Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Octavia RS odhalila vše, i motorový prostor slibující nemožné
3.3.2020 | Petr Prokopec
Automobilky si v posledních letech zvykly motorové prostory svých novinek ani neukazovat, Škoda se s ním ale v případě nové Octavia RS vytasila - poprvé totiž skrývá hybridní pohon.
Dnešním dnem se měly otevřít brány ženevského autosalonu. Nejznámější a nejdůležitější evropská motor show ale byla kvůli epidemii koronaviru zrušena a na místě to vypadá jako po válce. Autosalon se nebude konat ani v náhradním termínu, místo na výstaviště Palexpo tedy většina výrobců zamířila k počítačům, neboť živé premiéry budou nahrazeny těmi virtuálními. Týká se to i Škody, jejímž středobodem na ženevském stánku měla být nová Octavia RS.
O této novince bylo v poslední době sepsáno hodně článků, k úspěšnému sestavení puzzle nám tak víceméně chyběla už jen sada oficiálních fotek a data o jízdní dynamice. Venku je nyní obojí, pročež si můžeme mladoboleslavskou novinku představit se vším všudy. Začneme přitom u designu, který oproti základu nabízí černou masku chladiče nebo vzduchové clony Air Curtains ve sportovně laděném předním nárazníku.
Modifikován byl samozřejmě i ten zadní, kde se dočkáme difuzoru. Mimo to u sedanu nechybí zadní spoiler s aerodynamickými dekoračními prvky Aero Flaps, zatímco u kombíku lze počítat s poněkud obyčejnějším střešním křídlem. Jasně patrná jsou také 19palcová černě lakovaná litá kola s pneumatikami o rozměru 235/40, přičemž pohonná jednotka roztáčí pouze ty přední, a to skrze šestistupňový automat.
S příchodem vyššího výkonu pod kapotu Octavia RS vůči standardu posílila i v případě brzd, které se dočkaly červeně lakovaných kotoučů. Krotit budou 245 koní a 400 Nm točivého momentu, o jejichž produkci se stará 1,4litrový benzinový čtyřválec a elektromotor. Toto ústrojí by přitom v průměru mělo vyprodukovat pouze 30 gramů emisí CO2 na kilometr, což odpovídá 1,5litrové spotřebě. Ta jsou v praxi samozřejmě nedosažitelné údaje, pokud tedy pojedete dále než pár desítek kilometrů a dobitou elektřinu nebudete považovat za vzduch.
Zajímavé přitom je, že Škoda k oněm emisím došla v rámci cyklu WLTP, jenž měl smazat mezeru mezi reálným a laboratorním světem. Nic z toho se ovšem neděje. Baterie o kapacitě 13 kWh totiž váží nezanedbatelných 135 kilo, což je hmotnost, která bude mnohem dříve než po najetí udávaných „lokálně bezemisních“ 55 kilometrů (cestovat lze navíc jen tempem do 130 km/h) spíše zátěží než přínosem.
Nicméně ve chvíli, kdy budou baterie plně nabité a navíc aktivován sportovní režim, lze počítat se sprintem z klidu na stovku za 7,3 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost činí 225 km/h. Dá se přitom předpokládat, že především ryze benzinové provedení, které stejně jako to dieselové dorazí na konci srpna, na tom bude o poznání lépe. Do vínku totiž rovněž dostalo 245 koní, ovšem bez váhové penalizace. Spárovat je navíc půjde i s manuálem.
Kromě zevnějšku bylo zapracováno také na interiéru. O atmosféru se starají hlavně sportovní sedadla s integrovanými hlavovými opěrkami a kontrastními švy či multifunkční upravený volant. Kromě toho nechybí ani dekorace napodobující karbon, očekávat lze i vyšší výbavu než u méně výkonných verzí.
Opomenout pak nesmíme ještě přítomnost sportovního podvozku, který s ohledem na rozdílnou hmotnost bude muset být specificky nastaven jak pro plug-in hybrid, tak především pro benzínové provedení. To vše se jistě promítne na ceně, která rozhodně nebude nízká. U benzin-elektrického provedení očekáváme sumu okolo jednoho milionu korun, což by asi odradilo více lidí než ona navýšená hmotnost či nereálná data o spotřebě.
Zvenčí vypadá nová Škoda Octavia RS PHEV působivě, rozhodně však v jejím případě neočekávejte udávanou nízkou spotřebu
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před 6 hodinami - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 8 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před 9 hodinami - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 11 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
dnes
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis