Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Majitelé se asi nejlepšího Golfu historie drží jako čert kříže. Jeho ceny v bazarech vzrostly za pár let o 124 tisíc. A líp nejspíš nebude
29.9.2024 | Petr Prokopec
Bavíme se pořád o tom samém ojetém autě té samé generace se srovnatelnými specifikacemi, stářími i nájezdy. Přesto ceny letí vzhůru. Jistě to reflektuje i obecný posun trhu a zdražování nových aut, znát je ale také to, že německá legenda se lepšího provedení dosud nedočkala.
Volkswagen Golf u nás aktuálně startuje na 554 900 Kč. To na dnešní poměry není špatné, jakkoli je třeba poznamenat, že jde o akční nabídku. Standardně se začíná o nějakých 80 tisíc korun výš, přičemž i v takové chvíli je třeba počítat třeba s 15palcovými ocelovými koly. Zbytek výbavy vám pak sice již na tváři nějaký úsměv vykouzlit dokáže, nicméně i přesto se člověk nedokáže zbavit pocitu, že VW již dávno není „lidovým vozem“. Německá automobilka navíc kvůli svým problémům začala zdražovat, načež by případní zájemci měli přidat do kroku.
Dražší ovšem nejsou pouze nová auta, ceny letí nahoru také na trhu s ojetými vozy. A zrovna na Golfu je to znát mimořádně hodně, neboť u něj se sešlo nejen to, že auta dlouho rychle zdražovala (a zdaleka nejen ta), ale také to, že osmá generace Golfu je jakýmsi ošizeným provedením sedmičky. A je to tak patrné, že to poznají i docela obyčejní zákazníci.
To má vliv na vývoj cen, jak ukazuje statistika německého Autoscoutu24. Ta vykresluje opravdu razantní skok v cenách, na který v horizontu pouhých sedmi let u ojetých Golfů VII došlo. V roce 2017 totiž průměrná cena ojetiny v Německu činila 15 776 Eur (cca 397 tisíc Kč). Loni nicméně již šlo o 20 702 Eur (asi 521 tisíc Kč), což představuje 31,2procentní posun. A to i když se bavíme pořád o srovnatelných autech. A není to jen německý fenomén, třebaže Rakušané, kteří platí 25,8 procenta víc než v minulosti, jsou na tom lépe. V Nizozemsku, kde zájem o ojetiny exploduje, ale došlo dokonce na 57procentní zdražení.
Pro stávající majitele je to jistá vzpruha, na nové auto si ale dobře prodanou ojetinou stejně nevydělají. V Německu totiž loni platili zákazníci za nový Golf v průměru 39 917 Eur (1 004 000 Kč). Tak či onak jde o další důkaz kvality sedmé generace, která je považována za vrchol evoluce, neboť si v jejím případě si sedlo vše od designu přes výbavu, výkon, jízdní vlastnosti až po kvalitu. Málo jeté sportovní verze R a GTI se tak pořád prodávají i za víc než 1 milion korun, vyšší statisíce ale stojí i běžné vozy, zejména tak varianty jako kombíky 2,0 TDI a podobné žádané specifikace. Ty z konce výroby jsou pak citelně dražší oproti raným exemplářům osmé generace, které byly stíhané především softwarovými potížemi a projevy nekvality a nemístného šetření.
Bude přitom zajímavé, co s cenami ojetin udělá proklamované zdražení, ke kterému třeba v Německu již došlo. Za hatchback i kombík je nově třeba zaplatit o 1 150 Eur (29 tisíc Kč) víc, pod 30 tisíci Eury (skoro 755 tisíc Kč) tak startují už jen základní úrovně výbavy. Za takové GTI je přitom nově třeba dát 45 655 Eur (1,14 milionu Kč), GTI Clubsport vychází na 49 225 Eur (1,24 milionu Kč) a Golf R dokonce na 54 945 Eur (1,38 milionu Kč).
Někdejší evropský bestseller přitom již v srpnu nefiguroval ani v nejlepší desítce, s 9 622 prodanými kusy skončil na 13. příčce. Vyšší ceny pak rozhodně více zákazníků do showroomů nepřivedou, místo toho lze čekat větší hemžení v autobazarech. Máme zde tedy nebezpečně roztáčející se spirálu, která začíná z ojetých Golfů dělat spíš lidové klenoty (Volksjuwel?) než lidové vozy.
Ojeté Golfy rychle zdražují, ceny se od roku 2017 zvedly v průměru o 124 tisíc korun. Diví se ale nakonec někdo? Foto: Volkswagen
Zdroj: Autoscout24 přes Auto Bild
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 43 minutami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 2 hodinami - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 3 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva