Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nedostatek aut zašel tak daleko, že je pro Ameriku dobrý roky starý Číňan prodávaný i v Rusku
6.10.2021 | Petr Prokopec
Doba je těžká a velké automobilové koncerny zkouší vymýšlet, co se dá, aby aspoň měli co prodávat. Tohle auto se tváří jako nový Dodge, ve skutečnosti je to roky staré Trumpchi.
V roce 2007 přišel na trh Dodge Journey, se kterým americká automobilka okamžitě zabodovala. Hned následující rok totiž na domácím trhu prodala takřka 50 tisíc exemplářů, v následujícím tuto metu dokonce překonala. To však nebylo v porovnání se zájmem o faceliftované provedení, které se objevilo čtyři léta po debutu originálu. S ním Dodge překonal dokonce i metu 100 tisíc registrací, přičemž prodeje nemalou měrou rostly také v Kanadě či Mexiku. Na starý kontinent pak Journey zamířil jako Fiat Freemont.
Jakkoliv nicméně vyloženě špatný nebyl ani loňský rok, Dodge se vcelku pochopitelně rozhodl po třinácti letech výrobu ukončit. Momentálně pak představil nástupce, který je kupodivu kratší a disponuje i menším rozvorem. To však není až takové překvapení jako skutečnost, že nejde tak úplně o novinku, ani tak úplně o Dodge. Tento Journey byl již v roce 2018 odhalen jako čínský model Trumpchi GS5, již déle než rok se pak prodává na ruském trhu. Nyní v době nedostatku aut je zjevně dobrý i pro Ameriku, ovšem ne pro celou - ve Spojených státech se s novinkou nepočítá.
Ve srovnání s autem od Trumpchi se nový Dodge Journey liší čelní maskou, respektive pouze jejím vnitřním zpracováním. Tvarově je ale shodná s originálem, i proto mohly být zachovány blatníky a světlomety. Nezměněný je pak ostatně i motorový prostor, kde se nachází jediná pohonná jednotka, a to 1,5litrový přeplňovaný čtyřválec naladěný na 169 koní. Tento agregát je pak spojen s šestistupňovým automatem a roztáčí kola přední nápravy. Pohon 4x4 nicméně nebyl a nebude k mání ani za příplatek.
Pokud si uvědomíme, že první generace byla k mání s celou řadou agregátů i převodovek a systém 4x4 nechyběl v doplňkové výbavě, pak se může zdát, že Dodge případný úspěch novinky zaškrtil již v zárodku. Ovšem jak jsme zmínili, nové Journey bude k mání pouze v Mexiku, kde má publikum přeci jen trochu jiné nároky než v USA. Navíc se zákazníci mohou utěšovat tím, že oproti Rusku alespoň disponují stejným výkonem jako v Číně - verze pro Evropu byla totiž utlumena na 137 koní.
Další rozdíl spočívá ve výbavě, neboť zatímco čínské či ruské Journey počítá v základu s látkovým čalouněním, například Mexičané mohou počítat s kůží, vyhřívanými a klimatizovanými sedadly, sadou kamer či třeba s digitálním přístrojovým štítem. Jinými slovy se tedy jedná o plnou polní, což platí také o bezpečnostní výbavě zastoupené třeba šesti airbagy. Posléze bude nicméně úroveň GT doplněna i nižšími stupni SXT a Sport, stejně jako se SUV podívá také do Jižní Ameriky.
Lze už jen dodat, že nové Journey je výsledkem spolupráce koncernu Stellantis a čínské značky GAC Group. Ta přitom model GS5 letos faceliftovala, přičemž kromě odlišných nárazníků, světel a masky přišla také s odlišným názvem GS4 Plus. S tímto označením je pak spojen dvoulitr naladěný na 252 koní, neboť jedenapůllitrová jednotka zůstala originálu, který dle čínských tradic zůstává i nadále v prodeji, ovšem již s výrazně sníženou cenou. V případě nového Journey pak ceny v Mexiku začínají na 555 900 tamních pesos, v přepočtu na 588 tisících Kč. Nejde tedy o žádnou láci.
Druhá generace Dodge Journey je tři roky starým Trumpchi GS5. Oproti němu se změnila akorát čelní maska a odlišná jsou loga automobilek, vše ostatní zůstává na svém místě. Foto: Dodge
Zdroj: Dodge
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- Dvě Bugatti Chiron se srazila při pokusu o předjetí náklaďáku. I ten od nich schytal takovou ránu, že šel „přes boudu”
23.10.2024 - První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva