Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Němci nemohli uvěřit vlastnímu testu pneu pro léto i zimu. Špičkové značky převálcoval outsider
27.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V německých testech pneumatik často vítězí němečtí výrobci, i ti se ale museli tentokrát sklonit před obutím prakticky neznámé asijské značky.
Zima je definitivně u konce, léto za dveřmi. Logicky tak nastal čas na výměnu pneumatik, kterou má zřejmě naprostá většina z nás už za sebou. Pneumatiky ale nejsou věčné, měnit je často třeba i v průběhu „sezóny”, a tak má smysl se průběžně zajímat o kvality těch aktuálně nabízených. Na trhu v posledních letech přibyla spousta nových značek a nikde není psáno, že jejich pneu musí být špatné jen proto, že nejsou široce známé. Každý přece jednou začínal.
Ukázal to i nedávný test IDIADA, ve kterém byly srovnávány letní pneu české značky Tomket s výrobky renomovanějších značek. A nevedly si špatně. Dnes se podíváme pro změnu na test celoročního obutí od německého ADACu, ve kterém se též sešly pneumatiky známých i neznámých značek. A skončil obrovským překvapením.
Samy celoroční pneumatiky jsou nepochybně kompromis, ale pro motoristy, kteří nechtějí či nemohou obutí dvakrát ročně měnit, je to vhodné řešení. Je samozřejmě otázkou, zda není lepší zůstat u dvou sad pneumatik a úsporou na tomto místě neriskovat větší problémy v důsledku horších jízdních vlastností v létě i v zimě, ale na to si musí odpovědět každý sám. Německý autoklub ADAC k takovému rozhodování přispěl testem devíti sad pneumatik o rozměru 175/65 R14, které jsou určeny pro menší či levnější vozy. Dá se ale čekat, že právě tady najdou největší uplatnění.
K podobnému testu ADAC přistoupil již v letech 2014 a 2016, výsledky však nebyly zrovna dobré - respektive hodnocení bylo „adekvátní“ či „špatné“. Pro letošek jsme se dočkali výrazného zlepšení, ve čtyřech případech je verdikt „uspokojující“ a v pěti „dostačující“. Zajímavé přitom je, že nejlepší výsledky nenajdeme u pneumatiky značek jako jsou Continental, Michelin či Goodyear, ale u takřka neznámého asijského výrobce.
Vítězem testu se velmi překvapivě staly korejské pneumatiky Nexen N blue 4 Season. Ty byly velmi dobře hodnoceny při jízdě na mokru a na ledu, slabinou je pro ně sucho a zasněžené vozovky. Pro samotný ADAC byly výsledky tak neuvěřitelné, že některé testy opakoval ještě s jinými sadami pneu, k jiným závěrům ale nedošel. Nexeny tak z tohoto testu vzešly vítězně.
Druhá příčka patří Continentalu, konkrétně pak pneumatikám AllSeasonContact. Ty pro změnu bodují vcelku dobře na mokru, sněhu i ledu, ovšem na úkor suchého asfaltu. Obdobně je pak na tom i Goodyear Vector 4Seasons Gen-2, který obsadil třetí pozici. U této pneumatiky je ovšem třeba být mnohem více ve střehu i při jízdě na sněhu.
Poslední z lépe hodnocených značek je Nokian Weatherproof. Obutí značek Firestone, Maxxis, Vredestein, Hankook a Michelin je na tom již podstatně hůře, a to prakticky ve všech oblastech. I když musíme podotknout, že pneumatiky Vredestein Quatrac 5 a Michelin CrossClimate jsou na tom na suchu lépe než vítězný Nexen.
Detailní výsledky naleznete níže v tabulce, musíme jen zdůraznit doporučení ADACu. Autoklub celoroční pneumatiky doporučuje pouze pro kratší jízdy ve městech, ideálně pak v našem podnebí. Pokud se ovšem chystáte v zimě na hory a v létě k moři, tedy do chladnějších či naopak teplejších oblastí, měli byste setrvat u tradičního modelu, tedy u střídání letních a zimních pneumatik. Ale to snad ani není nutné zdůrazňovat
Výsledku testu celoročních pneu pro rok 2018 od ADAC
ADAC otestoval devět celoročních pneumatik, přičemž výsledky jsou více než překvapující - značky jako Continental, Goodyear či Michelin totiž porazil neznámý korejský výrobce
Zdroj: ADAC
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Automobilka nabízející dosud jen elektromobily nově nabídne i spalovací motory, v EU se tak vyhne dovozním clům
včera - Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
5.11.2024 - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
4.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Technický šéf Lamborghini říká, že čas elektrických sporťáků stále nepřišel, hybridy si ale rozmluvit nedá
10.10.2024 - VW ukázal svého soupeře Škody Kodiaq. Ubytuje 7 lidí s bagáží a má svaly, přesto to bude mít těžké
10.10.2024 - Manažer Lady prozradil, co nového se chystá pro legendární Nivu, co se děje s novou levnou „Jiskrou”
10.10.2024 - Jen o fous druhé nejlevnější SUV Volkswagenu boduje i jako ojetina, je to znovu hlavně laciné auto
10.10.2024 - Nissan i dnes prodává sympatické moderní SUV za 175 tisíc Kč. Vám ho ale nedodá, vlastně nevíme proč
11.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva