Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW? Žabaři, Renault Espace 1,6 dCi šidí emise 25násobně
24.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzské MPV vykáže při použití stejného „fíglu” oproti VW ještě 10x větší překročení limitů NOx ve dvou jinak totožných testech.
Tip: Přečtěte si také o reakci Renaultu na tato zjištění. Francouzi nemají žádný argument, hájí se něčím, co zřejmě nemůže obstát...
Překračování limitů emisí NOx je v posledních měsících hlavním tématem všech automobilových médií. Víceméně všichni ukazují prstem pouze na Volkswagen, který si na sebe prvotním přiznáním zjevně ušil bič. A jakkoli další zjištění dávno ukázala i na jiné, je to stále jen VW, na koho tato aféra dolehla.
Už už se zdálo, že ve Wolfsburgu již získali nad kauzou Dieselgate kontrolu a otěže z rukou jen tak pustit nehodlají. Jenže pak se provalilo, že ve hře jsou i šestiválcové třílitry. A aby toho nebylo málo, tento týden naši kolegové z BBC ve spolupráci s českou zkušebnou prokázali že tzv. funkčním odpojovacím zařízením je vybaven i evropský VW Passat B7. Ten ve stejném testu změnou pouhé jediné, navíc nízkým emisím do karet hrající vstupní podmínky (teplý start vs. studený) vykázal 2,5krát vyšší emise NOx než při splnění všech kritérií. Co to bude znamenat pro další vývoj, teprve uvidíme.
Jisté ovšem je, že neklidné spaní spaní dnes nebudou mít jen manažeři Volkswagenu. Vrtět ze sna se budou také u Renaultu, a to kvůli modelu Espace 1,6 dCi. Nová generace se totiž dostala do spárů německé DUH (Deutsche Umwelthilfe), tedy té samé organizace, která minulý měsíc otestovala Opel Zafira. Zatímco přitom v jeho případě bylo zjištěno až 17násobné překročení limitů, Francouzi zachází ještě dále. V testech dle cyklu NEDC bylo totiž zjištěno, že limity stanovené normou Euro 6 byly přesaženy až 25krát.
Ve světle těchto výsledků můžeme 2,5násobné překročení limitů zmiňovaného Volkswagenu Passat považovat za žabařinu, a to i přesto, že v případě Passatu byly do rovnice zahrnuty limity normy Euro 5, v jejichž případě platilo maximum 180 mg/km. Při aktivaci „chytrého“ softwaru se přitom VW dostal na 167 miligramů, reálně však emitoval 435 mg/km. Tedy sice nemalé množství, ovšem ve srovnání s Renaultem Espace pomalu mizivé.
Francouzskému vozu totiž asociace DUH naměřila až 2 061 miligramů, tedy přes 2 gramy na kilometr. Renault může prohlásit, že šlo třeba jen o vadný vůz, jenže dřívější testy ADAC došly v případě hned několika motorů dCi v jiných vozech k velmi podobným výsledkům.
Též aby v tomto případě byla vyloučena mýlka, zopakovala německá DUH svůj test hned devětkrát, ovšem pouze dvakrát došlo k dodržení limitu 80 mg/km. A to jen za podmínek, které plně odpovídají laboratornímu měření a během kterých evidentně muselo zasahovat „chytrých emisních strategií“ hned několik. I při studeném startu, během kterého Passat již limitům vyhovoval, totiž v některých případech došlo u Renaultu Espace k nemalému překročení limitu, neboť emitoval 235 mg/km. Tedy dvaapůlnásobek zmiňované normy Euro 6.
Přehled klíčových výsledků vám ukážou přiložené tabulky, ze kterých je patrné, že - na rozdíl od Zafiry - stačí u Renaultu pro přepnutí do jiného módu pouhý teplý start místo studeného. U Opelu bylo nutné uměle roztočit zadní kola, aby si „přestal myslet”, že je testován. To u Renaultu zásadní vliv na výsledky nemělo.
Podle asociace DUH ovšem situace není tristní ani tak u dotyčných vozů a automobilek, jakožto spíše u německého ministerstva dopravy, jemuž byly předány veškeré podklady již před měsícem po testu Opelu Zafira. Nicméně za celou tu dobu nebylo vydáno žádné oficiální prohlášení, které by vedlo k vyšetřování značky. Dá se tedy očekávat, že obviněn prozatím nebude ani Renault, neboť i nejnovější sada dokumentů zamířila na stejnou adresu.
Právě s ohledem na nezájem úřadů neustále naznačujeme, že celá kauza Dieselgate je pouze šaškárnou, při které ani zdaleka nejde o ochranu životního prostředí, ale jen o pouhé honění politických bodů. Vše přitom odstartovala kardinální chyba Volkswagenu, který se k podvodu přiznal, na rozdíl od Opelu (komentář Renaultu ke zjištění DUH jsme zatím nezískali). Jestli se úřady dále budou tvářit, jako by VW byl snad jedinou automobilkou na světě, teprve uvidíme...
Renault Espace 1,6 dCi překračuje dle nového zjištění emisní normy až 25krát. Na rozdíl od Volkswagenu ale Francouze nikdo „neřeší”, alespoň zatím
Zdroj: DUH
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
před 7 hodinami - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejčtenější články
- Druhé nejlevnější SUV Mercedesu láká jako ojeté ještě nižší cenou, už po pár letech ho trápí obří propady hodnoty
22.10.2024 - Sověti svého času neměli auta, se kterými by dobyli Sibiř, a tak přišli s těmito monstry, měla zcela unikátní techniku
22.10.2024 - Splňte plán, nebo zemřete: Šéf popsal, jak automobilky musí přestat prodávat auta, aby mohly dál prodávat auta
23.10.2024 - Prodeje nových aut v Evropě se dál propadají. Žádaná auta už se ani nevyrábí a vnucování těch nechtěných to nespraví
23.10.2024 - Dvě Bugatti Chiron se srazila při pokusu o předjetí náklaďáku. I ten od nich schytal takovou ránu, že šel „přes boudu”
23.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva