Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
40 let starý VW Golf na sprintech zkazil den všem, navzdory nenápadnému vzhledu byl k neporažení
2.9.2024 | Petr Miler
Na první pohled asi prohlásíte cosi o hezky opečovávaném Golfu II, až na ten druhý vás možná napadne, že neoriginální kola s lepivými pneumatikami na tomto autě nemusí být pro nic za nic.
Možná si ještě vzpomenete na nenápadný VW Golf II s víc jak 1 200 koňmi výkonu z dílny Boby Kettlera. Byl to extrém svého druhu, skutečné ztělesnění sleeperu, musíme se ale ptát, jak moc dlouho tohle auto vydrží jezdit, když tak extrémní výkon doluje z pouhého dvoulitru. To stroj, který vám ukážeme dnes, není až tak výkonný a rychlý, je to ale pořád velký ďas, který ve sprintech na čtvrtmíli těžko hledá soupeře. A navíc slibuje, že se po pěti sprintech nerozpadne na atomy.
Je to znovu Volkswagen Golf II, který má ovšem v útrobách přeplňovaný motor VR6. Jeho výkon činí údajně 911 koní a je směrován na všechna kola přes sekvenční převodovku. To číslo definující maximální výkon není náhodné, majitel je zjevně velkým příznivcem Porsche 911, jehož většinu verzí si ale nyní dá k snídani. A nedává to moc znát, zvenčí vidíme jen větší kola lepivými pneumatikami a mohutnějšími brzdami poblíž. Pohled do interiéru naznačí víc, toho si ale na křižovatce stěží všimnete.
A auto za chvíli neuvidíte vůbec, neboť jeho dynamika je extrémní. Jak se můžete podívat níže, čtvrtmíle okolo 10 sekund není problém ani s nepovedenými starty. A majitel se dostává za optimálních okolností i pod 10sekundovou metu. To sice není světový rekord ve sprintu, na akci, kde se nenachází 1300koňové pseudo Golfy a podobná monstra to ale stačí, aby všichni ostatní šli domů zklamaní, ať už přijeli s čímkoli ambiciózním.
Ani Porsche 911 Turbo S nebo Tesla Model Plaid obvykle nejsou rychlejší, zkrátka se opět se ukazuje, že nízká hmotnost hmotnost starého auta, vysoký výkon přeplňovaného motoru a pohon všech kol je na sprintech vražedná kombinace. V tomto případě tak moc, že tomuto Golfu z 80. let minulého století nebude v běžné praxi stačit téměř nic obvyklejšího, mrkněte se na to sami.
Podobný šedomodrý Golf II z videa níže je opravdu k nezastavení. S čtvrtmílí klidně pod 10 sekund ujede kdečemu, prakticky všemu. Ilustrační foto: Volkswagen
Zdroj: VeeDubRacing@Youtube
Bleskovky
- Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025 - Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
12.1.2025 - Nesmyslný 2,2tunový elektromobil se navzdory 650 koním znovu spálil v souboji se slabším spalovacím autem
11.1.2025
Nejnovější články
- VW nedokázal zabránit meziročnímu poklesu prodejů elektrických aut ani za pomoci všech svých značek dohromady
před 2 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - Lamborghini končí s posledními čistě spalovacími motory, už teď je nabízí jen někde
včera - Expert se rozhodl testem vyřešit debatu, zda při jízdě po sněhu a ledu lépe fungují více anebo méně nahuštěné pneu
včera - „Vono to pude”: Fiat vrátí modelu 500 spalovací motor ještě letos, Pandě ho nechá i po roce 2030. Stejnou chybu znovu neudělá
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva