Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejlevnější moderní Audi stojí ojeté stejně jako srovnatelná Fabia, přitom je to lepší auto, které vydrží
21.4.2024 | Petr Prokopec
Rychlý pokles hodnoty některých aut dostane někdy mezi ojetinami na stejnou úroveň modely, mezi kterými byste v případě nových vozů neváhali už kvůli jejich odlišným cenám. V tomto případě jde o původně skoro dvakrát dražší Audi A1 vedle Škody Fabia.
Audi je obecně drahou automobilovou značkou, jeho nejlevnější model ale nestojí zase tolik. Váš může být od 616 900 Kč, což ovšem zní sympaticky jen do chvíle, než si uvědomíte, že jde o sourozence Škody Fabia, který je i přes takřka dvojnásobnou cenu kratší, a tedy i méně praktický. Druhá generace Audi A1 nicméně v nabídce figuruje již od roku 2018, a tak můžete v bazarech narazit na zajímavé kousky startující už okolo 300 tisíc korun. To samo o sobě představuje citelnou úsporu, ještě více však při koupi vozu z druhé ruky ušetříte při zvážení konkrétních specifikací.
Patrné je to i z testu ojeté A1 od kolegů z Auto Bildu, kteří vyzkoušeli exemplář z roku 2019. Ten měl najeto 40 615 kilometrů a jeho majitel se při koupi nedržel zkrátka. Jen za příplatkové prvky utratil 10 615 Eur (cca 268 tisíc korun), načež se cena vozu osazeného přeplňovanou jedna-pětkou a sedmistupňovým automatem vyšplhala na docela bláznivých 37 965 Eur (asi 960 tisíc Kč). Nyní je nicméně k mání za 24 980 Eur (cca 630 tisíc korun), což je pořád nižší suma, než na jakou vychází nová Fabia Monte Carlo se srovnatelnou technikou a výbavou. Ovšem Škoda není Audi, výbavy dostupné německému vozu je citelně víc a kvalita je také jinde.
A1 totiž zůstává věrné firemním tradicím, načež mu nelze téměř nic vytknout. Jedinou výjimkou je dvouspojková automatická převodovka (v tomto případě zvaná S tronic, jinak je to ale pořád DSG), která má zejména při rozjezdu k hladce řadicímu stroji daleko. Jde nicméně už o notoricky známou koncernovou patálii. Pokud nicméně zatoužíte po vrcholné verzi 40 TFSI disponující dokonce dvoulitrem a 200 koňmi, nic jiného vám nezbývá, toto provedení s manuálem k mání nebylo.
I v případě vrcholné verze se vejdete do 600 tisíc korun, počítat nicméně již musíte s vyšším nájezdem než u testované jedna-pětky. Tu s trojicí pedálů pořídit můžete, takových exemplářů je nicméně v nabídce minimum. Kromě toho se pak Audi nabízelo rovněž s litrovým tříválcem naladěným na 95 či 116 koní, jímž obvykle disponují ony vozy startující od 300 tisíc korun, nicméně tyto varianty vás neuchvátí ani dynamikou, ani spotřebou či kultivovaností.
Lze už jen dodat, že ona kvalita je vskutku bytelná, a to přesto, že se jedná o základní model značky. Na vrzající plasty tedy zapomeňte, jakkoli o jejich poškrábání se mohly postarat děti předchozího majitele. Či spíše majitelky. Vyplatí se proto i kontrola karoserie a litých kol, zvláště u vozů s tříválcem a nižší výbavou, jež nebyly osazeny ani zpětnou kamerou, ani parkovacími senzory.
Kolegové potvrdili, že právě na některých tvrdších plastech již je znám „zub času“, stejně jako měli výtky k převodovce. Skutečně jde tedy o jediné problémy, které malý hatchback z Ingolstadtu sužují. Oběma se nicméně dá vyhnout uvážlivým výběrem, jakkoli to znamená, že nejspíš budete muset sáhnout hlouběji do kapsy a obrnit se menší trpělivostí.
A1 se stejně jako Škoda Fabia nabízí s litrovým tříválcem a 1,5litrovým čtyřválcem, disponovat však také může dvoulitrem naladěným na 200 koní. Za toto provedení musíte dát zhruba 600 tisíc korun, když se to ale vezme kolem a kolem, jeví se A1 pořád jako výhodná koupě. Foto: Audi
Zdroje: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před hodinou - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nejnovější články
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před hodinou - „Pitomá vize” Fordu s rychlým přechodem jen na elektromobily se zhroutila i v Evropě. Až příliš pozdě zjistil, že to nepůjde
před 2 hodinami - Bentley odhalilo své poslední auto s legendárním motorem W12, jeho náhrada mu nesahá ani po kotníky
před 3 hodinami - Tento nenápadný 32 let starý kompakt se právě prodal za 1,35 milionu Kč. Není to vtip ani výsledek aukce pro charitu
před 4 hodinami - Audi by se mělo zbavit svého šéfa, než firmu skutečně přivede ke krachu, jak na 50 procent očekává jeho kolegyně
včera
Živá témata na fóru
- Koupě lakované Octavie 05.10. 10:31 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 10:27 - řidičBOB
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 09:19 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- S větrem ve vlasech.... 05.09. 14:04 - pavproch
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.09. 10:10 - Předseda