Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test nového BMW 1: vůz mnoha tváří
22.7.2011 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
Poprvé jsme pořádně vyzkoušeli druhou generaci BMW řady 1 a máme jasněji v tom, jak si vede. Ve skutečnosti je hezčí, než se zdá, jízdně ale už tak nezáří.
Přehled kapitol
- Úvod, Nejméně fotogenické auto všech dob, Velmi příjemný interiér
- Dvě verze, tři podvozky, čtyři jízdní režimy, Dojmy z jízdy se 120dA
- Dojmy z jízdy se 118i, Fahrspass nahrazuje Sparspass a palubní elektronika
- Závěr, Ceny, Technické parametry obou testovaných verzí
- Kompletní fotogalerie - všechny snímky na jednom místě
Příchod nové generace jedničkového BMW sledujeme velmi bedlivě už od chvíle, kdy automobilce unikly její první fotografie a specifikace. Od té doby jsme vám nabídli ještě nespočet dalších článků na toto téma, které na našem webu patří v posledních týdnech mezi vůbec nejsledovanější. Rádi jsme proto přijali možnost zúčastnit se první prezentace vozu, na které jsme vcelku důkladně vyzkoušeli obě zatím nejvyšší specifikace mezi naftovými a benzinovými verzemi.
Víme tedy mnohem více o tom, jak to nové 1er ve skutečnosti sekne, jak se jeví její interiér, jak se chová její podvozek na rozličných typech cest nebo jak fungují její výlučně přeplňované motory. Nejen s tím se vás pokusíme seznámit na dalších řádcích.
Můžete si vybrat jakoukoli barvu, když to bude červená...
Fotogenická rozhodně není
Když jsme vám kdysi ukázali první fotografie poslední mnichovské novinky, někteří z vás ani nechtěli věřit, že jsou skutečné. Vzhled vozu na nich zachycený působil opravdu zvláštně a i za sebe říkám, že jsem byl řešením zejména předních partií, jenž skrývaly řadu disproporcí, poněkud rozčarován.
Opojení ošklivostí vozu z některých z vás postupem času vyprchalo a zvláště po odhalení prvních fotek provedení s M paketem začaly ve větší míře zaznívat pozitivnější hodnocení, za pěkný by ale vůz v tu dobu označil stále jen málokdo. Byl jsem tedy zvědavý na živý kontakt s ním a musím říci, že jsem byl jednoznačně pozitivně překvapen.
Ne snad, že bych obratem spěchal do nejbližší trafiky s cílem vyplnit slova „BMW 1 F20” na odpovědní lístek letošní soutěže automobilové krásy, živý dojem z auta byl ale násobně lepší než z fotografií. Nová jednička zkrátka naživo vypadá docela normálně a i když bych trval na tom, že řešení předních světlometů a masky chladiče mělo být jiné, její vizáž mě nikterak neodpuzovala.
Reálný dojem ze vzhledu nového BMW 1 ale na fotografie dostat nelze, i když se z některých úhlů jeví lépe a z jiných hůře. Marně pátrám v paměti po tak nefotogenickém autě, rozdíl mezi živým dojmem ze vzhledu auta a dojmem po shlédnutí fotek je skoro nekonečný. Ale co naplat, každý si tak jako tak bude muset na vlastní oči ověřit, zda se právě jemu nová 1er zamlouvá.
Krom obecného dojmu stojí za pozornost i některé vzhledové detaily. Jak jsme zmínili v našem někdejším představení, nová jednička bude nabízena ve dvou charakterově odlišných provedeních Urban a Sport. Naše fotky zachycují to první, jenž sází spíše na styl a komfort, čemuž odpovídá i řešení nárazníku, masky chladiče, vnějších zpětných zrcátek a kol z lehkých slitin. Jsou částečně či zcela vyvedeny v bílé barvě ve stylu Mini (Sport sází na podobných místech na černou, nabízí například i matně ztvárněnou koncovku výfuku), jak se vám tento kontrast zamlouvá posuďte sami. Mně se zejména bíle lakovaná kola zdála být na jinak docela konzervativním kompaktním hatchbacku zvláštní, faktem ale je, že vůz vizuálně oživovala. Pokud by se vám nezamlouvaly barevné kontrasty, můžete dát na většině míst přednost klasickému lakování v barvě karoserie.
Velmi příjemný interiér
Ačkoli vnější kabátek vozu překvapil některými svými netradičními detaily a auto jako celek je ve všech směrech o něco větší, v jádru zůstalo věrné pojetí první generace řady 1. Prakticky stejný je profil, velmi podobná je záď, jen již omílaná příď doznala značných změn. F20 je zkrátka jakousi evolucí E87, nesází na zcela jiný přístup, nevytváří zcela nový vůz. To ale platí jen o exteriéru, vnitřek vozu je docela odlišný.
Ačkoli bych zde pro „vyrovnání skóre” mohl říci, že vypadá na lépe na fotografiích než ve skutečnosti, neboť jeho mnohojaké tvary působí na vlastní oči někdy až příliš komplikovaně, nebylo by to úplně fér. On totiž i naživo vypadá dobře a co více, velmi kvalitně. Jelikož mám s předchozí generací jedničky zkušenosti velmi bohaté, vím, že interiér nebyl zrovna ukázkou kvality materiálů a montáže. Ačkoli jen čas ukáže, zda je na tom nová generace opravdu lépe, na první pohled (i poslech...) se jeví být v těchto směrech docela jinde. Není většího novinářského klišé než říci, že „interiér působil jako, by byl z auta o třídu vyššího”, ale v tomto případě to platilo a v rámci nabídky BMW by šlo jít ještě dále. Vnitřek totiž dělal lepší dojem i než současná trojka E90, jejíž „obyvatelnost” také nepatří zrovna ke špičce. Nejvíce připomínala dnešní řadu 5 F10 a to je pro jedničku určitě dobré hodnocení.
Pro úplnost je třeba dodat, že na dobrém pocitu se jistě podílely „nehorázné” specifikace, ve kterých byly testované vozy vyvedeny. Pochybuji o tom, že by se jediný svou cenou dostal (ze shora) blízko cenové hranici jednoho milionu Kč a to už samozřejmě musí být znát. Kožené čalounění, ty nejlepší palubní systémy, veškeré asistenční systémy i drobnosti jako je parkovací kamera pochopitelně dokázaly udělat dojem kvalitního vozu z vyšších sfér. Na druhou stranu ale platí, že ani podobně vybavená E87 se tak dobře nejevila. Relevantní otázkou samozřejmě je, jak bude vypadat 116i v základní výbavě, na odpověď si ale ještě budeme muset počkat.
Také uvnitř platí odlišné pojetí variant Urban a Sport. Stručně shrnuto: Urban je i zde opět spíše komfortní a konzervativní, Sport více rozverný. Jen ve verzi Sport si tak můžete pořídit rozličné barevné vyšperkování palubní desky nebo sedadel a podobné - s prominutí - blbůstky.
Následující >1 / 5
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024 - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024
Nejnovější články
- VW přiznal, že zájem o elektromobily klesá, spásu vidí v technologii, kterou před pěti léty odpískal
před 30 minutami - SUV Rolls-Roycu vypadá po faceliftu jako knírač, pouťový vnitřek i vnějšek mají oslovit mladou klientelu
před 2 hodinami - Elektrický supersport Rimacu je propadák a skončí bez nástupce, přiznal šéf. Ani bohatí elektromobily nechtějí
před 3 hodinami - Nový Duster se do detailu odhalil jako Renault, při jeho ceně to bude obrovský hit
včera - Američané ukázali nový podvodní dron. Dosud tajná zbraň nahání hrůzu nejen žralokům
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva