Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Někdo si před 20 léty koupil poslední Opel se zadním pohonem, teď je sotva jetý na prodej
13.3.2023 | Mirek Mazal
Je to pozoruhodný pozůstatek z časů, které se dnes zdají být stejně vzdálené jako neuvěřitelné. Většina vyrobených kusů tohoto modelu už ani neexistuje, natož aby byla na prodej, zvláště pak v dobrém stavu. Tato Omega je výjimkou a pozoruhodná je i tím, že jde o jednu z posledních vzniklých vůbec.
Opel patřil po většinu své existence pod křídla amerického koncernu General Motors. Německá značka byla v 90. letech v kurzu a pomáhala vyrovnávat ztráty GM z aktivit v Severní Americe a financovat jeho expanzi do Asie. Rok 1999 ale byl pro Opel tím posledním, kdy se v roční účetní uzávěrce období objevila černá čísla. Následovaly další propady a neúspěšné pokusy o vzkříšení, které nakonec pramenily v prodej automobilky do rukou francouzského PSA, který později splynul s FCA v to, čemu dnes říkáme Stellantis.
Dnes to zní působí skoro absurdně, v lepších časech ale situace umožňovala Opelu vyrábět i modely vyšší střední třídy, které dnes z mainstreamových automobilek nenabízí prakticky nikdo. Svého času respektovaná Omega by byla i dnes velké komfortní přibližovadlo s vítaným pohonem zadní nápravy a s několika šestiválci na výběr. Jízda v ní byla zajímavá, se spolehlivostí a trvanlivostí to bylo horší - když už nic jiného, většinu Omeg za poslední dvě dekády sežrala rez.
Hezkých exemplářů v nabídce je tedy jako šafránu, výjimky potvrzující pravidlo se ale čas od času objeví. Mezi nimi se sluší upozornit na výjimečný černý kousek, který se objevil v prodeji dílem soukromého majitele z německého Beckumu. Za velmi přijatelných 5 500 Eur, tedy asi 130 tisíc Kč, prodává Omegu B, která si navzdory 20 létům na světě pořádně nezajezdila. Má jen 67 tisíc kilometrů na tachometru a ve většině ohledů působí dojmem zánovního vozu.
Pozoruhodné je jistě i to, že tato Omega téměř po celou svou existenci v majetku jediného majitele, staršího muže, který s ní bůhvíproč moc nejezdil. Proto jsou počasím či používáním nedotčené téměř všechny části exteriéru a interiéru. Motor 2,2i výkonu 107 kW (145 koní) nedělá z vozy žádný uragán, ale zase tak špatně nejede, svého času jsme s ním měli tu čest. A kdo vám dnes nabídne zadní pohon, třebaže v tomto případě s automatickou převodovkou? To už je vlastnost leda pár drahých BMW či ještě mnohem dražších specialit ještě exkluzivnějších značek.
Vůz je vyveden v tzv. Design Edition a pochází ze samotného konce výroby - registrován byl až v srpnu 2003, kdy z výrobní linky sjížděly poslední kusy. Svěže tedy působí i proto, také ale kvůli slušné výbavě. Je to jistě hlavně zajímavost, ale uvážíme-li dnešní situaci na trhu, není to nutně marná nabídka ani pro někoho, kdo chce dostupné auto na ježdění. Možná nebude od věci chvíli jezdit v zánovní Omeze, po které se v bazarech nikdo nepachtí, než se nutit do předražených ojetin tuctových typů, které vám lepší svezení za podobné peníze jistě nenabídnou. Udržet čtyřválcové provedení z konce výroby při životě není zase takový oříšek, zvlášť když je výchozí stav takto dobrý.
Relikt ze zlatých časů Opelu dnes vychází v přepočtu na 130 tisíc Kč, je to jedna z posledních vzniklých Omeg vůbec. Vzhledem k jejímu stavu a situaci na trhu to není nezajímavá nabídka. Foto: N.C., publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
včera - Otylý elektrický hot hatch Hyundai ukázal na okruhu svou nesmyslnost. Vydrží tři kola, pak můžete hodiny nabíjet
15.5.2024 - Legendární závodní Peugeot předvedl jekot svého motoru V10, vaše uši se budou tetelit blahem
14.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Kymco CV3 550i ABS vs. AK 550i ABS Premium: dvě nebo tři kola? 08:00
- Test šampionátu WomenWCR - 1. den včera 20:06
- Mugello-MotoGP-Test: Alex Rins s nejlepším časem včera 19:51
- Michele Pirro s wild card v Misanu včera 16:00
- Boscoscuro válcuje Kalexy včera 10:00
Nejnovější články
- Nejlevnější velký kombík Evropy se vrátil do prodeje. Oproti minulosti zdražil, pořád je ale nejlevnější
před hodinou - Pod cenou vyprodávané Tesly z flotily Hertzu jsou v praxi přesně takové křápy, jak byste čekali
před 2 hodinami - Už i VW kapituloval. Plány na čistě elektrickou budoucnost bourá, 50 miliard na nové továrny i baterky nepadne
před 4 hodinami - Číňané už se nebojí ničeho, bodovat chtějí i s pick-upem. Prodávat ho začínají největším soupeřům přímo pod nosem
včera - Jen Mercedes dokáže prodávat čtyřválcové auto za 4,25 milionu a nestydět se, třikrát větší motor lze mít za míň jak třetinu
včera
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 05.17. 08:49 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.16. 22:49 - GeneHawkins
- Odjezd z křižovatky po padnutí červené 05.16. 22:48 - GeneHawkins
- BMW Divize 05.16. 21:19 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.16. 17:27 - Stepan
- Naprosté auto tele, žádá profíky o důležitou radu 05.16. 16:39 - Amatér
- Rychlodotazy 05.16. 12:24 - pavproch
- Politický koutek 05.16. 10:55 - Stepan