
29.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Fiat přes půl roku dolaďoval nejostřejší Punto, než se rozhodl pustit jej do prodeje. Mnoho času na přemýšlení ale zákazníci nemají, vznikne ani ne 200 kusů.
Abarth Punto Supersport není čerstvá záležitost. Poprvé jsme o něm psali loni v září, kdy se představoval a připravoval na světovou premiéru ve Frankfurtu. Co je na něm zajímavé, že o něm píšeme opět?
Možná stojí za krátkou zmínku, že to není obyčejný Fiat a dokonce ani obyčejný Abarth. Oproti standardnímu „Škorpionovi“ se na podvozku objevily zkrácené sportovní pružiny, na zakázku vyrobené tlumiče Koni, brzdový systém se čtyřmi vrtanými kotouči a čtyřpístkovými třmeny vpředu, hliníkové sedmnáctky a koncovka výfuku se zvětšeným průměrem. Vše z balíčku SS (esseesse).
O pohon se stará napříč všemi modely Abarthu používaný agregát 1,4 T-Jet vybavený turbodmychadlem, který zde produkuje 180 koní při 5 750 otáčkách a 270 newtonmetrů při 2 500 ot./min. Punto Supersport jezdí maximální rychlostí 216 km/h a stovku s pevným startem dostihne za 7,5 s.
Speciální pro tento vůz je také osobité barevné schéma - dvoutónový lak Grigio Campovolo anebo pak nově čistá černá. V interiéru máte černou kůží čalouněná sportovní sedadla Sabelt a švy kombinují červené a žluté nitě, což jsou barvy převzaté z loga Abarthu.
Tou největší novinkou ale je, že Fiat začal extra edici Abarthu Punto konečně prodávat. Zatím pouze v Itálii, za cenu v přepočtu 550 tisíc korun. Pokud se vám zdá přiměřená a máte pocit, že to auto musíte mít, v takovém případě doporučujeme rozhýbat se. Fiat jich totiž vyrobí jen 199 kusů a než si promyslí export, možná už nebude co vyvážet.


Úpravy Punta Supersport provádí centrála Abarthu v Turíně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 8 hodinamiReaguje takhle VW na ztrátu pozic? Autonomním řízením osadit chce i svá spalovací auta, to ho opravdu nespasí
před 9 hodinamiPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
před 11 hodinamiGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva