Zaměstnanci Porsche budou pracovat déle a za méně, aby mohli vyrábět Mission E

Alespoň tak novou dohodu odborů se zaměstnavatelem prezentují lidé z Zuffenhausenu. Pracovní týden bude nyní delší a růst mezd se zpomalí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Zaměstnanci Porsche budou pracovat déle a za méně, aby mohli vyrábět Mission E

27.12.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Zaměstnanci Porsche budou pracovat déle a za méně, aby mohli vyrábět Mission E

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Alespoň tak novou dohodu odborů se zaměstnavatelem prezentují lidé z Zuffenhausenu. Pracovní týden bude nyní delší a růst mezd se zpomalí.

Porsche bude podle dohody, které dosáhly odbory se zaměstnavatelem ohledně mezd a pracovní doby, vyrábět elektrické auto. To je samo o sobě zajímavé, pozoruhodné jsou ale i detaily oné dohody, která má právě se startem výroby nového modelu, kompletně elektrického sporťáku, souvislost.

Porsche na jeho stavbu zaměstná 1 000 lidí ve své hlavní továrně v Zuffenhausenu, na což vynaloží cca miliardu Eur, tj. cca 27 miliard korun. To je spousta peněz a s ohledem na současnou ekonomickou nerentabilitu elektromobilů se Porsche do takové investice nechtělo. Zaměstnanci ale údajně toužili po tom, aby vyráběli sériové provedení konceptu Mission E. Porsche jim tedy nabídlo, že mohou „ubrat na sobě”, aby něco takového umožnili. A zaměstnanci zastoupeni odbory kupodivu souhlasili.

Nová dohoda tak znamená prodloužení pracovního týdne v továrně v Zuffenhausenu z 34 na 35 hodin a se zpomalením růstu mezd mezi roky 2016 a 2025. Pro leckoho bude takové uskromnění se úsměvné, ale němečtí zaměstnanci nebývají zrovna nenároční. Tato změna alespoň částečně srovná rozdíly mezi poměry zde a v dalších továrnách, kde se staví vozy Porsche, tj. v Lipsku a v Osnabrücku a dovolí Porsche o něco volněji dýchat.

„Zaměstnavatel a zaměstnanci společně došli ke kompromisu, díky kterému bylo rozhodnuto o výrobě Mission E v Zuffenhausenu,” uvedl mluvčí automobilky Porsche. Můžeme se tedy ptát, proč přibudou nová pracovní místa právě v Zuffenhausenu, jsou-li tam mzdové náklady nejvyšší a o jejich snížení bylo nutné jednat. Dost možná za tím ale stojí jen kapacitní důvody - fabrika v Osnabrücku patří Volkswagenu, „jen” se tam montuje Cayman a Cayenne. A rozšíření v Lipsku nejspíš také nebylo snadno schůdné.

Tato dohoda ale ovšem neříká nic o tom, kdy se produkční verze Mission E dostane na silnice. Hovořilo se o roce 2018 a novější zprávy nemáme, takže stále musíme brát za platnou tuto informaci. V té době bude také Tesle Model S šest let, takže by se jí hodil větší facelift, ne-li rovnou nová generace. To ale spíš spekulujeme dle délky životních cyklů aut - zda Tesla něco takového plánuje, nevíme.


Zaměstnanci Porsche budou pracovat déle a za méně, aby mohli vyrábět Mission E - 1 - porsche mission e concept ofic 01Zaměstnanci Porsche budou pracovat déle a za méně, aby mohli vyrábět Mission E - 2 - porsche mission e concept ofic 02Zaměstnanci Porsche budou pracovat déle a za méně, aby mohli vyrábět Mission E - 3 - porsche mission e concept ofic 03Zaměstnanci Porsche budou pracovat déle a za méně, aby mohli vyrábět Mission E - 4 - porsche mission e concept ofic 04Zaměstnanci Porsche budou pracovat déle a za méně, aby mohli vyrábět Mission E - 5 - porsche mission e concept ofic 05Zaměstnanci Porsche budou pracovat déle a za méně, aby mohli vyrábět Mission E - 6 - porsche mission e concept ofic 06Zaměstnanci Porsche budou pracovat déle a za méně, aby mohli vyrábět Mission E - 7 - porsche mission e concept ofic 07Zaměstnanci Porsche budou pracovat déle a za méně, aby mohli vyrábět Mission E - 8 - porsche mission e concept ofic 08Zaměstnanci Porsche budou pracovat déle a za méně, aby mohli vyrábět Mission E - 9 - porsche mission e concept ofic 09Zaměstnanci Porsche budou pracovat déle a za méně, aby mohli vyrábět Mission E - 10 - porsche mission e concept ofic 10Zaměstnanci Porsche budou pracovat déle a za méně, aby mohli vyrábět Mission E - 11 - porsche mission e concept ofic 11Zaměstnanci Porsche budou pracovat déle a za méně, aby mohli vyrábět Mission E - 12 - porsche mission e concept ofic 12Zaměstnanci Porsche budou pracovat déle a za méně, aby mohli vyrábět Mission E - 13 - porsche mission e concept ofic 13Zaměstnanci Porsche budou pracovat déle a za méně, aby mohli vyrábět Mission E - 14 - porsche mission e concept ofic 14Zaměstnanci Porsche budou pracovat déle a za méně, aby mohli vyrábět Mission E - 15 - porsche mission e concept ofic 15Zaměstnanci Porsche budou pracovat déle a za méně, aby mohli vyrábět Mission E - 16 - porsche mission e concept ofic 16Zaměstnanci Porsche budou pracovat déle a za méně, aby mohli vyrábět Mission E - 17 - porsche mission e concept ofic 17
Produkční verze Mission E bude určitě mít zrcátka (na snímcích koncept)

Zdroj: Automotive News

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.