Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Klání opulentního cruiseru se supervýkonným luxusním cesťákem skončilo totálním debaklem
3.10.2021 | Petr Miler
Jsou to dvě auta, která pojí mimořádný výkon s vlastnostmi, jež si s ním automaticky nespojíme - komfortem, luxusem a opulencí. Ve vzájemném srovnání ve sprintu je obvykle nevidíme, tady máme tu možnost.
Lidé obvykle chtějí buď auto rychlé, nebo auto pohodlné, jsou to ne zcela slučitelné vlastnosti. Aby vůz fungovat opravdu dobře s extrémně vysokým výkonem, potřebuje obvykle naladění, které se neslučuje s komfortem a vice versa. Vzhledem k vývoji automobilového světa posledních let, kdy jsou bohatí lidé stále méně ochotni investovat do jednoúčelových modelů a faktu, že k drahému luxusnímu autu tak nějak samozřejmě patří i silný motor, se výrobci snaží oba extrémy v určitých autech alespoň co nejvíce sblížit.
Mezi ty, kteří to dotáhli nejdále, patří Ferrari a Bentley. I když je Ferrari vyhlášené hlavně sportovními modely, do loňska nabízelo supervýkonný luxusní cesťák jménem GTC4Lusso (dříve FF), který se v obou zmíněných směrech dostává mimořádně daleko. Na jednu stranu je to čtyřmístný luxusní vůz, který navzdory dvojici dveří komfortně ubytuje i cestující vzadu, na tu druhou má pod kapotou brutální 6,3litrový dvanáctiválec s 690 koňmi. Ty míří na všechna kola přes trochu bizarní systém 4RM.
Proti němu postavil Mat Watson z Carwow na letišti Bentley Continental GT, což je velmi podobně střižený automobil, akorát má na prvním místě komfort. Podle nás měl Mat vzít dvanáctiválcovou verzi Speed s pevnou střechou (dnes jediné provedení s motorem W12, ostatní už jsou jen osmiválcová), což je opravdu skoro perfektní britský ekvivalent GTC4Lusso, nepohrdneme ale ani srovnáním s kabrioletem s motorem 4,0 V8 s dvěma turby, který generuje 555 koní a posílá je znovu na všechna kola. V takovém případě se ale nelze divit výsledku.
I když rozdíl 135 koní ve výkonu (podpořený i čtyřmi metráky nadváhy GT Convertible) může naznačovat i větší rozdíl, nesmíme zapomínat, že Ferrari má atmosféricky plněný motor, takže číslo maximálního výkonu není úplně vypovídající. Tak či onak byl výsledkem debakl pro Bentley - čtvrtmíle za 11,6 sekundy za Ferrari, které ji zdolalo za 11,4 sekundy, ještě nezní tak hrozivě, v praxi už to ale dá vcelku velký odstup. Ještě větší je při akceleraci s letmým startem, zejména pak s předem zařazenou rychlostí a tuplovaný při deceleraci, kdy je Ferrari v jiné lize.
Překvapení to asi není, Ferrari by mělo v dynamických disciplínách excelovat. Sláva jemu, čest Bentley, škoda jen, že s GTC4Lusso je amen. Nahradí jej první SUV značky, které stěží bude tak dobře zvládat rychlou jízdu, třebaže nepochybujeme, že v přímce může být velice snadno ještě rychlejší.
Bentley Continental GTC V8... Foto: Bentley
...i Ferrari GTC4Lusso jsou extrémním spojení luxusu, komfortu a dynamiky, v přímém dynamickém klání ale za delší kus provazu tahá Ital, a to velmi jednoznačně. Škoda, že Bentley nedorazilo ve verzi W12 s pevnou střechou, to by mohlo vypadat jinak. Foto: Ferrari
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před 8 hodinami - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 9 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před 11 hodinami - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
dnes - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
dnes
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva