Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Korejci zkouší jít proti drahým Němcům nejstylovějším kombíkem, je speciálně pro nás
12.5.2021 | Petr Miler
Vůbec si netroufneme říci, jestli tu tohle auto může být úspěšné, znakem ohromného odhodlání je ale zcela bezpochyby. Asi nikdo dosud v boji o evropského zákazníka prémiových značek nezašel tak daleko.
Už jsme to dnes nakousli v článku o změně zacílení britského Jaguaru, teď můžeme tenhle německý eintopf dorazit. Ať už se vám to totiž líbí nebo ne, v Evropě se až dosud ukázalo být nemožné dostat se do hájemství značek Audi, BMW a Mercedes-Benz. Vlastně jediné Audi se dokázalo dostat na úroveň zbylých dvou tradičních soků, je to ale už tak dávno, že jej dnes považujeme za součást této specifické smetánky. Kdo to zkusil po něm, pohořel, obvykle si pořádně ani neškrtl.
Máme tu Lexus, který to zkouší už dekády, žádný velký úspěch z toho nebyl. Bylo tu Infiniti, to to zde zabalilo zcela, Cadillac je také smutná historie a třeba Acura se nikdy ani nezačala pokoušet. Skutečně je to tak, že ať už kdokoli zkusil dostat se na roveň drahých Němců, ať už specifickou značkou nebo určitými modely, uspěl nanejvýš v Americe nebo v Asii, tady ne.
Výrobce ale pořád pochopitelně láká představa prodávat své vozy lépe situovaným zákazníkům s vyššími maržemi, a tak to nepřestávají zkoušet. Nejnověji se proto do Evropy žene Genesis, tedy luxusní odnož korejského Hyundai, která má též smělé plány. Její šance na úspěch bychom už s ohledem na výše zmíněné hodnotili jako nevelké, jedno je ale třeba uznat - Korejci to nejdou zkusit se staženými kalhotami, rozhodli se do toho vlétnout naplno a chytnout Evropany u srdce.
Proto také nepřichází jen s modely známými ze zbytku světa, ale i se zcela specifickou novinkou určenou právě jen pro nás. Jde o model G70 Shooting Brake a je to kombík, stylový kombík. Podle nás je dokonce tím nejstylovějším vůbec, přes pokusy Mercedesu s podobným typem karoserií. K odvážně ztvárněné přídi se tak přidává podobně pojatá záď, která má opravdu hodně daleko k „praktickým krabicím” a neměla by urazit ani ty, kteří sice praktičtější auto chtějí, po image „převozníka rodiny” ale netouží.
Model pochopitelně vychází ze sedanu G70 a pokud vám tohle označení nic neříká, jde o přímého soupeře Audi A4, BMW 3 a Mercedesu C. Shooting Brake tedy pochopitelně míří proti kombíkům stojících na jejich základech. Je to 4 685 mm dlouhé, 1 850 mm široké a 1 400 vysoké auto s rozvorem 2 835 mm. Díky novému pojetí zádě nabízí o 40 procent více prostoru pro zavazadla než sedan, o jeho využitelnosti ani nemluvě. Praktičnost vozu dále zvyšují i sedadla s opěradly dělenými v poměru 40:20:40 a takto pochopitelně sklopnými.
V případě techniky se zatím nemáme čeho chytit, sedan G70 je ale nabízen s benzinovými motory 2,0 turbo R4 s výkonem 249 koní, 3,3 turbo V6 s 365 koňmi a turbodieselem 2,2 se 199 koňmi. Předpokládat, že kombík nabídne totéž, je na místě. Stejný pak zaručeně interiér kombinující luxus a praktičnost, spolehnout se tedy můžete na bohatou bezpečnostní i komfortní výbavu, spoustu kvalitních materiálů a jak Genesis zdůrazňuje, i spoustu odkládacích prostor. Simply Clever? Tak něco, alespoň zčásti.
Máme tu tedy nový prémiový kombík, který můžete mít i s dieselem - to je něco, co jinak tradičně nabízí jen zmíněné německé trio. Je to jistě rozhodný krok směrem k úspěchu, zda ale bude na skutečný úspěch stačit, zůstane ještě chvíli otázkou - i zmíněný Lexus to tu kdysi zkoušel s diesely a kombíkem a stejně dobře nedopadl. Ovšem, jeho IS nebylo nijak zázračným autem, naděje G70 se zdají být přece jen větší.
Prémiový kombík od neněmecké značky je obecně vzato raritou, G70 Shooting Brake navíc míří jen a pouze na Evropu, dokonce i s dieselem. Uvidíme, zda může uspět. Foto: Genesis
Zdroj: Genesis
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před 7 hodinami - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 8 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před 10 hodinami - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 11 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
dnes
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva