Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Beztak nejkontroverznější BMW dostalo bobří masku, obtížně naváže byť na svého předchůdce
6.10.2021 | Petr Prokopec
Docela by nás zajímalo, co si BMW od tohoto auta slibuje. Jeho prodeje zamířily směrem dolů už dávno a spadá do třídy, o které to platí ještě více. To samé s ještě kontroverznějším designem stěží zaboduje.
Když se v roce 2014 objevila první generace BMW 2 Active Tourer, automobilový svět zalapal po dechu. Mnichovská značka sice už tehdy dávno nevyráběla jen sedany, kupátka a kabriolety, ovšem MPV od ní čekal jen málokdo. Zvláště pak takové, které nedisponovalo pohonem zadních kol. Záhy to ale začalo vypadat, že poměrně kontroverzní krok značky se vyplácí, neboť jen v Evropě dokázal vůz v letech 2015 až 2017 oslovit 270 tisíc zákazníků, s čímž mu vypomohl i větší Gran Tourer.
Od roku 2018 nicméně zájem klesal, přičemž loňské registrace byly spíše pohromou. A letos je situace ještě horší, což v době obecného úpadku MPV nepřekvapí. BMW logicky začalo naznačovat, že tyto modely skončí, nakonec ale skončil jen Gran Tourer, menší Active Tourer měl dostat novou generaci, což před pár dny potvrdil první uniknuvší obrázek. Z něj bylo patrné, že MPV prošlo stejnou modernizací, jaká se týká i zbytku portfolia - dostal tedy obrovské čelní ledvinky, které mu vysloveně nesluší.
Na reakci publika a hlavně na reálné prodeje jsme tedy opravdu zvědavi, za nás ale dáváme palec dolů jednoznačněji než kdy dříve. Design ale již nechme stranou, místo toho se podívejme na technickou stránku věci. V rámci platformy přitom na změnu nedošlo, nadále tu tedy máme architekturu UKL2 a rozvor 2 670 milimetrů. Active Tourer nicméně narostl do délky, a to na 4 386 mm. S 1 824 mm, respektive s 1 576 mm je pak rovněž širší i vyšší. To se projevilo i v zavazadelníku, který momentálně pobere 470 litrů v základu a 1 455 litrů při sklopených sedadel. Zadní lavici lze přitom posunout o 130 mm.
Při usednutí dopředu si pro změnu vzpomenete na elektrické modely značky, neboť právě ty připomíná zaoblený rozměrný displej. Jeho součástí je přitom jak 10,25palcový digitální přístrojový štít, tak 10,7palcová obrazovka multimédií. Standardem je u něj GPS navigace, stejně jako funkce Android Auto a Apple CarPlay. Mimo to je pak možné počítat se čtyřmi porty na USB, stejně jako třeba s dvouzónovou klimatizací, volantem v kůži a přepracovanými sedadly.
Přesunout se můžeme pod kapotu, kde najdeme pouze 1,5litrové tříválce nebo dvoulitrové čtyřválce. Všechny agregáty doplňuje sedmistupňový dvouspojkový automat, který v případě variant 220i a 223i počítá s integrovaným elektromotorem. Ten přihazuje 19 koní ke spalovacím 156 koním v prvním a 204 koním ve druhém případě. Slabší provedení tak zvládne stovku za 8,1 sekundy, zatímco tomu silnějšímu stačí pouhých 7 sekund.
Vyjma toho bude k mání ještě BMW 218i Active Tourer, u kterého se počítá se 136 koňmi a devítisekundovým sprintem, stejně jako dieselová varianta 218d. Ta přitom disponuje 150 koňmi, s nimiž je na stovce o dvě desetiny rychleji. To je ale v rámci první vlny, která bude k dispozici od února příštího roku, vše. Ve druhé, se kterou automobilka přijde v létě, pak můžeme očekávat dva plug-in hybridní modely.
Oba vozy budou používat tříválec roztáčející přední kola a elektromotor sloužící těm zadním, přičemž pohonné jednotky doplní baterie o kapacitě 14,9 kWh. S ní lze urazit až 80 km čistě na elektřinu, vše ale ovlivní míra sešlápnutí plynového pedálu. Ten přitom u slabšího provedení ovládá 245 koní, zatímco to silnější může počítat s 326 koňmi. To zní zajímavě, plný výkon je ale k dispozici jen do 130 km/h, což rozpaky z pojetí auta stěží zmírní.
Také druhá generace BMW 2 Active Tourer bude k mání ve standardním provedení či s paketem M. Necháme jen na vás, kterou verzi zvolíte za méně atraktivní. Foto: BMW
Zdroj: BMW
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva