Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Tragédie svolávací akce „cinklých” motorů TDI nekončí, VW potají mění díly výfuků
9.6.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Jako by nestačilo, že se VW musí trápit se samotnou svolávací akcí a jejími následky, je nyní nucen u některých motorů měnit i více než jen software řídicí jednotky.
Volkswagen má k řešení své patálie s motory TDI na různých místech světa různý přístup. V USA dochází u dotčených modelů k výměně či doplnění některých komponentů, v Evropě provádí obvykle jen aktualizaci software řídicích jednotek motorů. Nyní to ale vypadá, že nutnost úprav „hardware” dorazila i na Starý kontinent, jen o tom Volkswagen raději nikomu neříká.
Není to poprvé, co slyšíme o tom, že svolávací akce neprobíhá tak hladce, jak se automobilka tváří, sama firma ale problémy s aktualizací software vždy vší silou bagatelizovala. Potíže se objevují jen u špetky upravovaných vozů, tvrdí Volkswagen, jenže negativní dopad je ve skutečnosti očividně mnohem větší.
Z německých médií se dozvídáme, že automobilka nyní potají provádí o poznání komplikovanější úpravu aut, která nejprve obdržela pouhou aktualizaci software. Celkem 5 400 Passatů z let 2009 až 2010 a Passatů CC z let 2010 až 2011 s dvoulitrovým naftovým motorem EA 189 první generace Euro 6 o výkonu 105 kW už se systémem selektivní katalytické redukce (SCR) totiž může mít po aktualizaci nové potíže.
Majitelům těchto vozů se po úpravě na palubní desce rozsvěcuje žlutá kontrolka motoru doprovázená zprávou vyžadující kontrolu hladiny AdBlue a informací, že po 1 000 kilometrech nepůjde nastartovat motor. Přesněji jde o žlutý signál MIL (Malfunction Information Lamp), tedy kontrolku diagnostiky, jež se často rozsvěcuje při špatné funkci systému řízení motoru, což často ovlivní složení emisí. Varovný text na palubním počítači se navíc objevuje bez ohledu na reálné množství aditiva AdBlue v nádrži.
VW po konfrontaci německými kolegy celou věc přiznal a ústy svého mluvčího informoval o opatřeních, která automobilka po tomto průšvihu přijala. Pro odstranění problémů musí být nahrán ještě odlišný software a současně s ním nainstalováno do výfukové soustavy nové čidlo NOx. Také se musí vyměnit senzor průtoku vzduchu a regulátor chlazení, aby se zajistila lepší diagnostická schopnost systému SCR, který má za úkol snižovat vypouštěné emise.
Podle VW svolávací akce začala 21. května 2018, ve veřejně dostupných zdrojích se o ní ale nemluví, automobilka dosud vše skutečně prováděla potají. Aktualizace softwaru probíhá pod kódovým označením 23R7, hardwarový zásah nese značku 23Z1. Vozidla s digitální servisní knihou obdrží k běžnému záznamu papírovou dokumentaci jako důkaz opravy, zbytek dostane potvrzení s razítkem. Cenu servisu hradí pochopitelně výrobce.
Vše připomíná americké opatření zahájené v letošním roce po intervenci úřadů. V závislosti na ujetých kilometrech motory EA 189 (Euro 6, 105 kW) dostaly zdarma nový filtr pevných částic, nový katalyzátor, nový systém SCR, lepší snímač NOx a nejnovější software. Jako bonus k tomu mnohaletou záruku. Tu v Evropě čekat nemůžete, stejně jako jiné formy velkorysosti Volkswagenu. Pokud tedy máte to štěstí - a nebo tu smůlu - že jste majitelem některého z výše zmíněných aut, s jakoukoli úpravou bychom vyčkali. Kdo ví, kdy Volkswagen najde dlouhodobě fungující řešení...








Někteří majitelé Passatu s motorem 2,0 TDI EA 189 se mohou setkat s rozsvícenou kontrolkou, která dává najevo problémy s emisemi. Problém vyřeší až úprava výfukového systému a další aktualizace software
Zdroj: Kfz-betrieb
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
- V Moto2 první Gonzalez, 18. Salač - a musí do Q1 včera 18:52
- Úvod v Argentině zvládl nejrychleji Marc Marquez včera 16:49
- Ducati Panigale V4 S Carbon: s karbonovými koly včera 08:00
Nejnovější články
Škoda ukáže elektrickou Octavii poprvé už letos, postupná poprava bestselleru začne v srpnu
včeraOstré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
včeraRuský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
včeraToyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběr autopojištění 03.14. 12:39 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.