Subaru pracuje na vlastním hybridu, o techniku Toyoty nestojí

Dieselový boxer Spojeným státům ani Japonsku moc nevoní, právě pro tyto trhy Subaru vyvíjí svůj první hybridní model.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Subaru pracuje na vlastním hybridu, o techniku Toyoty nestojí

2.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Subaru pracuje na vlastním hybridu, o techniku Toyoty nestojí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Dieselový boxer Spojeným státům ani Japonsku moc nevoní, právě pro tyto trhy Subaru vyvíjí svůj první hybridní model.

Toyota v roce 2008 zvýšila svůj podíl v koncernu Fuji Heavy Industries (FHI) na necelých sedmnáct procent. Není to mnoho, ale přesto se očekávalo, že se tím mezi značkami Toyota a Subaru, které je dcerou FHI, značně prohloubí i faktická spolupráce. Nestalo se a podle všeho se kooperace omezí pouze na jediný vůz, tedy spíše automobilové dvojičky Toyota FT-86 a Subaru BRZ.

Subaru je ve své nezávislosti natolik umíněné, že svého času nepřistoupilo ani na převzetí nutně potřebného dieselu a místo bezpochyby levnějšího, buď v licenci vyráběného anebo nakupovaného řadového čtyřválce se pustilo do vývoje vlastní vznětové jednotky s protiběžnými písty. Proto vlastně ani tak moc nepřekvapuje, že Subaru se rozhodlo vyvinout své vlastní hybridní ústrojí a nevyužít stávající technologii Hybrid Synergy Drive od Toyoty.

Subaru tvrdí, že jejich hybrid bude paralelní, tedy založen na podobném principu jako ve starších hybridech BMW, kdy je elektromotor umístěný mezi spalovacím agregátem a převodovkou, a proto obvykle neumožňuje pohon automobilu výlučně na baterky (soustavou samostatných spojek to možné je). Jde o princip používaný také Hondou v modelech Insight a CR-Z a konstrukčně jednodušší než sofistikovanější, ale také dražší technika Toyoty Prius.

Teoreticky je možné, že Subaru postaví svůj první sériový vůz na baterky na základě konceptu Hybrid Tourer z roku 2009. Ten měl kromě plochého čtyřválce s turbodmychadlem a přímým vstřikováním také dva elektromotory čerpající energii ze dvou balíků lithium-iontových akumulátorů vyvinutých v rámci programu Stella EV. Jeden o výkonu 14 koní byl mezi spalovací jednotkou a převodovkou s plynule měnitelným převodem Lineartronic CVT, druhý s výkonem 27 koní dostal místo před zadní rozvodovkou a poháněl kola zadní nápravy.

Poslední zprávy naznačují, že jako první by měl hybridní techniku převzít model Legacy, nicméně vysoce postavený zdroj v Subaru ve Spojených státech tvrdí, že zrovna tohle zatím ještě nebylo rozhodnuto. Kandidátů je hodně, mluví se o Foresteru, Outbacku, ale bez ohledu na to, který typ bude první, dealeři USA se jej dožadují nejpozději do roka. To se ale patrně nepodaří. Zákulisní drby říkají, že Subaru bude mít hotový první hybrid až v roce 2013 jako auto modelového roku 2014.


Subaru pracuje na vlastním hybridu, o techniku Toyoty nestojí - 1 - Subaru Hybrid Tourer Concept 02Subaru pracuje na vlastním hybridu, o techniku Toyoty nestojí - 2 - Subaru HybridSubaru pracuje na vlastním hybridu, o techniku Toyoty nestojí - 3 - Subaru Hybrid Tourer Concept 03Subaru pracuje na vlastním hybridu, o techniku Toyoty nestojí - 4 - Subaru Hybrid Tourer Concept 05Subaru pracuje na vlastním hybridu, o techniku Toyoty nestojí - 5 - Subaru Hybrid Tourer Concept 04Subaru pracuje na vlastním hybridu, o techniku Toyoty nestojí - 6 - Subaru Hybrid Tourer Concept 01Subaru pracuje na vlastním hybridu, o techniku Toyoty nestojí - 7 - Subaru Hybrid Tourer Concept 06
Je to pouze předpoklad, ale první hybridní Subaru by mohlo mít techniku konceptu Hybrid Tourer

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.