Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
10 Porsche, jejichž koupí už můžete jen vydělat. Některá jsou docela levná
27.1.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Uložit peníze do auta, s nímž si zároveň skvěle sjedete, je pro fandu rychlých kol to nejlepší. Přesně to můžete udělat s těmito deseti Porsche.
Automobily značky Porsche jsou známé svým výjimečným jízdním projevem a schopností vtáhnout řidiče do děje. Svedou to jako málokteré jiné, vedle toho ale mají díky historii značky a z ní vyplývající image ještě jednu nespornou výhodu - neztrácí hodnotu tak rychle, jako vozy jiných značek.
Pokud si dnes koupíte třeba 911 GT3 s manuální převodovkou, na ceně bude ztrácet pomaleji než jiné vozy v podobné cenové hladině. A vzhledem k výjimečnosti tohoto modelu i očekávané vzácnosti této specifikace se klidně může stát, že se jednou bude prodávat dráže než dnes. Je to jistě dobrý tip na koupi, ale... potřebujete na ni nejméně 4,25 milionu Kč, což z něj v dělá volbu pár jednotek Čechů za rok. Nemluvě o tom, že kdyby o tento vůz mělo zájem více lidí, stejně se nedostane na všechny.
Naštěstí se nemusíme fixovat jen na poslední novinky, v historii Porsche vznikla spousta aut. A někdy i takových, která lidé zase tak neadorovali a jejichž ceny postupně klesaly. Někdy padly až k samotnému dnu, někdy se jejich propad zastavil dříve, tak jako tak se s odstupem času stala buď více ceněnými nebo prostě padla tak nízko, že už více padat nebudou. Přesně na takové se dnes zaměříme.
Vybrali jsme 10 modelů, které udělají radost řidiči - a někdy i egu -, jejichž ceny na trhu ojetin se podle analytiků budou pohybovat už jen směrem vzhůru. A přidali jsme také informaci, za jaké peníze se dnes dají koupit nejlevnější slušné kusy. Některé jsou relativně drahé, najde se ovšem i dost takových, které pořídíte za nízké statisíce nebo dokonce desetitisíce korun. Dost bylo slov na úvod, tady jsou.
Porsche 912
Porsche v nejčistší podobě bylo určeno pro puristicky zaměřené motoristy s nižším rozpočtem. Čtyřválcové sportovní auto z let 1965-1969 sloužilo jako vstupní model pro méně movité klienty nebo ty, kteří chtěli Porsche, ale vrcholná 911 jim z nějakého důvodu neseděla. Byla levnější a na ceně dlouho jen klesala. Dnes nejlevnější Porsche 912 z konce výroby vyjde přibližně na 340 000 Kč a levnější už nebude.



Porsche 914
Následovník po 912 neoplýval krásou a výkonem. Porsche je známé svojí siluetou, proto by málokdo řekl, že 914 je klasický produkt ze Stuttgartu s narůstající hodnotou. Byl prvním Safety Carem v závodech Formule 1, debutoval ve Velké ceně Kanady v roce 1973. Dvoumístný roadster vznikl ve spolupráci s Volkswagenem jako náhrada lacinějšího vstupního modelu. Spolupráce dvou automobilek nebyla správnou volbou, protože 914 patří mezi nejméně úspěšné produkty automobilky. Po letech opovržení hodnoty začínají stoupat, inzerce ukazuje hezké kusy za cca 370 000 Kč.
Porsche 911 Targa (964)
Porsche 964 bylo první svého druhu s volitelnou automatickou převodovkou Tiptronic a možným pohonem všech kol. Karoserie prošla revizí tvarů, aby se auto zalíbilo širokému publiku. Prodávaly se verze kupé, kabriolet nebo targa. 964 Targa byla poslední generací s manuálně vyjímatelným panelem střechy. Levná nebyla nikdy, vyloženě vyhledávaná ale také ne. Za pojízdný kus do sbírky dnes zájemce musí vyplatit minimálně 1 100 000 Kč, prodá jej ale jedině dráže.
Porsche 924
Po celá léta bylo nejlevnější vstupenkou do klubu klasických Porsche. Není to dlouho, co se dala řada 924 sehnat za pár desítek tisíc korun českých. Loňské oslavy 40 let transaxle (motor vepředu a převodovka u zadní poháněné nápravy) přinesly zvýšený zájem o přehlížené, extra levné kusy 924. Ceny teprve začínají zareagovat, proto se ceny nejdostupnějších rozumných exemplářů stále drží okolo 70 000 Kč. Hodnota ale už teď zvyšuje svoji laťku.
Porsche Panamera S
Dlouho očekávané oživení konceptu Porsche 989 přišlo v roce 2009 s karoserii sedan, motorem vepředu a větším úložným prostorem vzadu. Společně s SUV Cayenne mají za úkol podmanit široké spektrum nových kupců, což se i podařilo, právě kvůli tomu ale ceny těchto modelů jen padají. Pokud dnes sáhnete po první Panameře S (lze ji čas od času koupit i s manuální převodovkou), dalšího poklesu ceny už se dočkat nemáte, i když nejlevněji lze nakupovat za 740 000 korun českých.
Porsche Boxster (986)
Ústa snobů se možná ušklíbla nad lacinějším roadsterem, ale fanoušci si rychle uvědomili, že s Boxsterem dostanou vrcholnou úroveň techniky ušité po vzoru model 911 za mnohem méně peněz. Nemluvě o kompaktním vyváženějším balíčku s motorem uprostřed. Skutečně cenově dostupný způsob, jak si vychutnat přednosti Porsche vyjde na zhruba 150 000 Kč a ani tady už nemá být levněji.
Porsche 911 GT3 (997.1)
Vzhledem k rozruchu nad omezenou dostupností modelů GT3 a jejich optimalizaci na závodní okruhy, může být přítomnost v tomto seznamu překvapením. Je pravda, že ceny první generace 997 držely svoji vyšší hladinu dlouho a pevně. Porsche 997 GT3 byl první stroj, který zavedl nastavitelné tlumení PASM (Porsche Active Suspension Management). Zachovalý pojízdný rychlík cenově vyjde na asi 2 miliony korun.
Porsche 911 (řada G)
Autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem v roce 1973 odhalil generaci G, která kompletně přešla na motor o objemu 2,7 litru - technicky je hodně podobný verzi RS. Zatímco karoserie se dočkala úvodní podstatné změny od představení série 911, do kokpitu zamířila sedadla s integrovanými opěrkami hlav, která se stala charakteristickými. Ceny nového vozu byly vysoko, dnes se dají sehnat za cenu 1 milionu korun s větším nájezdem, ale stále funkční.
Porsche 911 Carrera (996)
Předpoledním zástupcem dostupných Porsche s narůstající hodnotou je generace 996. Přelomový model, který v roce 1997 přešel od vzduchem chlazeného systému motoru ke chlazení vodou, což umožnilo zmenšit velikost motoru a zároveň navýšit výkon. Zní to jako evoluce, spolu s podivnými předními světly ale 996 příznivce značky nepotěšila. Ocenění ale pomalu přichází, včasný nákup ověřeného kousku se jeví jako dobrý nápad. Ceny začínají na 340 000 Kč, až hloupě nízko s ohledem na to, jak dobrý vůz tato 911 je.
Porsche Carrera GT
Tohle je trochu knížecí rada, ale nějakou perličku na konec jsme si nechat museli. Carrera GT má základní prvky společné se závodním speciálem u Le Mans a v časech největší slávy konkurovala nejdokonalejším vozům planety. Bylo jasné, že se stane sběratelským vozem, ale trvalo jí to hodně dlouho. Až teď se pokles cen zastavil, ne však zázračně nízko - zájemce musí mít na kontě nejméně 12 milionů Kč. Ale tato investice má své opodstatnění - jedna jde o jedinečné auto a jednak má potenciál se v budoucnu prodávat klidně za desítky milionů...
Zdroj: Auto Classics
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 4 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Jedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
před 2 hodinamiDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
před 3 hodinamiMini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 4 hodinamiČíňané jdou úplně opačným směrem než Evropané, ukázali další novinku s unikátním osmiválcem vlastní výroby
před 5 hodinamiEU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva