Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Moderní BMW M3 s pohonem 4x4 zkusilo porazit ve sprintu špičkové Ferrari za víc jak čtyřnásobnou cenu
23.6.2023 | Petr Miler
Ferrari jsou pořád smetánkou superaut, nůžky mezi podobnými stroji a sportovními modely relativně obyčejných značek se ale už dávno nerozevírají. Zašla situace až tak daleko, že by BMW mohlo pomýšlet na skalp italského hřebce?
Jestli nám automobilový vývoj posledních dvou dekád přinesl něco bez diskuze pozitivního, pak je to ohromné přiblížení dynamiky obyčejných aut modelům sportovních značek. Je otázkou, k čemu je to vlastně dobré v době, kdy vám okamžitě seberou řidičák za jízdu rychlostí lehce přes 180 km/h po opuštěné noční dálnici, ale tuhle debatu dnes necháme stranou. Faktem je, že vám stačí koupě špičkového Volkswagenu Golf, abyste zažili to, na co jste ještě nedávno museli mít Ferrari. A když sáhnete po nejlepších Audi, BMW či Mercedesech, bude se vedle vás obávat výprasku i Bugatti z 90. let minulého století.
Tohle je poměrně dobře známá věc, pořád se ale bavíme o tom, že současné Volkswageny či Audi dokážou konkurovat starším Ferrari, to je svým způsobem irelevantní. Také výrobci superaut posunuli hru a byť logicky nemohou stoupat stále výš se stejnou intenzitou, jsou pořád jinde. Anebo nejsou? Přesně to se pokusil zjistit Mat Watson z Carwow, který proti sobě ve sprintu postavil dva opravdu zajímavé soupeře.
Do jednoho z rohů pomyslného ringu postavil Ferrari SF90, tedy nejlepší „běžný” model maranellské značky, který používá přeplňovaný 4,0litrový osmiválec pohánějící zadní osu spolu s trojicí elektromotorů, jenž mají v péči hlavně přední kola. Výsledkem je auto s maximálním celkovým výkonem 1 000 koní, které ke zrychlení z 0 na 100 km/h potřebuje 2,5 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 340 km/h. To je opravdu těžký kalibr.
Do druhého roku pak naběhlo BMW M3 ve své nejrychlejší verzi Competition xDrive s pohonem 4x4. Pod kapotou má 510 koní, se kterými na stovku zrychlí za 3,5 sekundy a rozjede se až na 290 km/h s tzv. M Driver's Pack. Je to v praxi sakramentsky rychlé, přitom pořád docela obyčejné auto, ale vedle Ferrari je to druhá liga. Ovšem co když s výdajem asi 220 tisíc Kč zvýšíte jeho výkon na 750 koní? Přesně to se poštěstilo autu z videa níže, které i tak s celkovou cenou okolo 2,7 milionu Kč vyšlo podstatně levněji než Ferrari za asi 10,8 milionu.
Jasně, ani to není úplně férové srovnání, je to sériové vs. upravené auto, ale rozdíl v ceně (a použitelnosti, M3 je dnes skutečně docela normální rodinný sedan) je tak extrémní, že by pro Ferrari bylo hořkou pilulkou, kdyby ho em-trojka roznesla na kopytech. Na výsledek srovnání se podívejte sami, za nás můžeme prozradit, že Ferrari nakonec vyhrálo úplně ve všem. Leckdy to ale bylo o pověstná ňadra korejské dívky, a tak je vlastně otázkou, koho tu lze při daném cenovém rozdílu prohlásit za celkového vítěze. Posuďte sami.
Pro Ferrari a jeho špičkové SF90... Foto: Ferrari
...se ani M3 s pohonem všech kol nezdá být reálným soupeřem. Ale co když má 750 koní? Foto: BMW
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před hodinou - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 2 hodinami - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 4 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.23. 09:05 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 08:35 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis