Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Němci nemohli uvěřit vlastnímu testu pneu pro léto i zimu. Špičkové značky převálcoval outsider
27.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V německých testech pneumatik často vítězí němečtí výrobci, i ti se ale museli tentokrát sklonit před obutím prakticky neznámé asijské značky.
Zima je definitivně u konce, léto za dveřmi. Logicky tak nastal čas na výměnu pneumatik, kterou má zřejmě naprostá většina z nás už za sebou. Pneumatiky ale nejsou věčné, měnit je často třeba i v průběhu „sezóny”, a tak má smysl se průběžně zajímat o kvality těch aktuálně nabízených. Na trhu v posledních letech přibyla spousta nových značek a nikde není psáno, že jejich pneu musí být špatné jen proto, že nejsou široce známé. Každý přece jednou začínal.
Ukázal to i nedávný test IDIADA, ve kterém byly srovnávány letní pneu české značky Tomket s výrobky renomovanějších značek. A nevedly si špatně. Dnes se podíváme pro změnu na test celoročního obutí od německého ADACu, ve kterém se též sešly pneumatiky známých i neznámých značek. A skončil obrovským překvapením.
Samy celoroční pneumatiky jsou nepochybně kompromis, ale pro motoristy, kteří nechtějí či nemohou obutí dvakrát ročně měnit, je to vhodné řešení. Je samozřejmě otázkou, zda není lepší zůstat u dvou sad pneumatik a úsporou na tomto místě neriskovat větší problémy v důsledku horších jízdních vlastností v létě i v zimě, ale na to si musí odpovědět každý sám. Německý autoklub ADAC k takovému rozhodování přispěl testem devíti sad pneumatik o rozměru 175/65 R14, které jsou určeny pro menší či levnější vozy. Dá se ale čekat, že právě tady najdou největší uplatnění.
K podobnému testu ADAC přistoupil již v letech 2014 a 2016, výsledky však nebyly zrovna dobré - respektive hodnocení bylo „adekvátní“ či „špatné“. Pro letošek jsme se dočkali výrazného zlepšení, ve čtyřech případech je verdikt „uspokojující“ a v pěti „dostačující“. Zajímavé přitom je, že nejlepší výsledky nenajdeme u pneumatiky značek jako jsou Continental, Michelin či Goodyear, ale u takřka neznámého asijského výrobce.
Vítězem testu se velmi překvapivě staly korejské pneumatiky Nexen N blue 4 Season. Ty byly velmi dobře hodnoceny při jízdě na mokru a na ledu, slabinou je pro ně sucho a zasněžené vozovky. Pro samotný ADAC byly výsledky tak neuvěřitelné, že některé testy opakoval ještě s jinými sadami pneu, k jiným závěrům ale nedošel. Nexeny tak z tohoto testu vzešly vítězně.
Druhá příčka patří Continentalu, konkrétně pak pneumatikám AllSeasonContact. Ty pro změnu bodují vcelku dobře na mokru, sněhu i ledu, ovšem na úkor suchého asfaltu. Obdobně je pak na tom i Goodyear Vector 4Seasons Gen-2, který obsadil třetí pozici. U této pneumatiky je ovšem třeba být mnohem více ve střehu i při jízdě na sněhu.
Poslední z lépe hodnocených značek je Nokian Weatherproof. Obutí značek Firestone, Maxxis, Vredestein, Hankook a Michelin je na tom již podstatně hůře, a to prakticky ve všech oblastech. I když musíme podotknout, že pneumatiky Vredestein Quatrac 5 a Michelin CrossClimate jsou na tom na suchu lépe než vítězný Nexen.
Detailní výsledky naleznete níže v tabulce, musíme jen zdůraznit doporučení ADACu. Autoklub celoroční pneumatiky doporučuje pouze pro kratší jízdy ve městech, ideálně pak v našem podnebí. Pokud se ovšem chystáte v zimě na hory a v létě k moři, tedy do chladnějších či naopak teplejších oblastí, měli byste setrvat u tradičního modelu, tedy u střídání letních a zimních pneumatik. Ale to snad ani není nutné zdůrazňovat
Výsledku testu celoročních pneu pro rok 2018 od ADAC

ADAC otestoval devět celoročních pneumatik, přičemž výsledky jsou více než překvapující - značky jako Continental, Goodyear či Michelin totiž porazil neznámý korejský výrobce
Zdroj: ADAC
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva