Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zapomeňte na Lady. V západnějších částech Evropy skončily a už se nevrátí
16.11.2018 | Petr Prokopec
Pro některé Čechy to může být složité přijmout, s Ladami už ale v zemích Evropské unie dále počítat nemůžeme. Hlavní důvody jsou dva a nepřekvapí vás zřejmě ani jeden. Naděje na aspoň částečný zvrat ale existuje.
Pokud patříte mezi fanoušky aut ruské Lady, ze stávající situace budete nejspíše rozčarováni. Nová evropská pravidla vyžadující homologaci dle měřícího cyklu WLTP totiž v podstatě způsobila ukončení jejich prodeje. K mání je dnes již jen omezený počet skladových vozů s homologací dle starých pravidel, po jejichž prodání se brány většiny dealerství nejspíše zcela zaklapnou. Rusové totiž momentálně neplánují, že by vyrazili dále na západ od svých hranic, a to ani ve vzdálenější budoucnosti.
Šéf AvtoVAZu Yves Caracatzanis uvedl, že za touto situací stojí nejen stále přísnější regule Evropské unie, ale také rozhodnutí mateřské aliance Renault-Nissan. Dacia, která též spadá pod její křídla, totiž konstantně roste (v květnu a červnu bylo prodáno přes 50 tisíc kusů za měsíc, což se stalo poprvé v historii) a prostor pro další levnou značku na trhu logicky umenšuje.
Lada sice používá podobnou techniku, ale spíše v případě platforem, nikoli pohonných jednotek. Ty ruské plní emisní normy Euro 5 a Euro 6, ovšem nikoliv momentálně vyžadovanou Euro 6c. A rozhodně ne Euro 6d TEMP, jejíž platnost začíná 1. zářím 2019. Nabízí se použití motorů Dacie, které s normami potíže nemají, ale ani to není jednoduché.
Moderní motory plnící hlavně onu normu Euro 6d TEMP a osazené filtrem pevných částic se totiž neslučují s ruským palivem. Jejich výrobci tedy nemohou garantovat bezproblémové fungování, a tak je v Rusku momentálně ani nenabízejí, ostatně i tamní legislativa je v dané oblasti benevolentnější než v Evropě. Lada by samozřejmě mohla v Toliatti produkovat jak vozy pro domácí trh, tak pro EU s jinými agregáty, nicméně to by bylo znovu drahé, zvláště při jejích současných prodejích v EU. Stačí se podívat na registrace, které vyvrcholily srpnovými 600 prodanými vozy. To je opravdu malé množství, a i kdyby došlo třeba k pětinásobnému nárůstu, příjem navíc jistě nevykompenzuje zvýšení výdajů.
Ruská automobilka tedy v podstatě nemá jinou šanci, než se soustředit pouze na domácí trh či na země, kde přísnější emisní normy nehraj zásadní roli. Caracatzanis pak dodává, že k exportu sice může dojít, ovšem pouze v případě okrajových modelů a jen za předpokladu, že bude mimo Rusko velký zájem.
Jedinou teoretickou šanci má v tomto případě nová generace Lady Niva, jenž byla letos představena ve formě konceptu. Nicméně její sériové provedení není zrovna za dveřmi, dle šéfa AvtoVAZu dorazí až v roce 2021 nebo 2022. Do té doby tedy o ruských vozech můžeme pouze snít, nebo se je pokusit dovézt individuálně.















































Lada se do západnějších částí Evropy nevrátí, hlavně kvůli Dacii a přísnějším emisním regulím. Stanovisko značka může přehodnotit leda v případě druhé generace modelu Niva, která má ale na trh dorazit až někdy v roce 2021 nebo 2022
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. včera 21:24
- Aleix Espargaro s wild card v Jerezu včera 20:51
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? 17.4.2025
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
Nejnovější články
Rychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
včeraČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
včeraMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraZkrachovala další německá automobilová firma, výrobce úchvatného Mercedesu. Před úpadkem ji nezachránily ani čínské peníze
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva