Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Jezděte a vydělávejte: toto je dalších 8 ojetých aut, jejichž ceny jen porostou
17.1.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Jezdit autem a platit za to nehorázné peníze umí každý. Zvolíte-li správné auto, můžete jezdit a přinejmenším neprodělat. Tady je dalších 8 takových.
Na světě existují houfy nadšených řidičů, kteří by si rádi pořídili nějaké to sportovně laděné auto, ale... nemají na něj. A tak hledají na trhu ojetin. Další nadšenci upřednostňují starší auta kvůli všemu, co ta nová nenabízejí - atmosféricky plněné motory, manuální převodovky prakticky v čemkoli, lepší zpětná vazba, jednodušší konstrukce, nižší hmotnost... To všechno a mnoho dalšího výrobci - často pod tlakem okolností - více či méně opustili a část své jinak přirozené klientely z trhu nových vozů vyhnali.
Obě tyto skupiny se pak starají o to, co jim samotným může být ku prospěchu - že se u alespoň trochu žádanějších ojetých aut časem zastaví pokles cen a posléze začne i růst. Pochopitelně, jsme na trhu, takže to není dáno jen poptávkou, ale i postupně se omezující nabídkou. Občas je nějaké auto totálně zničeno při nehodě, další padne za oběť korozi, jiná najedou příliš mnoho kilometrů a další jsou zas uchovávána ve sbírkách a na trhu prostě nejsou. Ani zdaleka tedy nemusí platit, že čím starší auto je, tím je levnější a vůbec se přitom nebavíme o veteránech z hloubi minulého století.
Nedávno jsme tu měli případ vlastně jen pár let staré 911 997 GT3, u které kvůli přehození výhybky Porsche k automatické převodovce začaly cenu růst velmi rychle. A tak se stalo, že majitel tohle auto s veškerým servisem provozoval levněji než obyčejnou Škodu. Právě tehdy jsme slíbili, že se brzy podíváme na další auta, která si nyní můžete koupit a očekávat růst cen - byť třeba ne tak razantní a v absolutních cifrách vysoký - jako u oné 911 GT3.
Nabízíme vám tak dalších osm aut, která podle dat německého Classic Data a Auto Bildu nebudou tratit na ceně, příp. jejichž cena už roste. Není to první takový přehled, který tu máme, měli jsme tu i jeden v září a jeden z listopadu loňského roku, ale pokud jste si tam nevybrali, tady se to možná podaří. Třeba i proto, že tady nenajdete ani jedno MPV...
1. Chrysler 300C SRT8
300 C je možná technicky příbuzný Mercedesu třídy E W210, ale to nijak neubírá jeho obrovskému charismatu. A když má pod kapotou osmiválec, nejlépe 6,1 Hemi V8 ve verzi SRT8, otočí se za ním každý. Kupujte, dokud jsou relativně levné. A pak jezděte na srazy amerik - 300C obecně tam bývá dost, ale ne ve verzi SRT8.
Graf vývoje cen ojetých Chryslerů 300C SRT8
2. Honda CRX
Modla tunerů 90. let, CRX má dodnes své kouzlo pro nejednoho petrolheada, zejména s točivou šestnáctiventilovou šestnáctistovkou. Není drahá, ale kousků nepostižených tuningem je jako šafránu. Ceny podle toho vypadají, už nějakou dobu rostou.
Graf vývoje cen ojetých Hond CRX
3. Lancia Kappa Coupé
Lancia neměla nikdy pověst extra spolehlivých aut, ale fanoušků měla dost a dost. Většinou díky motorsportu, až v 90. letech bylo její směřování trochu nepochopitelně změněno spíš na prémiový segment. Nakonec ji to zabilo, ale i tehdy vzniklo pár zajímavých kousků, jako např. Kappa Coupé. Ta je dnes opravdu vzácná; čas nakupovat už sice byl, ale ceny klesat vážně nebudou.
Graf vývoje cen ojetých Lancií Kappa Coupé
4. Land Rover Defender
Defender si člověk nekoupí, aby s ním jezdil po městě, tohle auto bylo zrozeno pro tvrdou práci a pro nejtěžší terén. Jeho přitažlivost tkví v tom, že je už dekády pořád stejné. Lonu mu ale zazvonila hrana jeho nástupce nemá šanci být ze stejného těsta. I zde už nejlepší čas na koupi byl, ale po premiéře nového modelu začnou ceny stoupat jistě ještě intenzivněji.
Graf vývoje cen ojetých Land Roverů Defender
5. Mazda RX-7
Čekal by snad někdo, že RX-7 generace FD bude někdy neoblíbená? Nadčasový design, mrkací přední světla, zadní náhon a úžasný, i když citlivý Wankel pod kapotou znamená obrovskou porci zábavy. Opět, najít sériový kousek může být nadlidský úkol, ale pokud se to podaří, stojí to za to. Ceny nyní stagnují, ale růst je na dohled.
Graf vývoje cen ojetých Mazd RX-7
6. Opel Calibra Turbo 4x4
Calibra je dnes obecně vzácný úkaz, protože pokud někde měla vážné nedostatky, tak to byla ochrana proti korozi. Odhadujeme, že právě na rez dojelo obrovské procento těchto aut a najít slušný kousek, zejména vzácnou verzi se čtyřkolkou a přeplňovaným motorem, nemusí být jednoduché. A nebude v žádném případě levný, už nikdy.
Graf vývoje cen ojetých Opelů Calibra Turbo 4x4
7. Opel Omega 3000 V6
Běžná Omega první generace není ničím zas tak zajímavá, až na to, že to může být levná zadokolka na zimní zábavu. Podobně jako u druhé generace existuje verze MV6, u té první to byla varianta 3000 V6, která nabídla třílitr o výkonu 204 koní a točivém momentu 270 Nm, stovku za 7,2 vteřin, bohatou výbavu a decentní spoilery. Ceny, jak by jeden očekával, už rostou.
Graf vývoje cen ojetých Opelů Omega 3000 V6
8. Opel Speedster Turbo
Značka Opel a sportovní auta k sobě nejde moc dohromady, většina lidí si představí Corsu nebo Astru, vidí-li zmínku o Opelu. V roce 2002 se ale objevilo něco, co rozpumpovalo adrenalin nejednoho petrolheada - Speedster. Byl to v podstatě překarosovaný Lotus Elise s motory Opelu. Verze s dvoulitrovým turbomotorem o 200 koní zvládla stovku za 4,9 vteřiny. Přesto jich vzniklo jen asi 7 200 kusů. V rukou zkušeného řidiče to je pekelně rychlé auto, jen je pro jeho řízení kvůli absenci posilovače řízení třeba mít docela silné ruce. A vzhledem k jeho projevu v rychlostech přes 200 km/h, kterých dosáhne jako nic, také hodně odvahy...
Graf vývoje cen ojetých Opelů Speedster Turbo
Zdroje: Classic Data, Auto Bild Marktbeobachtung
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Jeremy Clarkson si utahuje z tak oblíbené fotky Lewise Hamiltona u Ferrari, dál nevěří v jeho úspěch
dnes - Lewis Hamilton se poprvé ukázal v rudo-žlutých barvách Ferrari a „zlomil internet”, reakce ukazuje hlavní důvod jeho přestupu
24.1.2025 - Genius noci v Lamborghini zkusil s autem projet skrz výsuvné patníky. A dělal to tak dlouho, dokud neměl auto na kaši
22.1.2025
Nejnovější články
- Zákazník BMW si převzal limuzínu řady 7 v této odvážné specifikaci, jasně ukazuje největší vadu posledních novinek značky
před 7 hodinami - Ani Brity už nebaví lži o efektivitě hybridů. „Jsou k ničemu a je čas, abychom to akceptovali,” říkají bez okolků
před 9 hodinami - Mercedes nepochopil nic. Trápící se třídu S chce spasit interiérem z ještě většího propadáku, nedává to smysl
před 10 hodinami - Už zapomínaná francouzská silniční raketa je k mání dodnes nejetá. Je tak vzácná, že ji bez uzardění prodává dealer Ferrari
dnes - Pokud už nějaké elektrické auto opravdu chcete, vyhněte se novým, rok stará se prodávají i za míň než polovinu původní ceny
dnes
Živá témata na fóru
- BMW Divize 01.26. 21:58 - vasco
- Onboard videa 01.26. 21:48 - Předseda
- Škoda Auto obecně 01.26. 21:34 - Předseda
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.26. 21:29 - Předseda
- Hon na piráty 01.26. 13:47 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 01.26. 13:36 - pavproch
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 01.26. 13:01 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.26. 12:25 - petr_riha