Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SUV Jaguaru nebude SUV, značka chce stvořit zcela nový segment
8.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Interně je britská novinka známa jako sportovní crossover. Polní cesty tedy Jaguar ponechá Land Roveru a zaměří se hlavně na jízdu po asfaltu.
O vůbec prvním SUV britské značky Jaguar [[0000004533se začalo mluvit již v roce 2012]]. Vloni ve Frankfurtu jsme pak mohli přivítat studii C-X17, která je předobrazem jeho produkční verze. Ta ale podle šéfa automobilek Jaguar Land Rover Ralfa Spetha nebude nazvána SUV, neboť to není možné. „SUV a off-roady jsou doménou Land Roveru. Koncept Jaguaru je ovšem orientován hlavně na silniční provoz, a proto bude potřebovat odlišné zařazení.“
Interně je novinka známa jako „sportovní crossover“, do prodeje však zamíří pod označením, které bude pro zákazníky daleko lákavější. Je přitom otázkou, zda se Jaguar nechá inspirovat BMW a stvoří „zcela nový segment“. Mnichovská automobilka je totiž těmito svými kroky již proslulá a kupříkladu takový model X5 nazývá SAV (Sports Activity Vehicle), zatímco X6 je titulováno SAC (Sports Activity Coupe), i když si tato označení zažila jen sama.
Samotný název by přitom měl odrážet charakter vozu, který bude velmi specifický a vůz má vyčlenit z davu. Nepůjde sice o pravověrný sporťák, neboť i nadále lze počítat s vyšší stavbou karoserie, díky čemuž bude možné zvládnout i nějakou tu polní cestu, hlavní důraz při vývoji však byl kladen na ovladatelnost na vyasfaltovaných vozovkách. Pocity při řízení tak prý budou naprosto senzační.
Stranou názvu jsme zvědavi rovněž na vzhled. Pokud totiž nahlédneme do minulosti, pak jsme tu prozatím měli dva nafocené maskované prototypy. Ten první vypadal spíše jako buclatý sedan, čímž by se přibližoval onomu pojetí, o kterém Speth mluví. Druhý exemplář však měl velmi blízko modelům Land Roveru, pročež by se specifický název stal jen jakýmsi „úhybným manévrem“. V obou případech ale šlo nejspíše jen o muly, a tak hotový vůz může být něčím mezi nimi.
Zmiňovaná studie C-X17 by tomu napovídala, zatím však nevíme, zda se jí Jaguar úzkostlivě držel. Více ale snad uvidíme během hlavních autosalonů v příštím roce, neboť již v tom následujícím by SUV, které nebude SUV, mělo zamířit do prodeje.
Studie C-X17 jen důkazem, proč Jaguar svou novinku interně nazývá „sportovní crossover“
Ve stejném duchu se nesl i první nafocený prototyp
Druhý však již má blíže k modelům Land Roveru
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024 - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024
Nejnovější články
- Bentley odhalilo své poslední auto s legendárním motorem W12, jeho náhrada mu nesahá ani po kotníky
před hodinou - Tento nenápadný 32 let starý kompakt se právě prodal za 1,35 milionu Kč. Není to vtip ani výsledek aukce pro charitu
před 2 hodinami - Audi by se mělo zbavit svého šéfa, než firmu skutečně přivede ke krachu, jak na 50 procent očekává jeho kolegyně
včera - Smutná doba: Nový safety car pro elektrické formule je rychlejší než samotné formule, to jsme tu ještě neměli
včera - Rusové konečně zahájili prodej motorky, která doprovází Putinovu limuzínu. Je tak drahá, že i těch vznikne jen pár
včera
Živá témata na fóru
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 08:26 - HondaMan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- Elektromobily a vse kolem nich 05.09. 16:31 - honziss
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.09. 14:16 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.09. 14:04 - pavproch
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.09. 10:10 - Předseda
- Jednostopé okénko 05.09. 08:35 - jarka