Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Subaru pracuje na vlastním hybridu, o techniku Toyoty nestojí
2.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Dieselový boxer Spojeným státům ani Japonsku moc nevoní, právě pro tyto trhy Subaru vyvíjí svůj první hybridní model.
Toyota v roce 2008 zvýšila svůj podíl v koncernu Fuji Heavy Industries (FHI) na necelých sedmnáct procent. Není to mnoho, ale přesto se očekávalo, že se tím mezi značkami Toyota a Subaru, které je dcerou FHI, značně prohloubí i faktická spolupráce. Nestalo se a podle všeho se kooperace omezí pouze na jediný vůz, tedy spíše automobilové dvojičky Toyota FT-86 a Subaru BRZ.
Subaru je ve své nezávislosti natolik umíněné, že svého času nepřistoupilo ani na převzetí nutně potřebného dieselu a místo bezpochyby levnějšího, buď v licenci vyráběného anebo nakupovaného řadového čtyřválce se pustilo do vývoje vlastní vznětové jednotky s protiběžnými písty. Proto vlastně ani tak moc nepřekvapuje, že Subaru se rozhodlo vyvinout své vlastní hybridní ústrojí a nevyužít stávající technologii Hybrid Synergy Drive od Toyoty.
Subaru tvrdí, že jejich hybrid bude paralelní, tedy založen na podobném principu jako ve starších hybridech BMW, kdy je elektromotor umístěný mezi spalovacím agregátem a převodovkou, a proto obvykle neumožňuje pohon automobilu výlučně na baterky (soustavou samostatných spojek to možné je). Jde o princip používaný také Hondou v modelech Insight a CR-Z a konstrukčně jednodušší než sofistikovanější, ale také dražší technika Toyoty Prius.
Teoreticky je možné, že Subaru postaví svůj první sériový vůz na baterky na základě konceptu Hybrid Tourer z roku 2009. Ten měl kromě plochého čtyřválce s turbodmychadlem a přímým vstřikováním také dva elektromotory čerpající energii ze dvou balíků lithium-iontových akumulátorů vyvinutých v rámci programu Stella EV. Jeden o výkonu 14 koní byl mezi spalovací jednotkou a převodovkou s plynule měnitelným převodem Lineartronic CVT, druhý s výkonem 27 koní dostal místo před zadní rozvodovkou a poháněl kola zadní nápravy.
Poslední zprávy naznačují, že jako první by měl hybridní techniku převzít model Legacy, nicméně vysoce postavený zdroj v Subaru ve Spojených státech tvrdí, že zrovna tohle zatím ještě nebylo rozhodnuto. Kandidátů je hodně, mluví se o Foresteru, Outbacku, ale bez ohledu na to, který typ bude první, dealeři USA se jej dožadují nejpozději do roka. To se ale patrně nepodaří. Zákulisní drby říkají, že Subaru bude mít hotový první hybrid až v roce 2013 jako auto modelového roku 2014.
Je to pouze předpoklad, ale první hybridní Subaru by mohlo mít techniku konceptu Hybrid Tourer
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Poslední Schumacherovo Ferrari jde do aukce, prožil si s ním poslední záchvěv svých nejlepších chvil
24.10.2024 - Německý profesor strhal studii podporující návrat šrotovného. „Vědecký odpad,” říká, pro elektrická auta ohýbá, co se dá
25.10.2024 - Bentley po zrušení přechodu jen na elektromobily zkouší jinou cestu, i se spalovacími motory eliminuje 93 procent emisí
25.10.2024 - VW se překonal a vytáhl dvě stylové novinky znovuzrozené značky, jejich technika je ale pořád stejně marná
25.10.2024 - I v pekle občas sněží, Nizozemsko pod tlakem ruší denní povinná hlášení zaměstnanců o tom, čím jezdí do práce
25.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva