Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Roewe 950: Rover? Teď už Buick reloaded, skoro oficiálně
29.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(doplněno) Největší čínská limuzína Roewe se oprošťuje od staré platformy Roveru a sází na techniku Buicku koncernu GM. Toto jsou první fotky.
Doplněno 30. 3.: Nabízíme vám ostřejší a větší fotografie nového Roewe 950 ze všech stran, které dovolují udělat si ucelenější názor na design. Posouzení je na vás, my přidáváme další informace o motorech. Podle španělského Autoblogu se pod kapotou objeví přeplňovaný čtyřválec 2,0 TGI s výkonem 220 koní a agregát 2,4 by měl mít údajně jen 170 koňských sil a ne 186, jak jsme původně uvedli. Naopak u špičkové motorizace se předpokládá, že místo 265 koní vyprodukuje 280 k.
Čínský pohrobek britského Roveru, značka Roewe, již brzy vymění stávající největší model 750, který konstrukčně vychází z limuzíny Rover 75, za novou vlajkovou loď 950. Označení ještě není stoprocentní. Čínská média dlouho psala název R95, ale vedle typových řad 350 a 550 to nedávalo moc velký smysl. Asijští kolegové aktuálně otáčejí a informují o jméně Roewe 950.
Na rozdíl od 550 nemá tento vůz s původním Roverem 75 nic společného. Novinka stojí na platformě Epsilon II, která je společná pro Opel Insignia a také čínský Buick LaCrosse s pohonem předních kol, což je technicky ten samý LaCrosse, který pro Severní Ameriku produkuje kanadská továrna General Motors, akorát s menšími motory.
Karoserie Roewe 950 ovšem malá rozhodně není. Za výchozím Buickem s délkou 5 001 mm zaostává pouze o pět milimetrů. Rozvor je pochopitelně identický - měří 2 837 mm, tedy o 125 mm více než VW Passat a 131 mm méně než BMW řady 5. Šířka čínské limuzíny je 1 857 mm a výška 1 502 mm.
Novinka vznikající v režii čínsko-amerického Shanghai-GM dostane zezačátku tři zážehové motory. Základem se stane dvoulitrový čtyřválec o objemu 2,0 litru s výkonem 154 koní. Nepatrně větší Ecotec 2,4 nabídne 186 koní a vrcholná verze 3,0 V6 s 265 koňskými silami a šestistupňovou automatickou převodovkou.
Výstavní debut automobilu proběhne na autosalonu v Pekingu 23. dubna, prodejci ale začnou registrovat objednávky o dvanáct dní dříve.
Na oficiální záběry to nevypadá, ale to není důležité, nové fotky ukazují vše podstatné
Novinka Roewe stojí na platformě Opelu Insignia a Buicku LaCrosse
Zdroj: blogautomobile.fr, es.autoblog.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před 3 hodinami - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 4 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před 6 hodinami - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 7 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva