Rusové začali prodávat novou vrcholnou verzi svého soupeře Škody Octavia, spoustu výkonu i výbavy nabízí citelně levněji

Jak lidé na tuto novinku zareagují, ukáže jen čas, Rusové se ale přinejmenším nepřestávají snažit. Nově tak v hávu 4,8metrového Moskviče 6 nabídnou nejen hromadu praktičnosti, ale i 174 koní v kombinaci s maximem dostupné výbavy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Rusové začali prodávat novou vrcholnou verzi svého soupeře Škody Octavia, spoustu výkonu i výbavy nabízí citelně levněji

30.12.2023 | Petr Prokopec

Rusové začali prodávat novou vrcholnou verzi svého soupeře Škody Octavia, spoustu výkonu i výbavy nabízí citelně levněji

/

Foto: Moskvič

Jak lidé na tuto novinku zareagují, ukáže jen čas, Rusové se ale přinejmenším nepřestávají snažit. Nově tak v hávu 4,8metrového Moskviče 6 nabídnou nejen hromadu praktičnosti, ale i 174 koní v kombinaci s maximem dostupné výbavy.

Když byste dnes chtěli vyrazit k dealerovi Škody pro novou Octavii, bez 620 tisíc Kč v kapse se ani nemusíte obtěžovat. To je základní cena českého bestselleru, která není ani trochu lidová a už vůbec za ni nemůžete očekávat mnoho muziky. Základem pro 4,7metrový vůz je totiž bídná výbava Active ve spojení s přeplňovanou jedna-pětkou se 150 koňmi pod kapotou. A jakkoli v základu Octavia nabízela i míň, za 620 tisíc korun člověk prostě čeká víc.

Škodovka v hávu Octavie víc nabídnout umí, také za to ale ještě víc žádá. Pořád nepříliš zajímavá plug-in hybridní jedna-čtyřka (204 koní) je k mání od 944 900 Kč, za verzi RS (245 koní) pak musíte dát nejméně 1 059 900 Kč. A pořád nemůžete čekat „plnou polní”, i za relativně tupé hlídání mrtvého úhlu chce škodovka dalších 14 tisíc navíc, další desetitísíce snadno rozprášíte za větší kola, hezčí laky, střešní okno, vyhřívání sedadel vzadu atd.

Z Česka a potažmo celé Evropy se tak stává velmi drahý automobilový kraj a je paradoxem, že i sankcemi trápené Rusko lze v tomto ohledu vnímat lépe. Dokládá to i nový Moskvič 6, který se aktuálně začal prodávat v nové vrcholné verzi Techno. K mání je s přeplňovanou jedna-pětkou naladěnou 174 koní, která doplňuje v nabídce slabší provedení téhož motoru se 136 kobylami. V jeho případě je pohon pohon předních kol spojen s automatem CVT, silnější varianta dostala 7stupňovou klasiku s hydrodynamickým měničem.

Dostupnější verze už se prodávají několik měsíců, ale pro rekapitulaci: Moskvič 6 se 136 koňmi a výbavou Comfort dnes začíná na 2 336 000 rublech, což je asi 585 tisíc korun. Za to nedostanete žádnou Octavii. Vyšší výbava Business je k mání od 2 536 000 RUB, což je asi 635 tisíc Kč, kdy za srovnatelnou cenu dostanete podstatně víc muziky, 174koňový motor pak může být váš od 2 686 000 RUB, to je asi 672 tisíc korun. Jediným srovnáním je tady po „šestku” zmíněná Octavia iV skoro za milion. Novinkou je ale až nabušená verze Techno dostupná jen s nejsilnějším motorem.

Ta se nyní začala prodávat od 3 116 000 rublů, což je už 780 tisíc korun, ovšem dostanete nejen 174koňové turbo s automatem, ale i vrcholnou verzi zahrnující mj. přední sedadla s elektrickým ovládáním, panoramatické střešní okno, 18palcová litá kola, elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru, hlídání mrtvého úhlu, hlavové airbagy i vzadu nebo všechna vyhřívaná sedadla. To schválně vypichujeme věci, které ani Octavia RS nemá ve standardu a budete potřebovat víc jak 1,1 milionu Kč, abyste tuhle nabídku vyrovnali.

Dodejme, že spoustu výbavy skýtá už úroveň Business, která nabízí digitální přístrojový štít, sadu kamer monitorujících okolí celého vozu, základní střešní okno nebo sedadlo řidiče ovládané elektricky. Za holobyt nicméně nemůžeme považovat ani níže položený stupeň Comfort, jehož součástí jsou vyhřívaná přední sedadla, multimédia se zpětnou kamerou a 10,4palcovým displejem či plnohodnotné LEDky. Většinu z těchto prvků Octavia v základu zdaleka nemá.

A pořád máte menší auto, neboť Moskvič 6 překonává mladoboleslavského soupeře i svými rozměry. Na délku mu naměříme 4 770 milimetrů, na šířku 1 820 mm, na výšku 1 492 mm, rozvor činí 2 770 mm a světlá výška 140 mm. Octavia tak vládne v jediném ohledu, a to v zavazadelníku, který zvládne pobrat 600 litrů. V případě Moskviče tu pak máme „jen“ 540 l, i to lze ovšem vnímat jako velkorysý prostor. Koneckonců jde o větší porci, než jakou vám nabídne třeba současné BMW řady 3, a to i v případě varianty Touring. Jak moc se obyčejní Rusové pro tohle auto poženou, ukáže jen čas, první dodávky Techna jsou očekávány zkraje roku 2024.


Rusové začali prodávat novou vrcholnou verzi svého soupeře Škody Octavia, spoustu výkonu i výbavy nabízí citelně levněji - 1 - Moskvic 6 Techno 2024 prvni 01
Moskvič 6 je nově k mání i se 174 koňmi a maximální možnou výbavou za 781 tisíc Kč, verze Techno se zatím ukázala na jediné fotce. Foto: Moskvič

Rusové začali prodávat novou vrcholnou verzi svého soupeře Škody Octavia, spoustu výkonu i výbavy nabízí citelně levněji - 2 - Moskvic 6 2024 oficialni nove 01Rusové začali prodávat novou vrcholnou verzi svého soupeře Škody Octavia, spoustu výkonu i výbavy nabízí citelně levněji - 3 - Moskvic 6 2024 oficialni nove 02Rusové začali prodávat novou vrcholnou verzi svého soupeře Škody Octavia, spoustu výkonu i výbavy nabízí citelně levněji - 4 - Moskvic 6 2024 oficialni nove 03Rusové začali prodávat novou vrcholnou verzi svého soupeře Škody Octavia, spoustu výkonu i výbavy nabízí citelně levněji - 5 - Moskvic 6 2024 oficialni nove 04Rusové začali prodávat novou vrcholnou verzi svého soupeře Škody Octavia, spoustu výkonu i výbavy nabízí citelně levněji - 6 - Moskvic 6 2024 oficialni nove 05Rusové začali prodávat novou vrcholnou verzi svého soupeře Škody Octavia, spoustu výkonu i výbavy nabízí citelně levněji - 7 - Moskvic 6 2024 oficialni nove 06Rusové začali prodávat novou vrcholnou verzi svého soupeře Škody Octavia, spoustu výkonu i výbavy nabízí citelně levněji - 8 - Moskvic 6 2024 oficialni nove 07Rusové začali prodávat novou vrcholnou verzi svého soupeře Škody Octavia, spoustu výkonu i výbavy nabízí citelně levněji - 9 - Moskvic 6 2024 oficialni nove 08Rusové začali prodávat novou vrcholnou verzi svého soupeře Škody Octavia, spoustu výkonu i výbavy nabízí citelně levněji - 10 - Moskvic 6 2024 oficialni nove 09Rusové začali prodávat novou vrcholnou verzi svého soupeře Škody Octavia, spoustu výkonu i výbavy nabízí citelně levněji - 11 - Moskvic 6 2024 oficialni nove 10Rusové začali prodávat novou vrcholnou verzi svého soupeře Škody Octavia, spoustu výkonu i výbavy nabízí citelně levněji - 12 - Moskvic 6 2024 oficialni nove 11Rusové začali prodávat novou vrcholnou verzi svého soupeře Škody Octavia, spoustu výkonu i výbavy nabízí citelně levněji - 13 - Moskvic 6 2024 oficialni nove 12Rusové začali prodávat novou vrcholnou verzi svého soupeře Škody Octavia, spoustu výkonu i výbavy nabízí citelně levněji - 14 - Moskvic 6 2024 oficialni nove 13Rusové začali prodávat novou vrcholnou verzi svého soupeře Škody Octavia, spoustu výkonu i výbavy nabízí citelně levněji - 15 - Moskvic 6 2024 oficialni nove 14Rusové začali prodávat novou vrcholnou verzi svého soupeře Škody Octavia, spoustu výkonu i výbavy nabízí citelně levněji - 16 - Moskvic 6 2024 oficialni nove 15Rusové začali prodávat novou vrcholnou verzi svého soupeře Škody Octavia, spoustu výkonu i výbavy nabízí citelně levněji - 17 - Moskvic 6 2024 oficialni nove 16Rusové začali prodávat novou vrcholnou verzi svého soupeře Škody Octavia, spoustu výkonu i výbavy nabízí citelně levněji - 18 - Moskvic 6 2024 oficialni nove 17Rusové začali prodávat novou vrcholnou verzi svého soupeře Škody Octavia, spoustu výkonu i výbavy nabízí citelně levněji - 19 - Moskvic 6 2024 oficialni nove 18Rusové začali prodávat novou vrcholnou verzi svého soupeře Škody Octavia, spoustu výkonu i výbavy nabízí citelně levněji - 20 - Moskvic 6 2024 oficialni nove 19Rusové začali prodávat novou vrcholnou verzi svého soupeře Škody Octavia, spoustu výkonu i výbavy nabízí citelně levněji - 21 - Moskvic 6 2024 oficialni nove 20Rusové začali prodávat novou vrcholnou verzi svého soupeře Škody Octavia, spoustu výkonu i výbavy nabízí citelně levněji - 22 - Moskvic 6 2024 oficialni nove 21Rusové začali prodávat novou vrcholnou verzi svého soupeře Škody Octavia, spoustu výkonu i výbavy nabízí citelně levněji - 23 - Moskvic 6 2024 oficialni nove 22Rusové začali prodávat novou vrcholnou verzi svého soupeře Škody Octavia, spoustu výkonu i výbavy nabízí citelně levněji - 24 - Moskvic 6 2024 oficialni nove 23Rusové začali prodávat novou vrcholnou verzi svého soupeře Škody Octavia, spoustu výkonu i výbavy nabízí citelně levněji - 25 - Moskvic 6 2024 oficialni nove 24Rusové začali prodávat novou vrcholnou verzi svého soupeře Škody Octavia, spoustu výkonu i výbavy nabízí citelně levněji - 26 - Moskvic 6 2024 oficialni nove 25Rusové začali prodávat novou vrcholnou verzi svého soupeře Škody Octavia, spoustu výkonu i výbavy nabízí citelně levněji - 27 - Moskvic 6 2024 oficialni nove 26Rusové začali prodávat novou vrcholnou verzi svého soupeře Škody Octavia, spoustu výkonu i výbavy nabízí citelně levněji - 28 - Moskvic 6 2024 oficialni nove 27Rusové začali prodávat novou vrcholnou verzi svého soupeře Škody Octavia, spoustu výkonu i výbavy nabízí citelně levněji - 29 - Moskvic 6 2024 oficialni nove 28Rusové začali prodávat novou vrcholnou verzi svého soupeře Škody Octavia, spoustu výkonu i výbavy nabízí citelně levněji - 30 - Moskvic 6 2024 oficialni nove 29Rusové začali prodávat novou vrcholnou verzi svého soupeře Škody Octavia, spoustu výkonu i výbavy nabízí citelně levněji - 31 - Moskvic 6 2024 oficialni nove 30Rusové začali prodávat novou vrcholnou verzi svého soupeře Škody Octavia, spoustu výkonu i výbavy nabízí citelně levněji - 32 - Moskvic 6 2024 oficialni nove 31Rusové začali prodávat novou vrcholnou verzi svého soupeře Škody Octavia, spoustu výkonu i výbavy nabízí citelně levněji - 33 - Moskvic 6 2024 oficialni nove 32Rusové začali prodávat novou vrcholnou verzi svého soupeře Škody Octavia, spoustu výkonu i výbavy nabízí citelně levněji - 34 - Moskvic 6 2024 oficialni nove 33Rusové začali prodávat novou vrcholnou verzi svého soupeře Škody Octavia, spoustu výkonu i výbavy nabízí citelně levněji - 35 - Moskvic 6 2024 oficialni nove 34
Není to málo, ve srovnání s tím, co a za kolik dnes nabízí přímo konkurenční Škoda Octavia, je to ale zajímavé. Nakonec „šestka” nevypadá marně ani v nižších verzích. Foto: Moskvič

Zdroj: Moskvič

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.