Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Někdo nacpal do auta třídy Octavie motor s 800 koňmi, raketu docela levně prodává
5.10.2021 | Petr Miler
I v časech obrovské inflace výkonu je 800 koní něco, zvláště pak v autě, které je velikostně blíže poslední generaci Fabie, i když stojí na stejných základech jako Octavia II. Umí prý zrychlovat jako Bugatti Veyron, stojí ale zlomek jeho ceny.
Slovo inflace je v posledních měsících skloňováno dnes a denně v tradičním smyslu růstu všeobecné cenové hladiny, ještě mnohem dříve jsme jej ale začali pravidelně skloňovat ve smyslu jakéhosi růstu výkonové hladiny aut. Jsem dost starý na to, abych pamatoval časy, kdy 75 koní byl velmi slušný výkon, 100 koní definovalo silné auto a 150 menšího trhače asfaltu. Skoro cokoli výše byla exotika, zvláště pak v jakkoli menším a lehčím voze.
Tyhle doby jsou ale dávno pryč a růst hmotnosti, poslední turboéra a ještě nověji aktuální posun k elektrickým pohonům dělá normu z docela jiných čísel. Jakkoli větší auto s výkonem pod 100 koní už snad ani neexistuje, 150 koní je leda slušný základ, 245 koní má dnes i velmi civilizovaná Octavie a více jak 400 kobyl dnes můžete chtít i po autě nižší střední třídy. Hranice jako by neexistovaly, vrcholné německé prémiovky dnes nabízí 500, 600 koní jako nic.
V této době je těžké zaujmout autem jen skrze výkon, pořád je to ale možné. Důkazem budiž auto, které se čerstvě objevilo v prodeji a které je skutečně extrémním zástupcem tuningu už tak silných aut. Vzniklo na základě Audi A3 už před-předchozí generace 8P, které bylo ještě tím německým autem, do kterého jste si mohli vybrat kvantum rozličných motorů. S3 měla dvoulitrové turbo, přesto se dala koupit ne-eSková verze s motorem 3,2 V6. A vedle toho existovala RS3 se starší evolucí pětiválce 2,5 TFSI.
Obvykle jsou to právě RS3, které jsou dále laděny k extrémním výkonům a tohle auto působí dojmem, že patří mezi ně. Ale nepatří, je to původně verze 3,2 V6, které jen přibyly některé technické a některé vizuální prvky z RS3, jinak spoléhá na svůj stále původní motor V6 s rozsáhlými úpravami a dodaným přeplňováním.
S majitelem jsem hovořil a o autě hovořil velmi zasvěceně, třebaže sám modifikace neprováděl, vůz vznikl v rukou zkušených německých tunerů. Vše působí jako velmi profesionální práce uzpůsobená tomu, co má motor i zbytek auta zvládat. Z původního motoru zůstaly jen úplné základy - nové jsou písty, ojnice, hlava s ventily i pružinami, došlo na vyztužení bloku, jiné sání, výfuky, chlazení.. Turbo je od Garrettu a majitel říká, že motor je uzpůsobený tomu, aby zvládl dávat i přes 1 000 koní výkonu. Naladění na 800 koní je tak vlastně konzervativní.
Aby nezůstalo jen u motoru, auto dostalo vrcholný koncernový dvouspojkový automat DQ500, který si i podle našich zkušenosti s takovými výkony poradí, připojitelný pohon 4x4 zůstal původní. A abyste výkon auta mohli použít i jinde než na pětikilometrovém letišti, dostalo také karbon-keramické brzdy. Majitel říká, že ve sprintu se vyrovná Bugatti Veyron, čemuž lze docela snadno věřit - výkonu má o něco méně, také jde ale o podstatně lehčí auto.
Uvážíme-li tento fakt i informaci, že jen úpravy stály přes 70 tisíc euro (1,78 milionu Kč), pak je požadovaná cena 31 000 euro (786 tisíc Kč) i výhodná. Ovšem, auto už takto najelo 50 tisíc km a třebaže vypadá fit, u podobných projektů nikdy nevíte, co z vozu upadne. A opravy, kterých bude schopno pár expertů na celém světě, nevyjdou levně. Přesto je to lákavá nabídka, 800 koní v takto dobře připraveném autě bude něco, rychlejších aut bude jezdit po světě jen hrstka...
Nepochybně bláznivá stavba vznikla napěchováním profesionálně upraveného motoru 3,2 V6 turbo do dnes už starého Audi A3 8P. Výkon 800 koní prý autu zajišťuje dynamiku srovnatelnou s Bugatti Veyron. Foto: flora@Marktplaats, publikováno se souhlasem
Zdroj: Marktplaats
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před 5 hodinami - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 7 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před 8 hodinami - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 10 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva