Majitele Škod, VW, Seatů a Audi s motory 1,5 TSI trápí stejný problém, řešení nemá

Němci připouští, že se zásadní motorizací aut celého koncernu VW jsou potíže, vyřešit je ale přes jejich odhalení už před sedmi měsíci zatím nedokážou. A stížností přibývá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Majitele Škod, VW, Seatů a Audi s motory 1,5 TSI trápí stejný problém, řešení nemá

31.7.2019 | Petr Prokopec

Majitele Škod, VW, Seatů a Audi s motory 1,5 TSI trápí stejný problém, řešení nemá

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Němci připouští, že se zásadní motorizací aut celého koncernu VW jsou potíže, vyřešit je ale přes jejich odhalení už před sedmi měsíci zatím nedokážou. A stížností přibývá.

V automobilovém průmyslu se v posledních letech stalo standardem maximálně široké používání modulárních komponentů. Je to zásadní cesta k úsporám z rozsahu, neboť jen takto je možné použít stejný díl klidně v milionech aut, která spolu jinak nemají mnoho společného. Zároveň ale tento přístup představuje jisté riziko, neboť pokud se až po uvedení vozu na trh stane, že nějaký díl trápí potíže, rázem nejde o problém majitelů jednoho typu vozu, ale všech, kterým se dostal do auta. A přesně do tohoto pytle nyní spadl koncern Volkswagen Group.

Potíže Němců jsou spojené se zásadním 1,5litrovým benzinovým motorem TSI Evo a šestistupňovou manuální převodovkou. Hnací ústrojí v této kombinaci je dle majitelů spojeno s nepříjemným škubáním, hlavně pak za studena. VW přiznává existenci takového problému a konstatuje, že o něm ví již déle než sedm měsíců, přesto zatím s nápravou dosud nepřišel. Počet stížností mezitím vzrostl, přičemž kromě majitelů Volkswagenu se přidali i vlastníci vozů Škody, Seatu či Audi, a to bez ohledu na fakt, zda se jednalo o Golf, Karoq, Leon či Q2.

Většina stížností dosud byla spojena hlavně s britskými ostrovy, což by mohlo svádět k domněnce, že problém je spojen pouze s pravostranným řízením. Tak tomu ovšem není, o škubání mluví i čeští majitelé škodovek. Popisují přitom tytéž komplikace, s jakými jsou konfrontováni i Britové. Tedy že přijdou k vozu, nastartují, auto se následně pohne z místa, ovšem vzápětí začne škubat. Jakmile se pohonná jednotka zahřeje, problémy se objevují sporadicky nebo vůbec.

Jak se nám povedlo zjistit, dle dealerů Škodovky by náprava měla přijít ještě letos, nic konkrétnějšího ale zatím nezaznělo. Problémy prý u nás navzdory výše zmíněnému hlásí i majitelé jedna-pětek spojených s automatem DSG. A aby toho nebylo málo, pak je tu ještě jedna skutečnost - problémy za studena jsou spojené s vozy s filtrem pevných částic, bez něj se škubání kupodivu objevuje za tepla.

Suma sumárum tu tedy máme problém, jehož podstatou je náhlé, ale naštěstí jen krátké odstavení výkonu. VW o něm přitom ví a pracuje na jeho řešení, ovšem ani po sedmi měsících žádné k dispozici nemá. I proto, že jde zjevně o nadmíru komplexní záležitost, která se podle všeho u různých modelů projevuje odlišně. Pokud tedy jedna-pětku TSI Evo máte a cukání jste již zaznamenali, zatím s nápravou u dealera nepočítejte.


Majitele Škod, VW, Seatů a Audi s motory 1,5 TSI trápí stejný problém, řešení nemá - 1 - VW Group problemy s TSI Evo 2019 prvni sada 01Majitele Škod, VW, Seatů a Audi s motory 1,5 TSI trápí stejný problém, řešení nemá - 2 - VW Group problemy s TSI Evo 2019 prvni sada 02Majitele Škod, VW, Seatů a Audi s motory 1,5 TSI trápí stejný problém, řešení nemá - 3 - VW Group problemy s TSI Evo 2019 prvni sada 03Majitele Škod, VW, Seatů a Audi s motory 1,5 TSI trápí stejný problém, řešení nemá - 4 - VW Group problemy s TSI Evo 2019 prvni sada 04Majitele Škod, VW, Seatů a Audi s motory 1,5 TSI trápí stejný problém, řešení nemá - 5 - VW Group problemy s TSI Evo 2019 prvni sada 05Majitele Škod, VW, Seatů a Audi s motory 1,5 TSI trápí stejný problém, řešení nemá - 6 - VW Group problemy s TSI Evo 2019 prvni sada 06Majitele Škod, VW, Seatů a Audi s motory 1,5 TSI trápí stejný problém, řešení nemá - 7 - VW Group problemy s TSI Evo 2019 prvni sada 07Majitele Škod, VW, Seatů a Audi s motory 1,5 TSI trápí stejný problém, řešení nemá - 8 - VW Group problemy s TSI Evo 2019 prvni sada 08Majitele Škod, VW, Seatů a Audi s motory 1,5 TSI trápí stejný problém, řešení nemá - 9 - VW Group problemy s TSI Evo 2019 prvni sada 09Majitele Škod, VW, Seatů a Audi s motory 1,5 TSI trápí stejný problém, řešení nemá - 10 - VW Group problemy s TSI Evo 2019 prvni sada 10Majitele Škod, VW, Seatů a Audi s motory 1,5 TSI trápí stejný problém, řešení nemá - 11 - VW Group problemy s TSI Evo 2019 prvni sada 11Majitele Škod, VW, Seatů a Audi s motory 1,5 TSI trápí stejný problém, řešení nemá - 12 - VW Group problemy s TSI Evo 2019 prvni sada 12
Koncernové vozy osazené benzinovou jedna-pětkou jako Audi Q2, Seat Leon, Škodu Karoq nebo Volkswagen Golf trápí nepříjemné cukání. Řešení zatím VW Group nemá k dispozici

Zdroje: Auto Express, dealeři Škoda Auto

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.