Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
5 drsných testů, kterými si muselo a musí projít každé Porsche
31.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Porsche jsou mezi sporťáky proslulá svou odolností a náhoda to není. Podívejte se, co musí auta značky zvládnout, než jdou do prodeje.
Automobilku z německého Zuffenhausenu jistě nemusíme podrobněji představovat, ostatně mnozí měli na zdi svého dětského pokoje vylepen alespoň jeden plakát Porsche. A pokud produkty této značky neparkujete v garáži, pak zmenšených modelů nejspíše máte plnou vitrínu. I přesto se ale dozajista najdou prvky, vozy či momenty, které vašim zrakům zůstávaly po celá ta léta skryty.
Porsche se proto letos rozhodlo, že nás nechá nahlédnout do své kuchyně a postupně zveřejňuje materiály dokumentující vždy pětici toho nejlepšího, nejzajímavějšího či nejvýjimečnějšího, co bylo u Porsche stvořeno. Touto cestou nám bylo představeno pět nejlepších konceptů, pět nejlepších okruhových milníků či pět nejvzácnějších modelů.
Dnes si posvítíme na pětku, která je z těch dosud publikovaných zřejmě nejzajímavější a mapuje ty nejnáročnější testy, jimiž musely a musí modely značky procházet. Některé jsou opravdu drsné, ale víte jak to je s tím cvičištěm a bojištěm. Toto je cvičiště a jen díky němu mohou vznikat auta jako námi průběžně sledovaná 911 se skoro 400 tisíci najetými km, která stále funguje skvěle...
5. Skid Pad neboli Kluzná dráha
O Porsche sice mluvíme jako o automobilce z Zuffenhausenu, její počátky jsou ovšem spojené s rakouským Gmündem. Teprve později se značka přestěhovala na předměstí Stuttgartu, přičemž pár kilometrů od svého nového ústředí - konkrétně v komunitě zvané Weissach (modří se nebudou hlásit...) - byl vybudován testovací areál. Jednou z jeho nejstarších částí je kluziště, kde se jezdí dokola a je prověřována ovladatelnost, zkoumáno boční přetížení a odhalována stabilita i na mokru, sněhu či ledu.
4. Testovací okruh
Porsche je jednou z vůbec nejúspěšnějších značek v motorsportu, určitě také proto, že má i svůj vlastní okruh. Ne, teď nemyslíme Nardo, k jeho odkoupení došlo teprve v posledních letech. Řeč je o speciální dráze, která zahrnuje třeba i úsek s dírami simulujícími nekvalitní povrch vozovky. Nechybí ani skokánky či lázeň se slanou vodou, jíž vozy projíždějí rychlostí 30 km/h a kde je zkoumána jejich odolnost vůči korozi.
3. Větrný tunel
Již strýček Ben říkával Spider-Manovi, že s velkou silou přichází velká odpovědnost. U Porsche si toto pravidlo poněkud upravili na velký přítlak, kterého je třeba dosahovat ve vysokých rychlostech. Proto je každý model testován ve větrném tunelu, který tak stojí za různými adaptivními či napevno uchycenými křídly a spoilery. Od roku 2015 značka disponuje zcela novým tunelem, který jí umožňuje mnohem větší preciznost a simulaci rychlosti až 300 km/h. Jde tak trochu jinou cestou než někteří konkurenti, kteří klasické větrné tunely opouštějí.
2. Off-roadová dráha
Pokud vás vždy zajímalo, jak je možné, že značka profilující se především na okruzích, zamířila na Rallye Paříž-Dakar, již navíc i vyhrála, tady najdete odpověď. Model 959 byl vyvíjen právě na dráze plné bahna, kaluží a kamení. Nyní je tento areál spíše domovem Porsche Cayenne, které si v ničem nezadá se skutečnými terénními speciály. Zvládat tak musí nejen různý povrch v rychlostech až 70 km/h, ale také nemalé boční náklony.
1. Nárazové zkoušky
Místo, kde by možná všichni fanoušci Porsche uronili alespoň jednu obří slzu, je jedno z nejdůležitějších. Zázemí pro nárazové testy stojí za bezpečností, jíž se vozy značky chlubí již po několik desetiletí. Ostatně dokud nebyly k dispozici různé bariéry či kůly, jež byly vystřeleny v rychlostech až 64 km/h proti karoserii, používalo Porsche jeřáb, kterým své vozy vyzdvihlo na zem a pak nechalo jednoduše působit gravitaci. Dnes má značka k dispozici mnohem modernější techniku, ochrana posádky je tak daleko vyšší.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Srovnání s BMW M3 ukázalo, proč nikdo nekupuje a ani nebude kupovat nesmyslný čtyřválcový Mercedes C63 od AMG
včera - Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
27.11.2024 - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024
Nejčtenější články
- Kia nadělila své poslední novince design tak bizarní, že je těžké ho rozdýchat, vypadá jako staré náklaďáky z SSSR
30.10.2024 - Škoda ukázala nový Kodiaq RS, ale co je na něm vlastně nového? Krom 20 koní navíc skoro není o čem mluvit
30.10.2024 - Nařizování elektromobilů v EU musí ihned skončit, říká „motorový papež”, jinak toho Číňané využijí tak, jak Brusel nečeká
30.10.2024 - Toto je legendární Mercedes, se kterým Shirley Temple Black jezdila po Československu, nechala si ho až do své smrti
30.10.2024 - VW odhalil první radikální škrty: Všem sníží platy o 10 procent, sebere lidem prémie, první továrnu zavře už v únoru
31.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva