Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes EQ: německá Tesla Model X je venku, chce ujet 500 km na jeden zátah
29.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Elektrické SUV dostalo dva elektromotory o celkovém výkonu 408 koní. Rychlodobíjení mu pak má dodat 100 km dojezdu za 5 minut.
Třícípá hvězda si letošní Paříž nevybrala pouze za místo debutu nového Mercedesu-AMG GT Roadster. Mimo to se můžeme seznámit také s novou rodinou elektrických vozů EQ, jíž jako první vlaštovka zastupuje SUV. Automobilka se přitom pro tuto karosářskou variantu rozhodla s ohledem na soudobé zákaznické trendy, mimo to samozřejmě nebude u takového typu vozu vadit navýšená hmotnost zapříčiněná stovkami kilogramů akumulátorů.
Lithium-iontové baterie o kapacitě 70 kWh je třeba hledat mezi nápravami, přičemž jejich design má na svědomí sama automobilka. Součástí hnacího ústrojí jsou dále dva elektromotory, z nichž jeden roztáčí přední a druhý zadní kola. Souhrnně přitom produkují 408 koní a 700 Nm točivého momentu, což stačí ke zrychlení z klidu na stovku pod 5 sekund.
„Bezemisní“ dojezd byl pak vypočítán na 500 kilometrů, přičemž Mercedes udává, že při použití rychlodobíjení s výkonem až 300 kW (to nebude u vás doma...) jej můžete prodloužit o další stovku již po pěti minutách. Mimo to ovšem elektrické SUV vyhovuje všem evropským standardům a lze jej dobíjet také z konvenční zásuvky. Stejně tak značka vůz uzpůsobila také indukčnímu dobíjení.
Od motorového prostoru se můžeme přesunout k designu, který byl navrhnut s ohledem na optimalizaci aerodynamiky. Čelní stěrače jsou tak zapuštěny, namísto zpětných zrcátek najdeme kamery a klikami nedisponuje koncept vůbec. Dá se přitom předpokládat, že pouze první finesa bude zachována do produkce, v případě té druhé pak bude záviset hlavně na změně legislativy.
Sporná je pak velikost kol, byť u elektromobilů jde vždy hlavně o jejich tloušťku. Tu Mercedes momentálně nespecifikuje, 21palcový průměr ráfků ovšem znám je. Dále pak můžeme zmínit odstín karoserie „Alubeam Silver“, se kterým ideálně kontrastuje celá řada modrých či modře podsvícených doplňků. Vše pak završuje rozměrná panoramatická střecha.
Uvnitř najdeme futuristický interiér, kterému vévodí čtveřice individuálních křesel či 24palcový digitální přístrojový štít. Dále tu máme centrální dotykovou obrazovku, na volantu pro změnu najdeme dva menší displeje s integrovanými organickými diodami. Patrná je přitom absence prakticky všech tlačítek, tedy stran těch ovládajících sedadla, jenž tradičně najdeme na dveřích.
Jelikož koncern Daimler patří mezi firmy vlastnící mapovou platformu HERE, asi nepřekvapí, že navigace má k dispozici třídimenzionální data. Zároveň přitom spolupracuje s hnacím ústrojím, pročež dokáže řidiči zavčasu sdělit, že nemá dostatek energie na dosažení vytyčeného cíle. Automaticky mu pak najde nejbližší veřejnou dobíjecí stanici.
Dále elektrické SUV profituje z komunikace mezi jednotlivými vozy, přičemž jakékoliv dopravní kolony či problémy na silnici opětovně míří do navigačního systému. Tím nám tisková zpráva končí, nyní tak již nezbývá nic jiného než vyčkat na sériové provedení. To by mělo dorazit do tří let, závěr dekády tedy bude pro rozvoj elektromobily klíčovým.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2016.
Koncepční Mercedes EQ dostal do vínku 408 koní či 500kilometrový dojezd. Ten je přitom možné poměrně rychle navýšit rychlodobíjením
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 2 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 3 hodinami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 5 hodinami - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 6 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva