Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodejní hit, který téměř do jednoho sežrala rez, ani dodnes nejetý a nezkorodovaný nikdo nechce
30.10.2022 | Mirek Mazal
Prakticky jakýkoli vůz lze udržovat při životě skoro donekonečna, pokud ovšem s gustem nekoroduje. To byl případ tohoto vozu, z jehož multimilionové produkce do dnešního dne nezůstalo skoro nic. Tento kousek je stále jako nový v rukou prvního majitele, prodat se jej ale ani tak nedaří.
Opel Vectra první generace je dnes už pomalu zapomenutý matador střední třídy z přelomu 80. a 90. let minulého století. Sedan a liftback debutovaly na podzim 1988 a vydržely v prodeji sedm let, během nichž se do historie zapsaly jako velmi nenápadné, relativně spolehlivé, především ale zoufale korodující automobily. První iterace označovaná jednoduše písmenem A zaujala neskutečných 2,5 milionu zákazníků hledajících odolnou techniku a dobrý poměr ceny k užitné hodnotě.
Je to z dnešního pohledu fascinující statistika. Považme, že ani verze kombi tehdy nebyla k dispozici, přesto vůz oslovil tolik lidí. Takové množství aut střední třídy dnes už za 7 let neprodá nikdo, nikde a nijak, to by snad BMW muselo začít nabízet svou trojku za 500 tisíc. A ani v takovém případě si nejsme úplně jisti, že by uspělo - trh je dnes mnohem více roztříštěný.
Ona horda kupců ale ve Vectře našla tu pravou jen částečně. Jak už jsme zmínili, renomé německého stroje kazila rez rozšiřující se po každé zimě na další a další místa. Majitelé museli věnovat zvýšenou pozornost jízdám v solených oblastech, nejlepším řešením bylo vůbec nevyjíždět. Poněkud kontraproduktivním návodem se zřejmě řídil dodnes první jediný majitel modrého sedanu z prvních let výroby - prodán byl už v červnu roku 1989. Mohl si s ním užít své, ale dělal všechno, jen ne to - po 33 letech a 4 měsících vlastnictví jej jako stále první majitel prodává.
Možná si ze slov „sotvakdy vyjel” myslíte, že zvládl třeba 3 nebo 5 tisíc tisíce kilometrů za rok, i to by ale za 33 let dalo docela vysoký nájezd. On ale jezdil jen pár desítek kilometrů měsíčně a jeho Vectra má dodnes najeto jen 20 992 km. V garáži tak stála asi 99,99 % času a není divu, že na sobě nemá jedinou známku koroze, pomineme-li litinové výfukové sběrné potrubí, kde vůbec nic neznamená. Krásný stav stvrzují nejen pravidelné servisní prohlídky, ale i řádně absolvované STK.
Všechny viditelně části vozu vypadají pořád velmi dobře, taková Vectra A už se v bazarech nevídá a je tou bezpečně nejzachovalejší v současné nabídce. Interiér křičí cosi o přelomu 80 a 90. let, modrý vnitřek tuctového sedanu střední třídy si dnes nedovedeme představit, ale to je tu součást kouzla. Pod stále naleštěnou kapotou je umístěn 2,0litrový benzínový čtyřválec o výkonu 85 kW (115 koní). Převodovka je automatická, což autu na atraktivitě nepřidá, ale vzhledem ke způsobu dosavadního využití nepřekvapí. Výbava je chabá, za zmínku stojí v podstatě jen originální rádio, i to je ale obraz 80. let, kdy tento vůz vznikl.
Výjimečný stav by mohl přilákat sběratele, nebo by ale aspoň mohl ohromit nostalgiky, nic z toho se ovšem neděje. Auto už je v prodeji pěkných pár pátků a jeho cena postupně klesá, klesá... A klesá. Dnes už je k mání za 7 690 Eur, tedy asi 188 tisíc Kč - skoro o 100 tisíc níže, než bývala. A přesto se kupce nedaří najít. Prodávající prý moc dobře ví, že dnes už je to sběratelský vůz ve stavu zánovního auta se servisní historií a pořád po prvním majiteli, a tak si jej podle toho cení. Nejsme si ale jisti, zda i nejzachovalejší Opel Vectra první generace na dnešním trhu někomu za takové peníze stojí, zatím to tak nevypadá.
Opel Vectra A 2,0i žádá za svůj prvotřídní stav s pouhými 21 tisíci najetými km už „jen” 188 tisíc Kč. Jde ale pořád o spoustu peněz, ani fandy Opelu zatím tato nabídka neohromila. Foto: Sokcevic, publikováno se souhlasem
Zdroj: [ Mobile.de]
Bleskovky
- Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
včera - Otylý elektrický hot hatch Hyundai ukázal na okruhu svou nesmyslnost. Vydrží tři kola, pak můžete hodiny nabíjet
15.5.2024 - Legendární závodní Peugeot předvedl jekot svého motoru V10, vaše uši se budou tetelit blahem
14.5.2024
Nejčtenější články
- Fiasco totale: Alfa Romeo přejmenovala už představený model po rozepři s italskou vládou
16.4.2024 - Ford podruhé v krátké době otočil. Po zrušení elektrických plánů nebude v Evropě ani obcházet své dealery
16.4.2024 - Žádné lepší baterie v dohledné době nebudou, říká šéf jejich největšího výrobce. „Vydrží jen 10 dobití, jak to chcete prodávat?” říká
16.4.2024 - Tesla oznámila masivní propouštění. Ve firmě skončí desetina všech zaměstnanců, padáka dostali i klíčoví manažeři
16.4.2024 - Z evropských přístavů se stávají parkoviště tisíců neprodaných elektromobilů, na zákazníky čekají až rok a půl
16.4.2024
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 05.17. 08:49 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.16. 22:49 - GeneHawkins
- Odjezd z křižovatky po padnutí červené 05.16. 22:48 - GeneHawkins
- BMW Divize 05.16. 21:19 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.16. 17:27 - Stepan
- Naprosté auto tele, žádá profíky o důležitou radu 05.16. 16:39 - Amatér
- Rychlodotazy 05.16. 12:24 - pavproch
- Politický koutek 05.16. 10:55 - Stepan