Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Pro Engine Ultra je podvod, obere vás o 790 Kč za 1,5 gramu nesmyslu
30.10.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Aditiva do paliv či olejů jsou běžnou věcí. Jenže Pro Engine Ultra, který je nyní masivně propagován v České republice, je jen jedna velká levárna.
Člověk občas narazí na nějaký zlepšovák, který má pomoci motoru auta k nižší spotřebě paliva, vyššímu výkonu nebo rovnou obojímu zároveň, a to klidně o desítky procent. Pochopitelně, takové věci jsou propagovány i na internetu a není těžké se s nimi setkat. Třeba zkraje letošního roku jsme psali o zařízení Magnufuel, které mělo s pomocí jakýchsi magnetů udělat z vašeho auta závodní stroj s litrovou spotřebou nebo něco na ten způsob.
Všechny podobné zázračné metody, jak za pár korun snížit spotřebu paliva o desítky procent, jsou ale podvody. Kriticky smýšlejícího člověka to napadne rychle. Však už fakt, že nic takového není v autech sériově, i když se vývojáři se špičkovým vzděláním a léty zkušeností snaží, seč můžou, aby ušetřili jednotky procent ve spotřebě, leccos naznačuje. Jenže kdyby tomu nikdo nevěřil a tyto produkty nekupoval, nemohly by existovat firmy, které je nabízí. A ony existují.
Tento týden jsme byli konfrontování s masivní reklamní kampaní na produkt, který si říká Pro Engine Ultra. Protože tenhle název zní přesně jako něco, co smrdí levotou, podívali jsme se mu na zoubek na pro-webu engineultra.eu. A vyskočilo na nás něco, co vypadá jako článek na zpravodajském webu „Automobilový průmysl - fakta”, a čeho nadpis říká, že „Mechanici jsou vyděšení rychlostí účinnosti nové formule prodlužující životnost motoru”. Podle Perexu je pan Dominik Klíma „jednou ze sta osob, které 3-násobně prodloužily životnost motorů ve svých autech a snížily spotřebu paliva dokonce o 17 %, při použití pouze této nové formule proti tření”.
Inzertní články nejsou nijak neobvyklé a i nadpisy, které nic neříkají, jsou běžné. Potud všechno relativně v pořádku. Člověk ovšem zpozorní u prvního odstavce článku pod fotkou údajného pana Dominika Klímy „Mechanici z Prahy se dívali na své klienty s ohromením. V životě nic takového neviděli. Automobily, které se dostávaly do servisů, z více než 500 najetými km, měly motory, které vypadaly a pracovaly jako nové.” Po pravdě, kdyby motor po 500 najetých km nebyl jako nový, bylo by něco opravdu špatně, ale klidně může být myšleno 500 tisíc kilometrů, proti tiskařskému šotkovi není imunní nikdo.
Kdo pak je ve skutečnosti „pan Dominik Klíma”?
Podle tohoto článku se Pro Engine Ultra přidává před tankováním, účinně odstraňuje nános ze spalovacích komor a regeneruje palivový systém. Obsahuje prý o 300 % více inteligentních molekul GP (ať je to, co chce), které nereagují s palivem a mohou být používány v benzínech i dieselech. „Působí proti tření a antikorozně okamžitě po přidání do nádrže automobilu”.
Z toho můžeme soudit, že to je aditivum do paliva; takové věci existují a některé skutečně fungují. Jenže proč má aditivum do paliva působit proti tření? A jak je možné, že jeden a ten samý přípravek může člověk nalít do benzínu i do dieselu? Žádnou jasnou zprávu o tom, že se jedná o aditivum do paliva, nenacházíme.
Vedle článku je odkaz s „mimořádnou nabídkou”, kde je krabička Pro Engine Ultra vyobrazená. Text na ní jde špatně přečíst, ale vidíme, že má snižovat tření a hluk motoru. Hledáme dále a nacházíme něco jako hlavní stránku webu pro-engineultra.eu, kde jsou první slova, která na vás vyskočí, „Revoluce v motorových olejích”. Dále čteme, že „s technologií Pro Engine Ultra umíme vyvinout špičková maziva pro nejpokročilejší motory, což dělá z Pro Engine Ultra náš nejpokročilejší motorový olej vůbec”.
Je to tedy motorový olej? Nikde nevidíme informace o viskozitě nebo specifikaci API. Je to tedy aditivum do oleje? Nic takového se nedozvídáme; zkrátka, můžeme si přečíst, co všechno Pro Engine Ultra umí, ale nikde nestojí, co to vlastně je. „Úplné složení zušlechťovače je vyhrazeno výrobcem,” píše se v onom článku zmíněném výše. Samozřejmě, odhadujeme to na plané sliby a to podvodník nesmí přiznat.
Co to je, není jisté, ale skvělé je to každopádně
Onen odkaz s „mimořádnou nabídkou”, která každý den trvá jen do půlnoci (...) člověka přesměruje na server webmoneysaver.com, kde člověk jako první vidí slova o tom, že přípravek vrátí pětileté stopy opotřebování motoru, jinak jsou zákazníkovi vráceny peníze. Článek tu vypadá jako popis situace od Michala Dobrovského, automechanika v Praze - možná proto, že tenhle článek píšu z Prahy -, který říká, že spotřeba paliva některých lidí klesla o 10 % už po 48 hodinách. Ani on ale neříká, co to ten Pro Engine Ultra vlastně je.
Už sama adresa „webmoneysaver.com” je podezřelá a každou chvíli tu vyskakuje okno, které říká, že si produkt právě koupil někdo odněkud. Na tohle miniokénko existuje skript, který jen generátorem náhodných čísel mění jména a místa a každých pár vteřin ukazuje něco jiného, nemá to žádnou souvislost s nějakými nákupy. Člověk nemusí být programátor, aby ve zdrojovém kódu pochopil smysl věcí jako:
var locali_mian = new Array("Praha", "Brno", "Olomouc", "Ostrava", "Pardubice", "Plzeň", "Hradec Králové", "Liberec", "Cheb", ...
var locali_dop = new Array("z Prostějova", "z Frýdku Místku", "z Uherského Hradiště", "ze Žďáru nad Sázavou", "z Děčína", "z Valašského Meziříčí", ...
var locali_ppl = new Array("paní Jolana", "paní Jitka", "paní Eva", "paní Marta", ...
var init_usrs = Math.floor((Math.random()*100)+200);
Úplně dole si ale máme možnost Pro Engine Ultra koupit a zde je konečně uvedeno, že se jedná o zušlechťovač paliva. Standardní cena je 2 190 korun, akční cena je 790 korun, „akce platí pouze dnes”, opět, samozřejmě. Hmotnost výrobku je 1 500 mg, to je 1,5 gramu. Možná to mělo být ml, ale kdo ví, takto je efektivita výrobku opravdu extrémní. Když zkusíme odkaz na kontakty, vyskočí telefonní číslo 296 181 620. které na webu muzutozvednout.cz má negativní hodnocení, prý jde o „nebezpečné šmejdy, kteří tahají z lidí peníze”.
Web KupníSíla.cz též píše, že Pro Engine Ultra je podvod. Článek tam hovoří o nesmyslných obchodních podmínkách, např. že chcete-li zboží reklamovat, musíte ho poslat zpátky bez známek používání. Jenže abyste zjistili, že to je k ničemu, musíte to přece napřed použít.
Podle komentářů pod článkem i kdybyste chtěli nepoužité zboží vrátit, musíte ho poslat mimo ČR a vrácené peníze neuvidíte. Dále se dočteme, že nejde dohledat mechanika Michala Dobrovského z Prahy ani v živnostenském či obchodním rejstříku, ovšem může to být „jen” zaměstnanec. Adresa, odkud člověku Pro Engine Ultra přijde, je prý neexistující místo v Bratislavě.
Pokud si přesto chcete Pro Engine Ultra koupit a rozhodnete si na „webmoneysaveru” otevřít „Podmínky”, dozvíte se, že jde o prodej jakýchsi slevových kupónů na slevové produkty. Píše se tu o vracení peněz v určitých lhůtách, ovšem v článku o odpovědnosti se dočítáme, že „prodejce nenese odpovědnost za kvalitu, bezpečnost nebo zákonnost Slevových Produktů, zakoupených při použití Kupónů, ani za spolehlivost a přesnost informací obsažených v Reklamě, za možnost nebo právo Inzerentů k prodeji Slevových Produktů”.
Ze všech těchto informací soudíme, že tenhle přípravek je prostě podvod. Skoro bychom ho chtěli i vyzkoušet, jestli opravdu něco změní, jenže to má několik úskalí. Jednak, nechce se nám dávat 790 korun za něco, co dost pravděpodobně vůbec nefunguje a nelze vyloučit, že to po zaplacení vůbec nedorazí. A jednak, nemáme odvahu lít do auta něco, u čeho si nemůžeme být jisti, že ho to vážně nepoškodí. A nedoporučujeme to ani vám...
Podle nás je Pro Engine Ultra podvod
Zdroje: pro-engineultra.eu poprvé a podruhé, webmoneysaver.com, KupníSíla.cz, MuzuToZvednout.cz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 2 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 07:04 - petr_riha
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis