Někdo nacpal do auta třídy Octavie motor s 800 koňmi, raketu docela levně prodává

I v časech obrovské inflace výkonu je 800 koní něco, zvláště pak v autě, které je velikostně blíže poslední generaci Fabie, i když stojí na stejných základech jako Octavia II. Umí prý zrychlovat jako Bugatti Veyron, stojí ale zlomek jeho ceny.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Někdo nacpal do auta třídy Octavie motor s 800 koňmi, raketu docela levně prodává

5.10.2021 | Petr Miler

Někdo nacpal do auta třídy Octavie motor s 800 koňmi, raketu docela levně prodává

/

Foto: flora@Marktplaats, publikováno se souhlasem

I v časech obrovské inflace výkonu je 800 koní něco, zvláště pak v autě, které je velikostně blíže poslední generaci Fabie, i když stojí na stejných základech jako Octavia II. Umí prý zrychlovat jako Bugatti Veyron, stojí ale zlomek jeho ceny.

Slovo inflace je v posledních měsících skloňováno dnes a denně v tradičním smyslu růstu všeobecné cenové hladiny, ještě mnohem dříve jsme jej ale začali pravidelně skloňovat ve smyslu jakéhosi růstu výkonové hladiny aut. Jsem dost starý na to, abych pamatoval časy, kdy 75 koní byl velmi slušný výkon, 100 koní definovalo silné auto a 150 menšího trhače asfaltu. Skoro cokoli výše byla exotika, zvláště pak v jakkoli menším a lehčím voze.

Tyhle doby jsou ale dávno pryč a růst hmotnosti, poslední turboéra a ještě nověji aktuální posun k elektrickým pohonům dělá normu z docela jiných čísel. Jakkoli větší auto s výkonem pod 100 koní už snad ani neexistuje, 150 koní je leda slušný základ, 245 koní má dnes i velmi civilizovaná Octavie a více jak 400 kobyl dnes můžete chtít i po autě nižší střední třídy. Hranice jako by neexistovaly, vrcholné německé prémiovky dnes nabízí 500, 600 koní jako nic.

V této době je těžké zaujmout autem jen skrze výkon, pořád je to ale možné. Důkazem budiž auto, které se čerstvě objevilo v prodeji a které je skutečně extrémním zástupcem tuningu už tak silných aut. Vzniklo na základě Audi A3 už před-předchozí generace 8P, které bylo ještě tím německým autem, do kterého jste si mohli vybrat kvantum rozličných motorů. S3 měla dvoulitrové turbo, přesto se dala koupit ne-eSková verze s motorem 3,2 V6. A vedle toho existovala RS3 se starší evolucí pětiválce 2,5 TFSI.

Obvykle jsou to právě RS3, které jsou dále laděny k extrémním výkonům a tohle auto působí dojmem, že patří mezi ně. Ale nepatří, je to původně verze 3,2 V6, které jen přibyly některé technické a některé vizuální prvky z RS3, jinak spoléhá na svůj stále původní motor V6 s rozsáhlými úpravami a dodaným přeplňováním.

S majitelem jsem hovořil a o autě hovořil velmi zasvěceně, třebaže sám modifikace neprováděl, vůz vznikl v rukou zkušených německých tunerů. Vše působí jako velmi profesionální práce uzpůsobená tomu, co má motor i zbytek auta zvládat. Z původního motoru zůstaly jen úplné základy - nové jsou písty, ojnice, hlava s ventily i pružinami, došlo na vyztužení bloku, jiné sání, výfuky, chlazení.. Turbo je od Garrettu a majitel říká, že motor je uzpůsobený tomu, aby zvládl dávat i přes 1 000 koní výkonu. Naladění na 800 koní je tak vlastně konzervativní.

Aby nezůstalo jen u motoru, auto dostalo vrcholný koncernový dvouspojkový automat DQ500, který si i podle našich zkušenosti s takovými výkony poradí, připojitelný pohon 4x4 zůstal původní. A abyste výkon auta mohli použít i jinde než na pětikilometrovém letišti, dostalo také karbon-keramické brzdy. Majitel říká, že ve sprintu se vyrovná Bugatti Veyron, čemuž lze docela snadno věřit - výkonu má o něco méně, také jde ale o podstatně lehčí auto.

Uvážíme-li tento fakt i informaci, že jen úpravy stály přes 70 tisíc euro (1,78 milionu Kč), pak je požadovaná cena 31 000 euro (786 tisíc Kč) i výhodná. Ovšem, auto už takto najelo 50 tisíc km a třebaže vypadá fit, u podobných projektů nikdy nevíte, co z vozu upadne. A opravy, kterých bude schopno pár expertů na celém světě, nevyjdou levně. Přesto je to lákavá nabídka, 800 koní v takto dobře připraveném autě bude něco, rychlejších aut bude jezdit po světě jen hrstka...


Někdo nacpal do auta třídy Octavie motor s 800 koňmi, raketu docela levně prodává - 1 - Audi A3 V6 turbo 800 PS prodej 01Někdo nacpal do auta třídy Octavie motor s 800 koňmi, raketu docela levně prodává - 2 - Audi A3 V6 turbo 800 PS prodej 02Někdo nacpal do auta třídy Octavie motor s 800 koňmi, raketu docela levně prodává - 3 - Audi A3 V6 turbo 800 PS prodej 03Někdo nacpal do auta třídy Octavie motor s 800 koňmi, raketu docela levně prodává - 4 - Audi A3 V6 turbo 800 PS prodej 04Někdo nacpal do auta třídy Octavie motor s 800 koňmi, raketu docela levně prodává - 5 - Audi A3 V6 turbo 800 PS prodej 05Někdo nacpal do auta třídy Octavie motor s 800 koňmi, raketu docela levně prodává - 6 - Audi A3 V6 turbo 800 PS prodej 06Někdo nacpal do auta třídy Octavie motor s 800 koňmi, raketu docela levně prodává - 7 - Audi A3 V6 turbo 800 PS prodej 07Někdo nacpal do auta třídy Octavie motor s 800 koňmi, raketu docela levně prodává - 8 - Audi A3 V6 turbo 800 PS prodej 08Někdo nacpal do auta třídy Octavie motor s 800 koňmi, raketu docela levně prodává - 9 - Audi A3 V6 turbo 800 PS prodej 09Někdo nacpal do auta třídy Octavie motor s 800 koňmi, raketu docela levně prodává - 10 - Audi A3 V6 turbo 800 PS prodej 10Někdo nacpal do auta třídy Octavie motor s 800 koňmi, raketu docela levně prodává - 11 - Audi A3 V6 turbo 800 PS prodej 11Někdo nacpal do auta třídy Octavie motor s 800 koňmi, raketu docela levně prodává - 12 - Audi A3 V6 turbo 800 PS prodej 12Někdo nacpal do auta třídy Octavie motor s 800 koňmi, raketu docela levně prodává - 13 - Audi A3 V6 turbo 800 PS prodej 13Někdo nacpal do auta třídy Octavie motor s 800 koňmi, raketu docela levně prodává - 14 - Audi A3 V6 turbo 800 PS prodej 14Někdo nacpal do auta třídy Octavie motor s 800 koňmi, raketu docela levně prodává - 15 - Audi A3 V6 turbo 800 PS prodej 15
Nepochybně bláznivá stavba vznikla napěchováním profesionálně upraveného motoru 3,2 V6 turbo do dnes už starého Audi A3 8P. Výkon 800 koní prý autu zajišťuje dynamiku srovnatelnou s Bugatti Veyron. Foto: flora@Marktplaats, publikováno se souhlasem

Zdroj: Marktplaats

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.