Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Audi Q7 V12 TDI: jízda v brutálním SUV
30.12.2008 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Mastodonta Q7 nově pohání vznětový dvanáctiválec o objemu 6,0 litru. Dosahuje lehce zapamatovatelných hodnot: 500 koní, 1000 N.m a na silnici si není radno s ním zahrávat. To jsme měli možnost vyzkoušet na vlastní kůži i my.
Přehled kapitol
Majestátný vzhled
Audi Q7 patří mezi obry nejen v nabídce z Ingolstadtu, ale i ve své kategorii SUV. Lidé ho buď nenávidí nebo milují. O to víc je teď výraznější, když se s motorem V12 TDI standardně dodávají 20“ kola, pod kterými trůní obrovské kotouče keramických brzd se třmeny. Standardní brzdy by měly evidentně s takovou sílou potíže. Na přání jsou k dispozici i jednadvacetipalcové ráfky. Audi Q7 nově dostala také módní LED světla pro denní svícení, jako všechny nové modely této německé značky. Standardně je doplňují bi-xenonové světlomety (za příplatek také adaptabilní)
Vrcholný komfort
Uvnitř největšího SUV z Ingolstadtu se jednoznačně hraje na luxusní notu. Bohatě tvarovaná a extrémně pohodlná sedadla potažená dvoubarevnou jemnou kůží jsou stejně příjemná, jako přítomnost navigace, dvouzónové klimatizace či bezpočtu elektronických asistentů. Palubní deska je potažená kůží, stejně jako volant, který zdobí oranžová niť. Nicméně příplatková výbava námi zkoušeného stříbrně lakovaného exempláře byla daleko bohatší a vyšroubovala konečnou cenu až k částce 3 542 150 korun, což není právě málo.
Královský pohon
To nejdůležitější na nové Audi Q7 je ale motor. Šestilitrový dvanáctiválec má podle slov výrobce kořeny v závodní placce Audi R10, která několikrát po sobě zvítězila ve vytrvalostním závodě 24 hodin LeMans. Jednotku přeplňují dvě turbodmychadla disponující proměnnou geometrií lopatek VTG. Už první sešlápnutí plynového pedálu a pootočení volantem naznačuje, že Q7 přitvrdilo. Zato podvozek se zdá být příjemně naladěn. V sérii má adaptivní vzduchové odpružení s elektronicky řízenými tlumiči. Vyjíždím proto na dálnici, na šestistupňové automatické převodovce tiptronic volím sportovní režim a tlačím pedál plynu až na podlahu. Hukot pěti stovek koní a tisícovky N.m vyplňuje kabinu tak intenzivně, že mám pocit, jako by mi chtěl utrhnout hlavu. Zvuk motoru linoucí se z dvojice zadních koncovek výfuku je na turbodiesel úžasný stejně jako nekončící zátah, který vám dokonale dovede odkrvit hlavu. Zrychlení z nuly na stovku tak umí tento „drobeček“ za 5,5 sekundy. Na druhou stranu jej zde neprožívám tak intenzivně, jako by tomu bylo u klasického sportovního vozu.
Následující >1 / 3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Italská policie zabavila víc jak 130 Fiatů kvůli nelegálnímu použití italské trikolóry, absurdnější divadlo byste nevymysleli
dnes - Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
18.5.2024 - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
17.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Němci podrobili nový VW Passat důkladnému testu. Dnes spíš česko-slovenské auto si o známce 1 může nechat jen zdát
před 6 hodinami - Čínský soupeř Škody Octavia dorazil do Evropy v novém, levněji nabídne víc velikosti, výkonu i výbavy
před 7 hodinami - Historie levného ojetého Rolls-Roycu Phantom je pojízdným varováním pro všechny kupce kdysi drahých ojetin
před 9 hodinami - Primitivní a laciné Mitsubishi porazilo Porsche v testu Car and Driver, má svým způsobem lepší motor
před 10 hodinami - Dohoda VW a Renaultu o společném projektu malého levného auta zkrachovala, prý si každý líp poradí sám
dnes
Živá témata na fóru
- Politický koutek 05.20. 22:31 - M.Z.
- Za kolik jezdíte s benzínem? 05.20. 17:26 - mattonecz
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.20. 14:37 - Vrooom
- Onboard videa 05.20. 12:43 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.20. 11:48 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.19. 16:12 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 05.19. 10:05 - pavproch
- CitiGO 05.19. 09:31 - jiří254