MG CS oficiálně: je to další koncept, produkční SUV pro Evropu ale nebude jiné

Měli jsme zato, že MG ukáže v Šanghaji rovnou sériové SUV CS, je to ale nakonec jen další koncept. Hotový vůz se přesto podstatně lišit nemá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

MG CS oficiálně: je to další koncept, produkční SUV pro Evropu ale nebude jiné

20.4.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek

MG CS oficiálně: je to další koncept, produkční SUV pro Evropu ale nebude jiné

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Měli jsme zato, že MG ukáže v Šanghaji rovnou sériové SUV CS, je to ale nakonec jen další koncept. Hotový vůz se přesto podstatně lišit nemá.

A počítat s ním můžeme rovnou i v Evropě, neboť CS podle britské značky svírané chapadly čínského kapitálu naznačuje podobu SUV, které chce prodávat po celém svět. A Evropa v tomto směru není ze hry - ještě na to přijde řeč, ale novodobé MG prodává už nyní ve Velké Birtánii modely MG3 a MG6 a chystá se s nimi i mimo ostrovní teritoria.

Ale zpátky ke konceptu jménem CS, který předznamenává vůbec první SUV v historii královské automobilky. Na úvod se sluší zmínit, že v momentě odhalení prvních obrázků vozu jsme měli za to, že jde o evoluci loňského konceptu Icon, který se za tu dobu přetransformoval v sériový model. Jak jste ale už patrně pochopili z dosud zmíněného, není tomu tak - spojitost s Iconem je údajně nulová a ačkoli nelze vyloučit, že se podobně tvarovaný vůz někdy dostane do výroby jako přímý konkurent Fordu EcoSport, produkční CS je momentálně prioritou.

Úkolem šanghajského konceptu je představit publiku jeho design. Na svědomí jej má Brit Anthony Williams-Kenny, který se pokusil stvořit vůz, jenž „vyzařuje britský cit pro design, přičemž nepostrádá sportovní DNA MG”. Jak moc se tento záměr povedl, posuďte sami, podle nás ale výsledek nepostrádá švih, který SUV obecně nebývá vlastní. Výrobce navíc předem říká, že produkční model bude vypadat velmi podobně a pokud si odmyslíte pár přespříliš oslnivých prvků, asi se k jeho podobě dokážete více nebo méně přiblížit i s pomocí vlastní fantazie.

Auto sice na oficiálních fotkách působí dojmem, že má i hotový interiér a je nakonec možné, že má. MG jej ale na vlastních fotkách neukazuje a v Šanghaji je CS vystaveno se zcela neprůhlednými skly, a tak nám jej ani touto cestou ukázat nechce.

Vzhledem k tomu, že jde o studii designu, technika není tím nejpodstatnějším, už nyní se ale ví, že „sériovka” stane na platformě Global A mateřského koncernu SAIC. Vůz by tak měl být podobně dlouhý a široký jako aktuální MG5 a uvnitř nabídnout slušný prostor pro pětici cestujících. Počítá se s verzemi s pohonem předních i všech kol a benzinovými motory 1,5 a 2,0 s přeplňováním, pro Starý kontinent pak i s naftovou jednotkou.

Kdy se tohle všechno stane skutečností? Přibližně za dva roky, a to také v Evropě. Do té doby chce MG v našich končinách prorazit s portfoliem postrádajícím SUV a s produkčním CS přijít na trh ve chvíli, kdy už si jen bude užívat místní popularity tohoto segmentu. Jsme zvědavi, jestli to tak opravdu dopadne...


MG CS oficiálně: je to další koncept, produkční SUV pro Evropu ale nebude jiné - 1 - MG CS 2013 oficialni 01MG CS oficiálně: je to další koncept, produkční SUV pro Evropu ale nebude jiné - 2 - MG CS 2013 oficialni 02MG CS oficiálně: je to další koncept, produkční SUV pro Evropu ale nebude jiné - 3 - MG CS 2013 oficialni 03MG CS oficiálně: je to další koncept, produkční SUV pro Evropu ale nebude jiné - 4 - MG CS 2013 oficialni 04MG CS oficiálně: je to další koncept, produkční SUV pro Evropu ale nebude jiné - 5 - MG CS 2013 oficialni 05MG CS oficiálně: je to další koncept, produkční SUV pro Evropu ale nebude jiné - 6 - MG CS 2013 oficialni 06MG CS oficiálně: je to další koncept, produkční SUV pro Evropu ale nebude jiné - 7 - MG CS 2013 oficialni 07
Koncept MG CS není evolucí studie Icon, předznamenává jiný sériový model téměř totožného vzhledu

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.