Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Toto jsou nejspolehlivější populární hatchbacky všech tříd. A co se na nich i tak nejvíc kazí
6.6.2018 | Mirek Mazal
Spolehlivost je jedna věc, popularita druhá. Pokud budeme volit jen mezi žádanými hatchbacky na trhu, pak za nejspolehlivější platí tyto.
Firma Warranty Direct se specializuje na pojištění ojetých automobilů po skončení jejich záruky. Podobný produkt je u nás celkem výjimečnou záležitostí, ve Velké Británii je ale velmi populární. Právě díky pojištění závad a řešení jednotlivých pojistných událostí má tato pojišťovna k dispozici neobyčejně rozsáhlou, neobyčejně detailní a také neobyčejně nezkreslenou databázi poruch, které se týkají jednotlivých automobilů.
Dává z nich dohromady tzv. index spolehlivosti, z nějž čas od času vypíchne nejspolehlivější nebo naopak nejméně spolehlivá auta toho či onoho typu. Tentokrát si vzala na paškál hatchbacky a vybrala ty nejspolehlivější oblíbené modely. O třídu tu nešlo, takže může jít o supermini, malá auta i kompakty - ve vyšších třídách už je to celkem neobvyklý typ karoserie.
Výsledky berou v potaz statisíce aktuálních i dřívějších pojistných smluv, které u Warranty Direct spravují a zpochybňovat je příliš nelze. I zde tedy vstupuje do hry faktor jako pečlivost majitele, ale není důvod předpokládat, že třeba Volkswageny budou mít v průměru pečlivější majitele než Toyoty. Jiné zkreslení nepřichází v úvahu - pojišťovně jistě bude nahlášena každá závada, však proč by si jinak majitel pojištění platil. A jako závada bude vyhodnoceno skutečně jen přirozené selhání techniky, pojišťovna jistě nebude hradit opravy čehokoli jiného.
Tady je tedy desítka statisticky nejspolehlivějších populárních hatchbacků dle indexu spolehlivosti ve stáří do 10 let. Informace jsou doplněny o věk pojištěných aut, počet ujetých kilometrů a cenu oprav. Vše je zprůměrováno a pro zajímavost navíc vždy uvádíme i nejčastější evidovanou závadu.
10. Audi A3
Index spolehlivosti: 137
Průměrný věk: 5,21 roku
Průměrný nájezd: 91 255 kilometrů
Průměrná cena oprav: 439 liber (12 839 Kč)
Nejčastější porouchaná součást: motor
Pro každý vůz je čest v tomto žebříčku vůbec být, o poslední místo ale z úspěšných aut jistě nestálo jediné. Ztroskotalo na něm Audi A3, které je sice spolehlivé, oproti ostatním souputníkům tohoto seznamu si ale vede nejhůře.
V případě pravděpodobnosti poruchy (index 137 - nižší číslo je lepší, nejhorší modely mají index i přes 800) je A3 desátá a toto umístění provází údaj o průměrné ceně oprav 439 liber (12 839 Kč), což je relativně vysoká hodnota. Stará se o i fakt, že nejvíce procent poruch připadá na problémy s motorem - bez překvapení jde hlavně o benziny TFSI.
9. Opel Astra
Index spolehlivosti: 133
Průměrný věk: 4,26 roku
Průměrný nájezd: 68 729 kilometrů
Průměrná cena oprav: 327 liber (9 560 Kč)
Nejčastější porouchaná součást: chladicí a topný systém
Dalším z relativně úspěšných, ale ne úplně nejúspěšnějších modelů je Opel respektive Vauxhall Astra. Stejné auto jen s jiným jménem dle geografického umístění prodejního teritoria. Středně oblíbený hatchback se prodává už jako sedmá generace, proto by měla být poruchovost podstatně nižší. Vrásky na čele dělá hlavně topení, průměrně servisní technici opravují závady 2,27 hodiny.
8. BMW řady 1
Index spolehlivosti: 132
Průměrný věk: 5,33 roků
Průměrný nájezd: 82 331 kilometrů
Průměrná cena oprav: 518 liber (15 200 Kč)
Nejčastější porouchaná součást: motor
Dalším oblíbeným kompaktem v hledáčku, zejména mezi ojetinami, je BMW řady 1. Také to platí za relativně spolehlivé, renomé mu ovšem kazí (vcelku očekávaně) vysoká průměrná cena oprav. O tu se starají nejen vyšší sazby BMW, ale také nejčastější porouchaná součást, motor.
7. Mercedes-Benz třídy A
Index spolehlivosti: 129
Průměrný věk: 5,65 roků
Průměrný nájezd: 68 029 kilometrů
Průměrná cena oprav: 450 liber (15 200 Kč)
Nejčastější porouchaná součást: elektroinstalace
Další vstupní model do světa prémiových německých automobilek je Mercedes-Benz třídy A. Můžeme všimnout špatného hodnocení elektroniky vozidla, která způsobuje největší část problémů. Hlavně kvůli nim musí trávit průměrně 3,14 hodiny v servisu a také zde jsou ceny oprav relativně vysoké.
6. Mini Cooper
Index spolehlivosti: 120
Průměrný věk: 5,23 roků
Průměrný nájezd: 63 846 kilometrů
Průměrná cena oprav: 400 liber (11 740 Kč)
Nejčastější porouchaná součást: motor
Mini jsou též oblíbená hlavně jako ojetiny, kdy si je po značném poklesu ceny může dovolit více mladých zákazníků, za kterými míří především. Příznivci značky mohou být spokojeni, protože dopadla lépe než mateřské BMW s řadou 1. Jinak je to ale velmi podobná písnička - Mini zlobí motor, kvůli kterému nejčastěji míří do servisů. Ti mu věnují průměrně 2,63 hodiny času, ne úplně levně.
5. Opel Corsa
Index spolehlivosti: 95
Průměrný věk: 4,97 roků
Průměrný nájezd: 70 886 kilometrů
Průměrná cena oprav: 313 liber (9 190 Kč)
Nejčastější porouchaná součást: nápravy a odpružení
Možná až překvapivě dobře vychází ze statistiky Warranty Direct Opel resp. Vauxhall Corsa. Malý hatchback na zvedáku stráví průměrně 2,09 hodiny, a to hlavně kvůli podvozku, který dlouhodobě neodolává špatným cestám. Tohle vědomí se bude hodit i u nás.
4. Volkswagen Golf
Index spolehlivosti: 90
Průměrný věk: 3,69 roků
Průměrný nájezd: 72 882 kilometrů
Průměrná cena oprav: 460 liber (13 500 Kč)
Nejčastější porouchaná součást: elektroinstalace
Prodejní král mezi kompaktními hatchbacky nebývá označován za bůhvíjak spolehlivé auto, ve statistice Warranty Direct si ale vede překvapivě dobře. Lepší už je v jeho třídě jen Ford Focus a také Toyota Auris (index 45), která ale pojišťovnou vzhledem k nízkým prodejům po právu nebyla označena za „populární hatchback”. Nejčastěji zlobí elektroinstalace a Golf stojí v autoservisech kvůli odstraňování závad v průměru 3,57 hodiny. I zde jsou naklady na opravy relativně vysoké.
3. Ford Focus
Index spolehlivosti: 56
Průměrný věk: 4,99 roků
Průměrný nájezd: 77 648 kilometrů
Průměrná cena oprav: 284 liber (8 340 Kč)
Nejčastější porouchaná součást: elektroinstalace
V posledních letech stále hlouběji se propadající Focus předvedl v této statistice parádní výsledek - spolehlivějšího hatchbacku nižší střední třídy mezi populárními modely není. Na zvedáku strávil průměrně 2,05 hodiny, za odstávku majitelé průměrně museli zaplatit 284 libry (8 340 Kč). Třetina hlášených chyb se týkala zase elektronických systémů, ale jejich oprava vyšla daleko levněji než u VW Golf.
2. Ford Fiesta
Index spolehlivosti: 26
Průměrný věk: 4,34 roků
Průměrný nájezd: 59 300 kilometrů
Průměrná cena oprav: 199 liber (5 840 Kč)
Nejčastější porouchaná součást: nápravy a odpružení
Populární mini nejen na britských ostrovech je dalším spolehlivým Fordem. Minimum náročných konstrukční chytáků urychluje opravy, průměrně jedna návštěva autoservisu trvala 1,51 hodiny. Nejvíce trpí nápravy, odstranit vzniklé závady ale není drahé.
1. Volkswagen Polo
Index spolehlivosti: 24
Průměrný věk: 4,14 roků
Průměrný nájezd: 62 391 kilometrů
Průměrná cena oprav: 184 liber (5 380 Kč)
Nejčastější porouchaná součást: nápravy a odpružení
Poněkud nečekaným vítězem tohoto klání se stal VW Polo, a to i díky nejkratší době, kterou zákazníci museli obětovat nedobrovolným opravám (1,46 hodiny). Nejvíce problematický je znovu podvozek, finančně ale servis vychází výhodně - průměrně na 184 liber (5 380 Kč).
Zdroj: Warranty Direct
Bleskovky
- Ani fandové „nedávají”, co Audi provedlo s virtuálním kokpitem nových modelů, civět musíte jen na animaci auta
včera - Nový Ford Mustang vyzval na souboj ve sprintu ošklivé a otylé BMW M2, asi to ale neměl dělat
2.12.2024 - Mercedes si patentoval nové jméno modelu, které už ale pár dnů zdobí čínskou napodobeninu jeho vlastního auta
1.12.2024
Nejnovější články
- Fiat 500 s „normálním” motorem už dnes koupíte jen ojetý. Kůži nedává lacino, Němci vyzkoušeli, jestli za to stojí
před 10 hodinami - Číňané potichu zaplavují svět svými auty. Už mají šestou největší automobilku na Zemi, Ford musel kapitulovat
před 11 hodinami - Škoda začala prodávat své nové levné SUV, přesně takové auto ji může zachránit
včera - Ani fandové „nedávají”, co Audi provedlo s virtuálním kokpitem nových modelů, civět musíte jen na animaci auta
včera - Nejnovější Ford ukazuje jen prohlubující se zkázu značky. I za „zaváděcí cenu” je drahý, nabízí toho velmi málo
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva