Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
19.4.2024 | Petr Prokopec
Tohle auto by jako elektromobil nedávalo prakticky žádný smysl, jeho praktická využitelnost by byla velmi omezená. Dokud měli všichni ruce nahoře, bylo přece jen ve hře, jakmile ale prodeje elektromobilů začaly drhnout, elektrický nástupce Stingeru šel k ledu.
Ke Kie mám díky dlouhodobému vlastnictví Ceedu SW vřelý vztah, oči mi ale nezaslepil. Stále jsem si jasně vědom některých nedostatků a chyb, s nimiž jsou korejská auta spojena. Jejich dlouholetým nedostatkem jsou kupříkladu světla, poslední dobou pak lze ne zrovna pozitivně nahlížet také na asistenční systémy. Ty jsou kalibrované možná až příliš aktivně, načež jízda po takové okresce není ani tak řidičským zážitkem, jakožto spíše bojem s aktivním monitoringem jízdních pruhů, který vás tlačí doprostřed silnice, protijedoucím autům navzdory.
Své slabiny má nicméně každá značka, i přes ony nedostatky jsem tedy předpokládal, že u Kie zůstanu i při koupi dalšího vozu. A hezky dlouho jsme pošilhával po podle nás nejlepším autě značky. Tedy Stingeru, 4 830 milimetrů dlouhém sedanu, zejména pak v jeho vrcholné verzi osazené 3,3litrovým šestiválcem twin-turbo s 370 koňmi, který ale šlo pořídit i s 2,2litrovým turbodieselem produkujícím stále přijatelných 202 koní.
Korejci ovšem bohužel výrobu tohoto modelu loni ukončili. A v případě nepřímého nástupce se měli vydat směrem, jakým by je nenásledoval nikdo, kdo by chtěl tohle auto používat adekvátním způsobem. Pod neoficiálním interním označením GT1 měl totiž vzniknout elektromobil, který by nejspíše do produkce zamířil jako Kia EV8. Postaven by byl jako vůbec první vůz celé Hyundai Motor Company na zcela nové platformě eM zasvěcené pouze elektrickému pohonu. Jeho dvě jednotky měly produkovat 612 koní.
Nešlo by nicméně jen o vůbec nejvýkonnější korejský elektromobil, ale zároveň o takový, který by disponoval vůbec největšími bateriemi - při kapacitě 113,2 kWh by novinka snad ujela i nějakých 300 až 400 km „normálním” tempem a možná i ke stovce kilometrů tím rychlým. Pokud by ale Korejci s takovým autem skutečně přišli, rázem by se jednalo také o nejdražší Kiu historie, která by startovala výrazně nad dvěma miliony korun. To všechno nakonec vedlo zřejmě k tomu, že s celým elektrickým nástupcem Stingeru je amen.
Informují o tom lidé z The Korean Car Blogu s odkazem na zdroje uvnitř automobilky. Korejci totiž stejně jako zbytek světa pochopili, že adopce elektromobility nebude probíhat tak, jak bylo zejména úřady naplánováno. A zejména v některých třídách jsou jejich šance na úspěch mizivé. Svou pozornost tedy přesouvají zpět ke spalovacím motorům, hlavně pak hybridům, s nimiž má během následujících čtyř let dorazit celkem 28 novinek
Ve finále jde tedy o rozhodnutí z rozumu, přičemž nebude překvapivé, když takových bude jen přibývat. Od počátku jsme totiž zmiňovali, že jít na ruku spíše úřadům a nikoliv zákazníkům je krátkozraká strategie. Neznamená to pochopitelně, že by elektromobilita byla mrtva, výrobci do ní nainvestovali již příliš mnoho, aby nyní nad vším mávli rukou. Dá se ale předpokládat, že celkově dojde i v politické rovině k povolení opasků a prodloužení života spalovací technologie. Stinger nám to ale bohužel již nevrátí, tak jako tak.
{{0000302530?preview|Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 44}
Stinger byl pro řadu lidí velkým lákadlem, hlavně díky šestiválcovému motoru pod kapotou. Jeho nepřímý nástupce měl nesmyslně přepřáhnout na elektřinu, dle aktuálních informací je ale už teď po smrti. Foto: Kia
Zdroj: The Korean Car Blog
Bleskovky
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Jen dekádu staré elektromobily předčasně umírají „v chudobě”, majitelce Tesly původně za miliony zbylo jen 58 tisíc
před 4 hodinami - Němci vyzkoušeli Škodu Octavia IV jako ojetinu, smysl dává hlavně s démonizovaným motorem
před 6 hodinami - Dodge se znovu pokouší ukončit výrobu auta kvůli jeho obřímu motoru V8, i když si ho loňský rok koupil rekordní počet lidí
před 7 hodinami - Škoda chystá závodní elektrický Enyaq, to už je opravdu tragédie v přímém přenosu
před 9 hodinami - Fisker padá stále níž, poškozená auta má opravovat díly z vraků a vyřazených vývojových vozů
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Politický koutek 05.03. 19:47 - M.Z.
- Volkswagen obecne 05.03. 19:16 - Zajda
- Rychlodotazy 05.03. 16:32 - pavproch
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 05.03. 06:53 - honziss
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.02. 22:38 - Eda