Home > Rubriky a sekce > Jízdní dojmy a další testy > Článek
Nový Seat Ibiza poprvé naživo. Jaký je? A kdy a za kolik bude k mání u nás?
1.2.2017 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Nové španělské mini jsme si mohli poprvé osahat krátce po premiéře v Barceloně. Projet jsme jej zatím nemohli, i tak o něm víme docela dost.
Včera byli seznámeni s novou generací Seatu Ibiza. Současně s virtuální premiérou proběhlo i slavnostní představení ve španělské Barceloně, které ho jsme též byli účastni. První živé fotky jsme přidali k původnímu představení hned po premiéře, ale protože detailnímu seznámení s možností pořádného focení bylo vyhrazeno až dnešní dopoledne, můžeme se k novince s pořádnou sadou fotek a prvními dojmy vrátit až nyní.
Dojem z vnějšího designu jste si jistě udělali sami a pokud ne, další přiložené fotky vám k tomu znovu dají prostor. My jsme se podívali na zoubek hlavně interiéru, který vznikl kompletně pod taktovkou Seatu - navrhoval jej Alejandro Mesonero a jeho tým. A dojmy z něj jsou veskrze pozitivní.
Posun směrem vzhůru je jasně patrný nejen na pohled. Kvalitnější plasty působí na poměry této třídy velmi hodnotně a doplňuje je osmipalcový displej se skleněným panelem vytvářející podobný dojem. Jakkoli ale dobře, jeho povrch se celkem snadno špiní a častější údržba bude nezbytná, aby si zachoval správnou čitelnost i onen hodnotný dojem.
Ibiza dostala jako první novou platformu MQB A0, kterou lze očekávat také útrobách příštího Volkswagenu Polo a Škody Fabia. Právě ona stojí spolu s devíticentimetrovým nárůstem rozvoru za výrazným zvětšením vnitřního prostoru. Již včera jsme si řekli, že vzadu se prostor pro nohy zvýšil o 35 milimetrů a pro hlavu o 17, v praxi to pak znamená, že i na druhou řadu sedadel so mohou v pohodě usednout dva dospělí s výškou do 180 centimetrů. To z Ibizy rázem dělá auto o poznání použitelnější i pro rodinu s většími než úplně malými dětmi, což by v českých podmínkách mohlo na zákazníky platit.
To samé platí o zavazadlovém prostoru, který standardně pobere 355 litrů, tedy o 63 více než předtím a nejvíce ve své třídě - dosavadní rekordman, Škoda Fabia, nabízel 330 litrů. „Kufr” na tak malé auto (zvnějšku je to pocitově pořád ta malá Ibiza, jak ji známe, žádné monstrum) jedním slovem obrovský a nabízí i lepší přístupnost skrze nižší nákladovou hranu. Pochopitelně, kombík to není a taková verze v nabídce ani nebude, blíže mu ale žádný jiný malý hatchback nikdy nebyl.
Co se týče dostupných verzí, motorový prostor bude zpočátku hostit jen benzinový tříválec 1,0 TSI naladěný na 95 či 115 koní nebo 1,6litrový čtyřválcový turbodiesel disponující 80, 95 a 115 koňmi. S těmito motory zamíří nová Ibiza do prodeje v České republice v červnu, přičemž ceny mají vůči stávajícímu provedení narůst o 20 tisíc korun. V rámci výbav bude opětovně možno vybírat z úrovní Reference, Style a FR, ryzí novinkou je ovšem úroveň Xcellence. Ta se zaměří hlavně na komfort, přičemž v rámci cen můžeme čekat stejné částky jako u sportovního provedení FR.
Pokud se ptáte, kam se poděl zcela nový motor 1,5 TSI Evo, pak ten dorazí do prodeje až v závěru letošního roku. Naladěn bude na 150 koní, které bude standardně přenášet na přední kola šestistupňový manuál. Kromě toho ovšem bude možné sáhnout za příplatek také po sedmistupňovém DSG, jenž bude k dispozici také ostatním pohonným jednotkám.
Ve finále lze jen zmínit, že Seat od novinky očekává nemalé věci, proto ostatně byla představena i výbava Xcellence, která má rozšířit záběr vozu. Nová Ibiza by se tak měla znovu stát firemním bestsellerem, což ale znamená sourozenecký souboj s modelem Leon, jehož design ovlivnil i vzhled novinky. Ta má dle značky být nejpohlednějším vozem segmentu, názor na toto tvrzení si ale již musíte udělat sami...
Živé foto nového Seatu Ibiza 2017
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Italská policie zabavila víc jak 130 Fiatů kvůli nelegálnímu použití italské trikolóry, absurdnější divadlo byste nevymysleli
před 10 hodinami - Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
18.5.2024 - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
17.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Smázněte Teslu a nemáte skoro nic. Vývoj prodejů elektromobilů v USA ukazuje, jaká „one car show” to je
21.4.2024 - Nejlevnější moderní Audi stojí ojeté stejně jako srovnatelná Fabia, přitom je to lepší auto, které vydrží
21.4.2024 - Manažer Fiatu neprozřetelně přiznal, co jediné vede zákazníky k přechodu od spalovacích aut k elektromobilům
22.4.2024 - Našel se dokonalý stroj času, v dodnes novém VW z roku 1992 zbývá ještě asi 555 tisíc km života
22.4.2024 - Naprostá většina Němců elektromobily dál odmítá, názor by změnili jen při splnění nereálných podmínek
22.4.2024
Živá témata na fóru
- Za kolik jezdíte s benzínem? 05.20. 17:26 - mattonecz
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.20. 14:37 - Vrooom
- Onboard videa 05.20. 12:43 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.20. 11:48 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.19. 16:12 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 05.19. 10:05 - pavproch
- CitiGO 05.19. 09:31 - jiří254
- Politický koutek 05.18. 21:06 - řidičBOB