Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nový Superb má problém s klepajícím podvozkem, Škoda si s ním nevěděla rady
12.4.2016 | Marek Bednář | 1 příspěvek
(+ video) Když si koupíte nové auto, nechcete řešit potíž s klepáním náprav. Nový Superb s DCC ale má problém, pro který se dlouho hledalo řešení.
Nová Škoda Superb se za pár měsíců ve výrobě rozšířila jak ve firemních flotilách, tak i v garážích soukromých majitelů. Při představení lákala škodovka mimo jiné na adaptivní podvozek, o jehož výhodách se asi netřeba dlouze rozepisovat. Podle zkušeností majitelů funguje dobře, ovšem až na jeden háček - u některých Superbů s DCC, Dynamic Chassis Control, jak se adaptivnímu podvozku říká, za určitých okolností klepe zavěšení zadních kol.
Pozoruhodný je už způsob, jak jsme na tento problém přišli. Neobjevili jsme jej při testovací jízdě, v uplynulých týdnech nás na něj upozornilo až překvapivě velké množství čtenářů a příznivců na sociálních sítích. Nerekrutovali se přitom jen z České a Slovenské republiky, bylo to i několik lidí z Polska, Anglie, Skandinávie, dokonce i jeden Lotyš. A všichni hovořili podobnými slovy o tomtéž - že se u zánovního auta objevil problém, který pochopitelně řešili primárně s dealerem. Jenže bez úspěchu.
Nejde tu tedy jen o to, že když je auto na trhu resp. na silnicích sotva rok, něco takového by se dít nemělo. To sice vážně nemělo, ale stát se to může, však auta vyvíjejí jen lidé, Superb je novinka a některé potíže odhalí až reálný provoz. Stává se to a určitě nejen škodovce. Potíž je jinde - majitelé na problém narazili, řešili jej se servisy a někdy i přímo s automobilkou. Není pravdou, že by se jim nedostalo péče, jenže prvotní provedené opravy nic neřešily, další již servisy odmítaly provádět s odvoláním na nejasnou příčinu a ani po mnoha dalších měsících zákazníci nedostali jasnou informaci o tom, co přesně je příčinou problému či kdy a jak bude odstraněn. Na nás se tak tito lidé začali obracet tak trochu v zoufalství, a tak jsme se o věc začali zajímat blíže.
Co přesně se tedy děje? Majitelé nových Superbů s adaptivním podvozkem - a podle všeho nezáleží na tom, jestli je vůz s předním náhonem nebo se čtyřkolkou, s dieselem nebo s benzínem, jestli to je liftback nebo kombík a v jaké je výbavě - hlásí problémy s klepáním od zadní nápravy. Klepání se projevuje v nízkých rychlostech na nekvalitních silnicích. Možná bude přítomné i ve vyšších rychlostech, ale je-li tomu tak, pazvuk není slyšet kvůli jiným hlukům.
Jak to zní, si můžete pustit na videu níže. Na Youtube bylo nahráno 8. prosince loňského roku, to jsou zhruba čtyři měsíce, takže problém opravdu není čerstvý. Někteří tvrdí, že se s ním a jeho řešením potýkají dokonce už od října 2015 - to je dnes více než půl roku. Majitelé své vozy pochopitelně začali reklamovat, jenže s výše zmíněnými výsledky - reklamace dosud nebyly úspěšné, ani jedna. Důvod je prostý: škodovce se po tak dlouhou dobu nedařilo zjistit, kde přesně je potíž.
Byla podezírána zadní podélná ramena s hydrolůžky a některé servisy je zpočátku měnily, jenže to problém neodstranilo, klepání se záhy objevilo znovu. Jeden z klientů automobilky nám dokonce zaslal pozdější pokyn Škody pro servisy, který mu dealer ukázal - výrobce už v tu chvíli servisům de facto zakazoval věc řešit výměnou ramen, neboť to k ničemu nevedlo, jak se sami můžete dočíst níže. Zároveň ale nenabízel jiné řešení a zákazníkům nebyl schopen dát ani zcela uspokojivou informaci - jen že se na řešení pracuje. Tento stav trval další dlouhé týdny a z pohledu zákazníků zřejmě trvá i nyní. Během dnešního dne jsme byli v kontaktu s několika majiteli postižených vozů a žádný zatím neměl informaci o dalším postupu.
My jsme se ale již dříve obrátili v této věci na Škodu s prosbou o další informace a teď už víme, že řešení bylo konečně nalezeno. Zakopaný pes je v hydrolůžkách podélných zadní nápravy, ale jen v nich. Tato lůžka byla vadná z výroby už od subdodavatele - při výrobě do nich pronikl vzduch, který pak omezoval jejich funkci a ve výsledku způsoboval ony loupavé a klepavé zvuky. Proto také nepomáhala výměna celých ramen i s lůžky - i nová ramena měla zase ta samá, vadná.
„Vámi specifikovanou zpětnou vazbu jsme od některých našich zákazníků skutečně obdrželi. Tento akustický nedostatek však není plošný. Vyskytuje se pouze u vybraných provedení vozu Superb 3. generace se systémem adaptivního podvozku Dynamic Chassis Control (DCC), a to jen za specifických jízdních podmínek. Na jeho odstranění intenzivně pracujeme. Na základě interního šetření se nám podařilo jednoznačně identifikovat příčinu a společně s dodavatelem jsme vyvinuli opatření, které vede k vyřešení problému. Na hydrolůžkách bylo nasazeno několik opatření týkajících se zajištění stability procesu výroby. Dodavatel provádí 100% výstupní kontrolu. Tato skutečnost nemá žádným způsobem vliv bezpečnost ani provozuschopnost vozidla. Jedná se pouze o akustický jev. V případě reklamace bude provedena záruční oprava. V současné době máme k dispozici dostatek dílů potřebných pro vyřízení přímých reklamací od zákazníků,” stojí doslova ve vyjádření Škody.
Chyba tedy byla ve výrobní kvalitě daného dílu, který nyní bude vyměněn v rámci záruky. Neměl by to být zas tak náročný úkon, takže by neměl trvat týdny, řešení to ale musí být velmi čerstvé. Jak jsme již zmínili, zatím nemáme zprávy, že by byl s možností opravy kontaktován někdo z majitelů problematických Superbů, řešení je ale už nyní opravdu jen otázkou času.
Lze pochopitelně namítat, že automobilce trvalo dost dlouho, než tento problém identifikovala a vyřešila. Víme, že někteří lidé dokonce chtěli svá auta vrátit, pokud by to bylo možné. Nemáme ale zprávy o tom, že by to někdo udělal nebo se o to skutečně pokusil - majitelům nevadilo auto jako takové, ale jen tento konkrétní problém. Ostatně, když si koupíte nové auto, chcete s ním jezdit, ne ho záhy vrátit a vybírat si nové. Podle vyjádření Škody opakování problému nehrozí, ale na další průběh si zatím počkejme. Jakmile budeme mít od majitelů zprávu o úspěšném odstranění celé patálie, budeme vás informovat...
Tohle jsou instrukce Škodovky servisům ještě z letošního března. Ani tehdy automobilka očividně nevěděla, kde je problém
Problémy se nejvíc projevují při pomalé jízdě, jak docela dobře zachycuje toto video jednoho z majitelů...
... ve vyšších rychlostech aspoň nejsou slyšet (foto z našeho testu)
Diskuze 1 příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024 - Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024 - Britové srovnali dvě vrcholná sportovní Audi sázející na úplně jiné koncepce. Vyhrál papírový outsider ze staré školy
24.10.2024 - Přímo Aston Martin prodává čtyři ze svých nejúžasnějších moderních aut, z jejich ceny se vám protočí panenky
24.10.2024 - Prodeje ojetých aut v Česku padly na desetiletá minima. Ceny klesají, diesely přes léta vybíjení posilují svou nadvládu
24.10.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.24. 00:25 - petr_riha
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis