Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
A pak že se na Škodu Kodiaq čeká dlouho. Co by za půl roku dali klienti Koenigseggu
27.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud si dnes objednáte novou Škodu Kodiaq, dostanete ji nejdříve na podzim. Někteří to špatně snášejí, zákazníci Koenigseggu mezi nimi ale asi nebidou.
Budoucnost Koenigseggu jsme zlehka naťukli před pár dny. Šéf švédské automobilky Christian von Koenigsegg totiž naznačil, že značka počítá se dvěma modelovými liniemi, z nichž tou první bude hybridní Regera. Druhá je nám aktuálně neznámá, jde totiž o nástupce současné supersportovní řady Agera. K jeho příchodu ovšem hned tak nedojde, neboť Koenigsegg musí nejprve splnit veškeré své dosavadní závazky. A to není zrovna snadné.
Termín „dlouhá doba dodání” totiž u této značky nabírá poněkud jiných rozměrů, než na které jsme v automobilovém světě zvyklí. Například Škoda se nyní potýká s přemírou zájmu o nový model Kodiaq a noví zákazníci budou rádi, když objednaný vůz dostanou za půl roku. U Koenigseggz se natáhla až do příští dekády.
To není vtip, jde přesně o 4 roky, což znamená, že aktuální objednávka bude znamenat dodání vozu v roce 2021. To je nesmírně vzdálený termín a značka to vnímá jako problém. Pracuje tak na navýšení svých kapacit, nicméně raketového tempa, kterého dosahují její výrobky, i přesto nebude po nejbližší roky schopna dosáhnout. Pokud tedy toužíte po voze, který zvládá protáčet zadní kola i v rychlostech přes 200 km/h, budete se muset obrnit nemalou trpělivostí.
„Máme čtyřletou čekací listinu, ale chceme ji zkrátit, protože je stále těžší a těžší prodávat vozy s dobou doručení do čtyř nebo pěti let. Kdo ví, jak totiž bude vypadat svět za čtyři, pět let, že? Nejvíce se tedy soustředíme na zkracování čekací doby, což se nám pomalu daří, takže bychom se časem mohli dostat i na dva či dva a půl roku, neboť je zde mnoho zákazníků, kteří touží po vícero vozech,“ uvedl šéf značky.
„Někteří si je sice objednávají i dnes navzdory čtyř- až pětileté čekací lhůtě, nicméně za dva až dva a půl roku budeme mít mnoho novinek. A právě zde leží na největší výzva. Tento rok tudíž cílíme na kvótu 25 aut. Zda je ale vyrobíme, to je nyní otázkou, neboť se profilujeme v řadě oblastí. Doufám ale, že příští rok jich vyrobíme přinejmenším 30. A poté potřebujeme vystavět nové budovy a věci tohoto charakteru.“
Tím je tedy řečeno, a vlastně i potvrzeno vše. Koenigsegg skutečně chystá na přelom této a příští dekády novinky, respektive onoho nástupce modelu Agera. Kromě toho přislíbil také dodávku stovky zakázkových agregátů Spykeru a do sériové výroby míří i bezvačkový motor. Nuda tedy ve Švédsku rozhodně nehrozí, což ovšem znamená, že roční produkční kapacita se hned tak nezvedne, a pokud ano, pak jen o chlup.



























Pokud si dnes objednáte Koenigsegg Regera, počkáte si na něj čtyři až pět let
Zdroj: Road and Track
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Warm up v Jerezu: Kdo jiný než Marc Marquez včera 10:27
- Sprint Race v Jerezu vyhrál Marc Marquez 26.4.2025
Nejčtenější články
Jeden z mála lidí, kteří mohou k Michaelu Schumacherovi, popsal „velmi smutný” stav, ve kterém se legenda F1 nachází
28.3.2025Němci se Švýcary vyvinuli revoluční bezemisní spalovací motor. Neměla by spíš tohle být budoucnost?
28.3.2025Motoristé, vyhněte se Paříži. Opakujeme, vyhněte se s autem Paříži
28.3.2025Český svaz autoprůmyslu si dovolil kritizovat vnucování nechtěných aut, připomíná to Kocábovu diverzi v živém vysílání v létě 1989
29.3.2025Někdo najel s elektrickým Hyundai 666 tisíc km za pár let. Na jednu baterii to ale nedal, cena náhrady hatí vše
29.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva