MG6 1,8 DTi 2013: britský Číňan dostal do vínku diesel

V plánech na zahájení exportu dnes už čínského modelu MG6 do Evropy se objevil důležitý prvek - nový vznětový čtyřválec o výkonu 150 koní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

MG6 1,8 DTi 2013: britský Číňan dostal do vínku diesel

15.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

MG6 1,8 DTi 2013: britský Číňan dostal do vínku diesel

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

V plánech na zahájení exportu dnes už čínského modelu MG6 do Evropy se objevil důležitý prvek - nový vznětový čtyřválec o výkonu 150 koní.

Bývalá britská značka MG, kterou momentálně vlastní jeden z nejstarších čínských automobilových koncernů Nanjing Automobile Group, je v Evropě považována už jen za součást historie. Na britských ostrovech však čile působí dál, a jak už jsme psali několikrát, tiše tam spřádá plány na opětovnou expanzi na kontinent.

K tomuto účelu má připravený hatchback nižší střední třídy MG5 a poněkud větší liftback i sedan MG6, který by při délce přes 4,6 metru mohl konkurovat připravované Octavii III i strojům střední třídy, jako jsou VW Passat nebo Mazda 6. Dosud mu k tomu ale chyběla jedna důležitá věc a tím byla dieselová pohonná jednotka.

Dnes už podle sdělení týdeníku Autocar nechybí. V Británii by se měl v dohledné době objevit přeplňovaný naftový čtyřválec 1,8 DTi s maximálním výkonem 150 koní při 4 000 ot./min a slušným točivým momentem 350 newtonmetrů při 1 800 ot./min. Motor se vyvíjel a ladil někde v Evropě a jeho průměrná spotřeba je 5,3 l/100 kilometrů, což je sice konkurenceschopná, nikoli však extra skvělá hodnota. MG každopádně slibuje brzké zlepšení.

Číňané kvůli instalaci dieselu, zvyšujícího hmotnost auta o 60 kg (na celkových, docela vysokých 1 605 kg) vyměnili tlumiče, pružiny i stabilizátory, což podle prvních dojmů značně vylepšilo kvalitu jízdy v nižších rychlostech i agilitu a celkovou ovladatelnost v těch vyšších.

Motor 1,8 DTi se kombinuje se šestistupňovou manuální převodovkou a na stovku se společně umí dostat za něco málo přes devět sekund (0-60 mph - 8,9 s). Maximální rychlost činí 201 km/h. Autocar vůz skutečně chválí a předpovídá, že tohle by mohl být první vůz MG, který se prosadí i ve zbylé části Evropy. V Británii se bude od prosince prodávat za 18 200 liber, v přepočtu 570 tisíc, dodávky prvních kusů se pak rozjedou počátkem příštího roku.


MG6 1,8 DTi 2013: britský Číňan dostal do vínku diesel - 1 - mg6 diesel 01MG6 1,8 DTi 2013: britský Číňan dostal do vínku diesel - 2 - mg6 diesel 02MG6 1,8 DTi 2013: britský Číňan dostal do vínku diesel - 3 - mg6 diesel 03
Vznětová osmnáctistovka má 150 koní a točivý moment 350 newtonmetrů, čímž se výkonově dostala na úroveň 2,0 TDI EA 288 od Volkswagenu

Zdroj: Autocar

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše