Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
MG6 1,8 DTi 2013: britský Číňan dostal do vínku diesel
15.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
V plánech na zahájení exportu dnes už čínského modelu MG6 do Evropy se objevil důležitý prvek - nový vznětový čtyřválec o výkonu 150 koní.
Bývalá britská značka MG, kterou momentálně vlastní jeden z nejstarších čínských automobilových koncernů Nanjing Automobile Group, je v Evropě považována už jen za součást historie. Na britských ostrovech však čile působí dál, a jak už jsme psali několikrát, tiše tam spřádá plány na opětovnou expanzi na kontinent.
K tomuto účelu má připravený hatchback nižší střední třídy MG5 a poněkud větší liftback i sedan MG6, který by při délce přes 4,6 metru mohl konkurovat připravované Octavii III i strojům střední třídy, jako jsou VW Passat nebo Mazda 6. Dosud mu k tomu ale chyběla jedna důležitá věc a tím byla dieselová pohonná jednotka.
Dnes už podle sdělení týdeníku Autocar nechybí. V Británii by se měl v dohledné době objevit přeplňovaný naftový čtyřválec 1,8 DTi s maximálním výkonem 150 koní při 4 000 ot./min a slušným točivým momentem 350 newtonmetrů při 1 800 ot./min. Motor se vyvíjel a ladil někde v Evropě a jeho průměrná spotřeba je 5,3 l/100 kilometrů, což je sice konkurenceschopná, nikoli však extra skvělá hodnota. MG každopádně slibuje brzké zlepšení.
Číňané kvůli instalaci dieselu, zvyšujícího hmotnost auta o 60 kg (na celkových, docela vysokých 1 605 kg) vyměnili tlumiče, pružiny i stabilizátory, což podle prvních dojmů značně vylepšilo kvalitu jízdy v nižších rychlostech i agilitu a celkovou ovladatelnost v těch vyšších.
Motor 1,8 DTi se kombinuje se šestistupňovou manuální převodovkou a na stovku se společně umí dostat za něco málo přes devět sekund (0-60 mph - 8,9 s). Maximální rychlost činí 201 km/h. Autocar vůz skutečně chválí a předpovídá, že tohle by mohl být první vůz MG, který se prosadí i ve zbylé části Evropy. V Británii se bude od prosince prodávat za 18 200 liber, v přepočtu 570 tisíc, dodávky prvních kusů se pak rozjedou počátkem příštího roku.
Vznětová osmnáctistovka má 150 koní a točivý moment 350 newtonmetrů, čímž se výkonově dostala na úroveň 2,0 TDI EA 288 od Volkswagenu
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před hodinou - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 3 hodinami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 4 hodinami - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 6 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.23. 09:05 - abgx1
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis