Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Čínští komunističtí pohlaváři dostanou novou luxusní limuzínu, odporná není jen tím, komu bude sloužit
20.4.2024 | Petr Prokopec
Krása je vždy v oku toho, kdo se dívá, ale docela rádi bychom poznali někoho, komu se bude líbit tohle. Autoři splácali prvky Rolls-Roycu, Bentley, Mercedesu, Cadillacu i Fordu do něčeho, na co se nedá dívat - říká si to Hongqi L1.
Automobilka Hongqi je vůbec nejstarší a zároveň nejluxusnější čínskou značkou, svého času pak byla určena pouze vrcholným členům vládnoucí komunistické strany. Také ona nicméně musí ctít tamní zákony. Aby tedy mohla její auta projít oficiální homologací, je třeba, aby snímky a některá data k novým vozům předala s předstihem ministerstvu průmyslu a informačních technologií MIIT. Z jeho databáze se následně dostávají ven ještě před oficiální premiérou. A právě díky tomu si můžeme předem prohlédnout nové Hongqi L1, je ovšem otázkou, zda je tu vůbec na co se dívat.
Při pohledu na tento sedan totiž člověk musí okamžitě čínskou automobilku považovat nejen za nejstarší a nejluxusnější, ale zároveň také za jednu z těch, které nejvíc postrádají vkus. Skoro to vypadá, jako kdyby si designéři vozu na pár hodin sedli k počítači a následně vybrali veškerá auta, která je kdy zaujala. A poté rozhodli, že část z nich se nutně musí na jejich kreaci objevit. Čelní maska je tak odkazem na Rolls-Royce, zatímco záď zjevně byla inspirována Cadillacem. Přední blatníky pak připomenou Mercedes třídy S, celkový tvar má ale blíže k poslednímu Fordu Scorpio.
Aby toho nebylo málo, design litých kol připomíná Bentley. Vše pak doplňuje přední nárazník, který působí zdobně, sportovně i moderně. V přímém kontrastu s tím je ovšem tvar a design světel, jenž působí jako z minulého století. Jakkoli se dá předpokládat, že použito v jejich případě nebylo nic jiného než LEDky, případně pak rovnou laserové diody. Až tak zevrubná ovšem zpráva MIIT není, na odhalení detailů si tedy ještě budeme muset chvíli počkat. Je přitom velká šance, že L1 bude debutovat již příští týden na autosalonu v Pekingu.
Aktuálně tak lze dodat, že novinka naroste na 5 353 milimetrů do délky, zatímco šířka činí 1 998 mm, výška 1 511 mm a rozvor skončil na královských 3 260 mm. Litá kola pak mají 19- a 20palcový rozměr, i přes nemalé proporce vozu ale v podbězích nevypadají utopeně. Roztáčet je pak bude buď třílitrový šestiválec, nebo čtyřlitrový osmiválec. Obě jednotky počítají s jistou úrovní hybridizace a jsou standardně doplněny automatickou převodovkou. První pak nabídne 394 a druhá dokonce 490 koní.
Hybridní pohon se spolu s bohatou luxusní výbavou promítne do hmotnosti, která v případě šestiválce činí 2 455 kg, u osmiválce pak dokonce 2 520 kg. Kdy odstartuje prodej, ovšem zatím oznámeno nebylo. A je otázkou, jak tomu vlastně bude, neboť série L je tou, která je i dnes určena pouze komunistickým prominentům. Výjimkou byl historicky pouze model L5, ovšem i ten zamířil k privátní klientele pouze ve velmi omezeném množství.
Na podobu nového Hongqi L1 měla evidentně vliv řada aut, ať již moderních, tak i těch letitých. Výsledek opravdu není hezký. Foto: MIIT, CC0 Public Domain
Zdroj: Autohome China
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Jen dekádu staré elektromobily předčasně umírají „v chudobě”, majitelce Tesly původně za miliony zbylo jen 58 tisíc
před 10 hodinami - Němci vyzkoušeli Škodu Octavia IV jako ojetinu, smysl dává hlavně s démonizovaným motorem
před 11 hodinami - Dodge se znovu pokouší ukončit výrobu auta kvůli jeho obřímu motoru V8, i když si ho loňský rok koupil rekordní počet lidí
včera - Škoda chystá závodní elektrický Enyaq, to už je opravdu tragédie v přímém přenosu
včera - Fisker padá stále níž, poškozená auta má opravovat díly z vraků a vyřazených vývojových vozů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva