Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Je po naději. Mercedes ostrým modelům pořádné motory nevrátí, i když náhradu odmítají zákazníci i domácí novináři
23.8.2023 | Petr Miler
Je to dokonalá ukázka „fungování” současného automobilového světa. Ačkoli jsou zákazníci pro výrobce jediným zdrojem peněz, spousta z nich naprosto kašle na to, co chtějí. A nezmění to ani pod tíhou faktického nezájmu, ani pod tíhou fiasek v recenzích.
De Kogel is door de kerk, říkají Nizozemci, když je o něčem po určitém váhání definitivně rozhodnuto. Doslova to znamená, že „kulka proletěla kostelem”. Tato fráze mi vytanula na mysli proto, že v reakci na nejnovější rozhodnutí Mercedesu mám nutkání poslat jednu kulku skrze svou hlavu. Je totiž dokladem neuvěřitelné zabedněnosti automobilky, která si před očima všech řeže větev, na které sedí. A i když dostane šanci s tím relativně beztrestně přestat, s úsměvem řeže dál.
Řeč je o postupném odtrhávání nabídky značky od představ jejích zákazníků. Znám jich docela dost a nevím o jediném, kdo by od třícípé hvězdy výslovně chtěl elektromobil. Část jich tento pohon jistě snese, ale malovat si jej jako jedinou budoucnost pro všechny? To zní naprosto absurdně v době, kdy si tolik kupců Mercedesů pořizuje auta značky pro pohodlné zdolávání dlouhých štrek, jde často o taxikáře či firmy provozují jiné formy přepravy osob apod., pro které takové vozy nepředstavují žádné řešení. Ale dobře, to je vzdálenější budoucnost, která se nakonec nemusí materializovat. Ta bližší se ale už materializovala a Mercedes vidí, že to je totální fiasko.
Řeč je o extrémním downsizingu a hybridizaci, který je realitou už dnes. U některých obyčejnějších modelů to zákazníci mohou přejít bez problémů, Mercedes se ale rozhodl pro stejný postup i u ostrých verzí AMG, zejména pak v případě třídy C. Místo osmiválců a šestiválců je najednou možné vybírat jen z dvoulitrových čtyřválců, z nichž ten ve verzi C 63 udělal spolu s hybridní podporou z vozu tristního, obezitou trpícího bumbrlíčka.
Když se loni tento vůz představil světu, označili jsme ho za dvoutunovou katastrofu a parodií na předchůdce. A bohužel jsme se nemýlili, praxe fungování nových AMG třídy C je skutečně tristní. Není to jen náš názor, jak slabší, tak silnější provedení dostaly nakopáno i v testech jindy loajálních Němců, kteří podle svých slov nepochopili, proč Mercedes něco takového udělal. Zájem o auto limitně se blížící nule tak nepřekvapí, i proto se objevily zvěsti, že automobilka po fiasku downsizingu pracuje na návratu motorů V8.
Na jednu stranu nás těšily, na tu druhou jsme si říkali, zda může být zrovna zabedněný Mercedes schopný takové sebereflexe? Vzhledem k vyjadřování značky z poslední doby se nám to nezdálo pravděpodobné, jenže díky těmto zvěstem mohli stuttgartští vidět, že jejich selhání se dá docela beztrestně vrátit zpět. Lidé byli podle reakcí rádi, že třícípá hvězda přišla k rozumu a tento nesmysl odpíská, takže to šlo udělat. Jenže nestane se to, aspoň ne v dohledné době.
Šéf Mercedesu-AMG Michael Schiebe v rozhovoru pro americký The Drive na Týdnu aut v Monterey řekl, že tyto zvěsti může „definitivně popřít”. Přes všechno zmíněné jsou prý downsizing a hybridizace skvělé. Důvod? Protože ostatní to přece budou dělat také.
„Nerad mluvím o jiných výrobcích, ale zdá se, že nyní na trh přichází mnohem více výkonných hybridů. Nebo alespoň byly oznámeny,” řekl dále Schiebe. „Takže si myslím, že jsme měli pravdu, když jsme řekli: Pojďme tímto směrem,” dodal. To je opravdu absurdní - pan Schiebe vidí, jak tohle auto doslova nefunguje, je kritizováno tiskem, je nechtěné kupci, ale... Mercedes měl pravdu. Mercedes má totiž vždycky pravdu, no ne?
Čas ukáže, kdo ji skutečně měl. Protože ale Audi i BMW už oficiálně odmítly jít stejnou cestou a pro konkurenční výkonné modely zachovají motory V/R6 a V8, třebaže hybridizované, něco nám říká, že pro čtyřválcová AMG, navíc nesmyslně drahá, se hned tak nikdo nepožene.
Nový Mercedes C63 S od AMG se čtyřválcem dostává nakopáno prakticky od všech, od novinářů po zákazníky. Reakce Mercedesu? Bylo to správné rozhodnutí a návrat větších motorů nebude. To zní rozumně... Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: The Drive
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
před 2 hodinami - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
včera - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Cremoně skončily testy WomenWCR včera 22:44
- Musíme počkat na Ducati a... MM93 včera 15:00
- Test Kymco CV3 550i ABS vs. AK 550i ABS Premium: dvě nebo tři kola? včera 08:00
- Test šampionátu WomenWCR - 1. den 16.5.2024
- Mugello-MotoGP-Test: Alex Rins s nejlepším časem 16.5.2024
Nejnovější články
- Porsche 911 Turbo má přejít zpět na manuál a pohon zadních kol. Zdánlivá absurdita dává jistý smysl
před hodinou - Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
před 2 hodinami - Ani šéf Fordu už si nemyslí, že elektrický Mustang je vůbec Mustang, raději zapomněl, že ho firma vyrábí
před 4 hodinami - Nechcete sedan s motorem Ferrari? Jediný prodejce jich nabízí hned pět, všech pět v zemi
včera - Číňanům už Čína není dost dobrá, první tamní automobilka si nově vystačí jen s působením v Evropě
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva