Ferrari FF od Novitec Rosso: otylá včela a 700 atmosférických koní

Má Novitec nějaké potíže s přeplňovanými motory Ferrari? Divize Rosso vypustila již druhý model, který se spoléhá pouze na atmosférické sání.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Ferrari FF od Novitec Rosso: otylá včela a 700 atmosférických koní

19.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Ferrari FF od Novitec Rosso: otylá včela a 700 atmosférických koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Má Novitec nějaké potíže s přeplňovanými motory Ferrari? Divize Rosso vypustila již druhý model, který se spoléhá pouze na atmosférické sání.

Německá společnost Novitec nevynechá jedinou příležitost ukázat zbytku tuningového světa, že si umí poradit i s vozy takové značky, jako je Ferrari. Její radikální přestavby ale berou poslední dobou za své. Když se firma naposled pustila do modelu 458 Spider, možná kdekoho překvapila, že při přestavbě nepoužila svůj oblíbený bi-kompresorový kit. Jak se ale zdá, tak to nebyla výjimka.

Novoitec zůstal u atmosférického plnění také u své největší novinky Ferrari FF s motorem 6,3 V12. To ale neznamená, že dodaný vůz vrátí zákazníkovi pouze s optickými změnami. V nejvyšší specifikaci nazvané Stage 1 úpravce přeprogramuje řídicí jednotku a původní výfukový systém vymění za nerezové potrubí snižující hmotnost auta o 16 kg a umožňující pomocí ovladače manettino upravovat hlasitost čtyř trubek v zadním nárazníku. Změna není dramatická, ale zanedbatelná také ne.

Z původních 660 koní při 8 000 ot./min. Novitec vyrobí 702 koňských sil při 8 200 ot./min. a nepatrně se zvýší také hodnota maximálního točivého momentu - z 683 na 714 newtonmetrů při současném nárůstu otáček z 6 000 na 6 200 ot./min. Nejvyšší rychlost se posouvá z 335 na 340 km/h.

Pokud nepočítáme spoustu karbonových komponentů stříkaných průhledným lakem, jako je například střecha, nástavce prahů, vnější kryty zpětných zrcátek nebo přední a zadní spoiler, mnoho se toho nezměnilo. Ferrari FF dostalo pouze nové sportovní pružiny kompatibilní s továrním zbytkem a především nová kovaná kola (uchycená k závěsům titanovým šrouby). Přední s průměrem jedenadvacet palců váží pouze 9,9 kg a nové obuté gumy Pirelli P-Zero o rozměru 255/30 ZR21. Vzadu jsou dvaadvacítky, každé s váhou 13,5 kg a pneumatikami s rozměrem 315/25 R22.

V kabině je těch změn ještě o něco méně a všechny se vesměs točí kolem uhlíkového kompozitu. Nové lišty se objevily třeba na prazích, Novitec z nich dělá pádla převodovky pod volantem a na přání klientely umí vyrobit interiér ve zcela jiných barvách. Otázkou ovšem je, proč to dělat, když to samé umí také Ferrari...


Ferrari FF od Novitec Rosso: otylá včela a 700 atmosférických koní - 1 - Novitec Rosso Ferrari FF 01Ferrari FF od Novitec Rosso: otylá včela a 700 atmosférických koní - 2 - Novitec Rosso Ferrari FF 02Ferrari FF od Novitec Rosso: otylá včela a 700 atmosférických koní - 3 - Novitec Rosso Ferrari FF 03Ferrari FF od Novitec Rosso: otylá včela a 700 atmosférických koní - 4 - Novitec Rosso Ferrari FF 04Ferrari FF od Novitec Rosso: otylá včela a 700 atmosférických koní - 5 - Novitec Rosso Ferrari FF 05Ferrari FF od Novitec Rosso: otylá včela a 700 atmosférických koní - 6 - Novitec Rosso Ferrari FF 06Ferrari FF od Novitec Rosso: otylá včela a 700 atmosférických koní - 7 - Novitec Rosso Ferrari FF 07Ferrari FF od Novitec Rosso: otylá včela a 700 atmosférických koní - 8 - Novitec Rosso Ferrari FF 08Ferrari FF od Novitec Rosso: otylá včela a 700 atmosférických koní - 9 - Novitec Rosso Ferrari FF 09Ferrari FF od Novitec Rosso: otylá včela a 700 atmosférických koní - 10 - Novitec Rosso Ferrari FF 10Ferrari FF od Novitec Rosso: otylá včela a 700 atmosférických koní - 11 - Novitec Rosso Ferrari FF 11Ferrari FF od Novitec Rosso: otylá včela a 700 atmosférických koní - 12 - Novitec Rosso Ferrari FF 12Ferrari FF od Novitec Rosso: otylá včela a 700 atmosférických koní - 13 - Novitec Rosso Ferrari FF 13Ferrari FF od Novitec Rosso: otylá včela a 700 atmosférických koní - 14 - Novitec Rosso Ferrari FF 14Ferrari FF od Novitec Rosso: otylá včela a 700 atmosférických koní - 15 - Novitec Rosso Ferrari FF 15Ferrari FF od Novitec Rosso: otylá včela a 700 atmosférických koní - 16 - Novitec Rosso Ferrari FF 16Ferrari FF od Novitec Rosso: otylá včela a 700 atmosférických koní - 17 - Novitec Rosso Ferrari FF 17Ferrari FF od Novitec Rosso: otylá včela a 700 atmosférických koní - 18 - Novitec Rosso Ferrari FF 18Ferrari FF od Novitec Rosso: otylá včela a 700 atmosférických koní - 19 - Novitec Rosso Ferrari FF 19Ferrari FF od Novitec Rosso: otylá včela a 700 atmosférických koní - 20 - Novitec Rosso Ferrari FF 20Ferrari FF od Novitec Rosso: otylá včela a 700 atmosférických koní - 21 - Novitec Rosso Ferrari FF 21Ferrari FF od Novitec Rosso: otylá včela a 700 atmosférických koní - 22 - Novitec Rosso Ferrari FF 22Ferrari FF od Novitec Rosso: otylá včela a 700 atmosférických koní - 23 - Novitec Rosso Ferrari FF 23Ferrari FF od Novitec Rosso: otylá včela a 700 atmosférických koní - 24 - Novitec Rosso Ferrari FF 24Ferrari FF od Novitec Rosso: otylá včela a 700 atmosférických koní - 25 - Novitec Rosso Ferrari FF 25Ferrari FF od Novitec Rosso: otylá včela a 700 atmosférických koní - 26 - Novitec Rosso Ferrari FF 26Ferrari FF od Novitec Rosso: otylá včela a 700 atmosférických koní - 27 - Novitec Rosso Ferrari FF 27Ferrari FF od Novitec Rosso: otylá včela a 700 atmosférických koní - 28 - Novitec Rosso Ferrari FF 28Ferrari FF od Novitec Rosso: otylá včela a 700 atmosférických koní - 29 - Novitec Rosso Ferrari FF 29Ferrari FF od Novitec Rosso: otylá včela a 700 atmosférických koní - 30 - Novitec Rosso Ferrari FF 30Ferrari FF od Novitec Rosso: otylá včela a 700 atmosférických koní - 31 - Novitec Rosso Ferrari FF 31Ferrari FF od Novitec Rosso: otylá včela a 700 atmosférických koní - 32 - Novitec Rosso Ferrari FF 32Ferrari FF od Novitec Rosso: otylá včela a 700 atmosférických koní - 33 - Novitec Rosso Ferrari FF 33Ferrari FF od Novitec Rosso: otylá včela a 700 atmosférických koní - 34 - Novitec Rosso Ferrari FF 34
Skládka ojetých gum je patrně oblíbeným místem fotografa Novitecu, v případě vozů jako je Ferrari je to ale symbolické

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše