Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
312 km/h v provozu s prstem v nose? Nová M5 na Autobahnu připomíná vesmírnou loď
21.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
S neskutečnou lehkostí dokáže nová M5 dosahovat i udržovat extrémní rychlosti. Po německé dálnici vedle ostatních aut dolová létá, jako by se nic zvláštního nedělo.
Na novou generaci BMW M5 se hrne chvála ze všech stran. Je to vcelku překvapivé, neboť před oficiální premiérou řada lidí nemohla mnichovskému über-sedanu přijít na jméno. Důvodem je přesedlání na pohon všech kol, jehož se lidé pravidelně jezdící spíše bokem než v přímém směru obávali. Automobilka ovšem umožnila i deaktivaci pohonu přední nápravy, načež se tyto strachy ukázaly být lichými.
Místo toho se tedy můžeme soustředit pouze na jízdní dynamiku, která je mimořádně působivá. Dle technických parametrů je totiž možné počítat se sprintem na stovku za 3,4 sekundy a nejvyšší rychlostí 250 km/h, respektive 305 km/h po zakoupení paketu M Driver‘s Package. Za tím přitom stojí 600 koní a 750 Nm točivého momentu, jenž produkuje 4,4litrový přeplňovaný osmiválec.
Nové video ovšem dokazuje, že tato data jsou možná až zbytečně skromná. Čas potřebný k akceleraci na stovku je totiž o dvě desetiny nižší, v rámci maximálky je pro změnu možné počítat dokonce s 312 km/h. Obě čísla vychází z GPS, nikoliv třeba z tachometru a stopek. S danou dynamikou lze tedy v reálném světě stoprocentně počítat.
Zajímavé přitom je, že onoho působivého času při akceleraci vůz dosáhl sice ve sportovním režimu, ovšem s převodovkou ponechanou v normálu. Je tedy dost možné, že výsledné hodnoty by bylo možné ještě o chlup ponížit. Vůbec bychom se tedy nedivili, kdyby dvoustovka padla na tachometru klidně i za méně než 11 sekund.
Stejně tak je třeba vypíchnout, kterak snadno se M5 dostane na magickou třístovku a především, jak dlouho se na této hodnotě či dokonce nad ní drží v běžném provozu. I přes nemalou práci divize BMW M totiž stále nejde o ryzí supersport, ale o sedan, se kterým snadno dojedete s celou rodinou na chatu a který s cenou startuje na 3 185 000 Kč. Což s ohledem na to, co vidíme, rázem nevypadá jako zase tak moc...
Nové BMW M5 je neskutečně rychlé. Dokonce rychlejší, než automobilka uvádí v technických parametrech
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 7 hodinami - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
před 9 hodinami - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
před 10 hodinami - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
včera - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.24. 22:29 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 11.24. 22:03 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 11.24. 21:00 - M.Z.
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch