Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Subaru Outback: blíže k SUV, dále od kombi
14.4.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Dlouho před započetím autosalonu v New Yorku se vědělo, že tam Subaru odhalí nové Legacy. K velkému překvapení přítomných stál na stánku i nový Outback. Je větší, silnější a má být komfortnější. Pojďme si japonskou novinku představit podrobněji.
Subaru představilo už čtvrtou generaci crossoveru, který je populární nejen ve světě, ale i na našem trhu. Celkem úspěšně se mu podařilo spojit prostornost vozů s karoserií kombi, pokročilého pohonu všech kol a zvýšení odolnosti pro jízdu mimo normální silnice.
Nový Outback dostal v porovnání s dosti agresivním modelem Legacy poněkud elegantnější proporce. Oproti svému předchůdci narostl o 50 mm do šířky a 105 mm na výšku. Světlá výška vozu narostla na 220 mm a rozšířil se rozchod. Přední i zadní převis karoserie se zkrátil o 90 mm a celková délka o 20 mm, ale zároveň se zvětšil rozvor náprav o 70 mm, což se odrazilo ve větším prostoru na zadních sedadlech. Také zavazadelník je větší. Celkově se nový Outback začíná více podobat SUV než jakémusi „allroadu”, kterým byl dosud.
Typickými rozpoznávacími prvky Outbacku jsou i nadále zvýšená světlost a ochranné prvky karoserie. Boční lišty a do stran vytažené podběhy kol, upravené spodní části nárazníků poslouží při provozu mimo zpevněné cesty.
Pod kapotou nové evropské verze modelu Outback najdeme zážehový čtyřválec s protiběžnými písty, který z objemu 2,5 l podá výkon 170 koní v 5600 ot/min a 230 N.m při 4000 ot/min a spojuje pružnost, dostatečný tah a typický zvuk motorů „boxer“. Motor bude možné spojit s ručně řazenou šestistupňovou, nebo novou samočinnou bezstupňovou převodovku Lineartronic CVT s konstantně plynulým převodem. Zákazníci s vyššími nároky na dynamiku však jistě sáhnou k nové šestiválcové pohonné jednotce, pochopitelně opět v uspořádání „boxer“. Ta bude o objemu 3,6 l s výkonem 256 koní v 6000 1/min a 335 N.m při 4400 1/min a doplněna výhradně pětistupňovou samočinnou převodovkou.
Provedení s motorizací 2,5 l standardně vyjíždí na kolech o rozměru 16" s pneumatikami 215/70 R16. Provedení ve vyšší výbavě používají 17" kola z hliníkové slitiny s pneumatikami o rozměru 225/60 R17. Outback s motorem 3,6 l standardně používá 17" hliníková kola s pneumatikami 225/60 R17.
Všechny verze jsou standardně vybaveny kotoučovými brzdami na všech kolech a systémem ABS, který spolupracuje s elektronickým rozdělováním brzdné síly (EBD) Subaru. Ovladatelnost vozu a celkovou bezpečnost zvyšuje i brzdový asistent Subaru, který je dodáván ke všem verzím tohoto modelu.
Díky nové elektronické parkovací brzdě se nepoužívá tradiční páka ve středové konzole, čímž se zvětšil prostor pro úschovu drobností v tomto místě. Pokud vůz zastaví v kopci o sklonu větším než 5 %, automaticky se aktivuje elektronický asistent pro rozjíždění do kopce spojený s funkcí parkovací brzdy. Standardní výbavou všech verzí je i stabilizační systém (VDC), u nějž byly optimalizovány reakční časy, čímž se ještě zvýšila stabilita a schopnosti řízení trakce.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před hodinou - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 2 hodinami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 4 hodinami - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 5 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.23. 09:05 - abgx1
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis