Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
A je po Saabu. Scania si nepřeje, aby nový majitel používal jeho logo
19.8.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Když konsorcium NEVS převzalo zbytky Saabu s úmyslem vyrábět elektromobily, dávali jsme mu rok, maximálně dva. Asi jsme to o rok až dva přehnali.
Saabokalypsa se zdá být nekonečným zdrojem pozoruhodných událostí. Loňský bankrot mohl vypadat jako definitivní tečka, ale stalo se toho ještě tolik... V poslední době pak zbytky firmy převzalo konsorcium NEVS s úmyslem vyrábět pouze elektromobily. Už to zní dost šíleně, ještě šílenější ale je, že se firmu rozhodlo převzít nejen s tím, že nebude moci používat technologie od GM umožňující vyrábět třeba povedený model 9-5, ale, jak se později ukázalo, i bez jistoty, že bude moci používat značku Saab resp. její logo.
Taková možnost totiž podléhá schválení dřívějších součástí původního Saabu, tedy zbrojního koncernu Saab AB a výrobci nákladních vozů a autobusů Scania. A právě druhý jmenovaný se rozhodl říci své „ingen”.
Informují o tom nezávisle na sobě rozličná švédská média. Dle tamní rozhlasové stanice P4 West je rozhodnutí Scanie prakticky definitivní, firma vidí jen malou šanci, že by své stanovisko změnila. Přesný důvod takového rozhodnutí zástupci Scanie odmítli sdělit, pravděpodobně ale prostě nechtějí, aby se logo, se kterým musí sami pracovat, objevilo na nějakém utopickém elektromobilu, jenž by poškozoval i její obré jméno. „V sázce je obrovská hodnota pro všechny naše zaměstnance. Prostě nechceme hrát na náhodu a riskovat tímto krokem ztrátu hodnoty naší značky,” řekl pro P4 West Erik Ljungberg z vedení společnosti Scania.
Jinými slovy, NEVS nemá k dispozici techniku nových Saabů, nemá možnost použít logo Saabu a nemá ani žádný dobrý nápad, co by chtěl v bývalé továrně Saabu (ta mu opravdu patří) vyrábět. Má vůbec nějaký smysl v tomto pokusu pokračovat? To si vážné lidé z NEVS myslí, že si někdo za dva nebo tři roky koupí předraženou a nepoužitelnou elektrickou 9-3, která se ani nebude jmenovat Saab?









Že se tento vůz někdy vrátí do boje o zákazníka jako elektromobil je nyní o poznání méně pravděpodobné. Vadí to někomu?
Zdroj. P4 West
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 2 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
Někdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před hodinouPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 2 hodinamiNové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před 3 hodinamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva