Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ven se dostal plán nového šéfa Renaultu na záchranu firmy, spoustu lidí nepotěší
25.12.2020 | Petr Prokopec
Renault je v problémech jako málokterá jiná tak velká automobilka a Luca de Meo má za úkol je z nich vysekat. Jak? To má do detailu představit v polovině ledna, už teď se ale ví to podstatné.
Prakticky celý letošní rok se mluví o problémech Renaultu. Francouzská automobilka začala ztrácet zákazníky již před příchodem koronaviru a pandemie potíže jen prohloubila. Na bedrech nového šfa Lucy de Mea tak leží obrovský tlak, neboť značku má za této situace vrátit do červených čísel. Chystá proto výraznou reorganizaci celé společnosti, kterou detailně představí 14. ledna. Nicméně již nyní prosákly na veřejnost zásadní kroky, s jejichž pomocí hodlá de Meo opravdu náročnou misi splnit. Řada lidí z nich ovšem radost mít nebude.
Renault totiž hodlá v příštích několika málo letech ušetřit 2 miliardy Eur (cca 52,6 miliardy korun). Dosaženo toho má být mimo jiné zmenšením produkčních kapacit, stejně jako propuštěním zhruba 15 tisíc zaměstnanců. Dále je v plánu redukce počtu modelů o 30 procent a zaměření se na nižší střední třídu, kde se prodávají vozy jako Mégane. Všech těchto cílů by přitom Francouzi chtěli dosáhnout i při zachování stávajícího tržního podílu, což zní tak trochu jako utopie. Ostatně už propuštění tak velkého množství zaměstnanců bude ve Francii extrémně komplikované.
Z výše zmíněného je pak navíc patrné, že Renault vlastně již ani nepočítá s návratem celého trhu na předpandemickou úroveň. I proto ostatně bude celá skupina do budoucna rozdělena na čtyři hlavní pilíře, z nichž jeden tvoří samotná francouzská automobilka. Dalšími třemi jsou pak Dacia, Alpine a „nová mobilita“, se kterou Francouzi počítají stále více. Stejně jako třeba VW Group by se totiž rádi stali spíše poskytovatelem mobilních služeb než ryzí automobilkou.
De Meo již v tomto ohledu měl stanovit specifické cíle, pročež by „nová mobilita“ měla v roce 2026 ukusovat 20 až 30 procent z veškerých operací Renaultu. Kromě toho se nový šéf hodlá zaměřit hlavně na aktivity na čínském trhu, jakkoliv zde bude útok vést hlavně partnerský Nissan. De Meo totiž počítá s upevněním vztahů v rámci celé aliance, jejíž součástí je i Mitsubishi. Tento krok by pak měl vést ke snížení nákladů na vývoj o nemalých 40 procent.
Automobilka rovněž hodlá opustit některé asijské a jihoamerické trhy, kde prodeje nedosáhly očekávání a kde kvůli pandemii značka už pomalu ani nevydělává na tisk firemních prospektů. O které přesně země ale půjde, zjistíme až za necelý měsíc. Zvědavi jsme přitom hlavně na budoucnost Alpine, s níž má de Meo velké plány. Rád by z ní totiž udělal sportovní veličinu srovnatelnou s AMG od Mercedesu či divizí BMW M, jen v mainstreamovém měřítku.
Plán nového šéfa Renaultu začíná nabírat na obrysech. Luca de Meo přitom chystá opravdu výraznou reorganizaci, při které dojde na redukci modelů i nákladů, propouštění a zavedení nového pilíře. Foto: Seat
Zdroj: Automobilwoche
Bleskovky
- MG si nemilosrdně utahuje z trapné kampaně na přerod Jaguaru, tohle je 1:0 pro starší Brity
včera - Srovnání s BMW M3 ukázalo, proč nikdo nekupuje a ani nebude kupovat nesmyslný čtyřválcový Mercedes C63 od AMG
28.11.2024 - Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
27.11.2024
Nejnovější články
- EU chce nasypat Číňanům přes 25 miliard, aby naučili místní automobilky dělat elektromobily, to snad už není pravda
před 4 hodinami - Lada příští rok ukáže své nové SUV. Niva to nebude, přesto má jít o úplně nový a moderní vůz
před 5 hodinami - BMW před koncem roku rozjelo mohutné dodatečné slevy jen na spalovací auta. Ví, že od ledna už je bez pokut neprodá
před 7 hodinami - Maserati se pokouší odvrátit svůj úpadek specialitou ke 110. výročí, nic nudnějšího asi vymyslet nemohlo
před 8 hodinami - Sedm vesměs bezvýznamných zemí včetně Česka a Slovenska je proti likvidačním pokutám EU za CO2 u aut od roku 2025, nezmění nic
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva