Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Výsledky dlouhodobého testu Hyundai Tucson na 100 tkm mnohé Čechy nepotěší
9.8.2018 | Petr Prokopec
Korejská auta u nás stále obchází dost kontroverzní pověst a existuje tak spousta lidí, kteří jim nepřejí nic dobrého. Právě ti nebudou z výsledků dlouhodobého testu Tucsonu nadšeni.
Pro Hyundai je nový Tucson nadmíru důležitým vozem. Svědčí o tom už pohled na jeho prodeje, který odhalí, že si zákazníci z evropských showroomů jen loni odvezli přes 152 tisíc kusů korejského SUV. Celkově automobilka na Starém kontinentu prodala necelých 513 tisíc aut, tento model tedy láká takřka jednu třetinu prodejů značky.
Úspěšný je Tucson i v České republice, však jen letos si pro něj k dealerům přišly skoro 2 tisíce lidí. Přesto by bylo naivní si myslet, že jde o univerzálního miláčka publika. Hyundai si u nás zejména svými agresivními reklamními kampaněmi nadělalo spoustu odpůrců, které těší jedině to, když se automobilce něco nepovede. Takoví by mohli s vírou v přetrvávající nekvalitu korejských aut vyhlížet výsledek dlouhodobého testu Tucsonu ze strany německého Auto Bildu, zrovna ten je ale rozhodně nepotěší. Nový Tucson byl po 100 tisíci najetých kilometrech ohodnocen známkou 1- a stal se třetím vůbec nejlépe hodnoceným SVU v těchto testech, jen o dva trestné body za nejlepšími stroji.
Němci měli k dispozici vůz lakovaný vcelku nudným odstínem White Sand Metallic a vzhled mnoha superlativy nezahrnuli. To tu ale nehraje roli, v tomto ohledu si každý udělá názor sám. Technika navíc dává na diskutabilní vzhled rychle zapomenout. Tucson je osazen dvoulitrovým turbodieselem, který měl dle technických parametrů produkovat 136 koní. Na motorové brzdě mu ale byl naměřen výkon 148,9 koně.
S ohledem na téměř desetiprocentní bonus nepřekvapí, že pohonná jednotka nemá s 1 641 kilogramů vážícím SUV extrémně náročnou práci. Je škoda, že Němci neuvádí konkrétní čas potřebný ke zrychlení z klidu na stovku, oficiální údaj v podobě 10,6 sekundy ale byl překonán. To samé se ovšem týká rovněž spotřeby. Ta by oficiálně měla být 4,9litrová, test však vůz ukončil se 7,3 l/100 km.
To příliš nepřekvapí, zvláště když uvážíme, že Tucson strávil většinu svého života při rychlé jízdě po rychlostně neomezené německé dálnici. V takovém režimu mu k vyšší efektivitě jistě pomohl pouze pohone předních kol, v případě čtyřkolky by průměr byl vyšší. To by ovšem německým testerům zdaleka nevadilo, mnohem tristnější podle nich byly situace, kdy ne úplně malé SUV zůstalo vydáno na pospas sněhovým závějím, a to jen kvůli absenci systému 4x4.
Pokud přitom koupi korejského SUV zvažujete, dá se tomuto problému snadno předejít tím, že si za pohon všech kol připlatíte, Němci to doporučují. Jízdní dynamika či spotřeba sice v tu chvíli budou krapet horší, neboť systém zvyšuje hmotnost o 58 kilo, ovšem dle Auto Bildu se to zkrátka vyplatí. Jaké další problémy se během oněch najetých 100 tisíc kilometrů objevily?
Nebylo jich zase tak málo, vesměs se ale jednalo o prkotiny. Kolegové kupříkladu museli řešit, proč občas nejde otevřít víko zavazadlového prostoru, a to žádným z tradičních způsobů. Proč tomu tak bylo? Diagnostika odhalila neidentifikovatelnou chybu, jež se navíc po dni a půl sama opravila. Podle šéfa kvality Hyundai Juana Carlose Quintany za tím stálo vychýlení víka zavazadelníku ze správné polohy, což je snadno opravitelná závada, která se - jak vidno - někdy umí opravit i sama.
Další kritika padla na slabá světla, která jsou ostatně již léta jedním ze slabších míst aut z Asie. Tucson se sice montuje na Slovensku, ovšem dle globálních specifikací a jedna z tradičních slabin tedy zůstává. Kromě toho se v závěru testu objevilo nepříjemné chrastění uvnitř palubky, za což mohl uvolněný držák ventilátoru klimatizace.
Došlo také k poškození brzdových hadic, což ale podle Němců nezpůsobil materiál nižší kvality či špatná výroba, nýbrž nejspíše nějaké zvíře. To tedy k horšímu vozu přičteno nebylo, opotřebená manžeta zadní nápravy ale už ano. Ta nicméně byla vyměněna bezplatně, v rámci pětileté standardní záruční lhůty.
Jakkoliv lze zmínit ještě některé komponenty jako startér, u kterých se začala ve větší míře projevovat koroze, suma sumárum je Tucson hodnocen výtečně. Dostal pouhopouhých 6 trestných bodů a žádný se netýká spolehlivosti mechanických částí - šlo jen o 2 body za onu potíž s uvolněným drátem a 4 udělené body za drobné potíže při každodenním používání. Technické potíže tedy byly minoritního rázu, navíc snadno opravitelné, často v rámci záruky. K tomu pak lze přihodit vcelku dobrou zábavu za volantem, jíž si navíc užíváte ve stárnutí odolávajícím interiéru.
Tucson lze tedy dle Němců více než doporučit, jen nesrovnatelně dražší Volvo XC60 D4 dopadlo v testu o fous lépe. Uvažovat byste ale prý měli o systému pohonu všech kol. Pokud vás tato slova nakopla k rozhodnutí, dlouho neotálejte, verze 2,0 CRDi 4x4 se 136 koňmi je k mání již jen dočasně, a to od 659 990 Kč. Jakmile budou doprodány skladové zásoby, bude k mání již jen SUV po faceliftu, v jehož případě je 136 koní produkováno jedna-šestkou a doprovázeno úrovní výbavy Style. Cena ale v takové chvíli startuje na 784 990 Kč.
Hyundai Tucson dle Němců rozhodně není střelou mimo terč, v dlouhodobém testu na 100 tisíc km dostalo skoro perfektní hodnocení
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
před 2 hodinami - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
- Test MotoGP: Průběžně na čele stále Alex Marquez 19.11.2024
- Test MotoGP: Po 2 hodinách vede Alex Marquez 19.11.2024
- První testy MotoGP 2025 19.11.2024
- MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice 18.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar poprvé ukázal své přelomové auto a fanoušci běsní. Šéfdesignér přísahá, že vedení nejede na drogách
před 58 minutami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
před 2 hodinami - Potvrzeno: Nejnovější Mercedes skutečně dostal motory z Číny, žádné jiné. A další novinky na tom budou stejně
před 3 hodinami - Ford v Evropě propustí 14 procent všech zaměstnanců, sázka na mrtvého koně se mu vrací i s úroky
před 5 hodinami - VW se rozhodl nasadit elektrický pohon skutečně pro všechno a všude, jeho poslední novinka zvedá obočí
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva