Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW má nového šéfdesignéra, stvořil Mercedes SLK nebo Porsche 918 Spyder
18.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nástupcem Waltera da Silvy se stává Michael Mauer, který dříve pracoval i pro Saab. Proslul však až vozy z Zuffenhausenu, mezi něž patří i SUV či sedan.
Na počátku minulého měsíce jsme mohli informovat o odchodu Waltera da Silvy z postu šéfdesignéra koncernu VW Group. Teprve nyní ovšem německá automobilka upřesnila, kdo se stane nástupcem muže, který kupříkladu u Audi stál u zrodu čelní masky „single frame“ a jenž se podepsal také pod vzhled první generace supersportu R8. Okolo horké kaše přitom dlouho chodit nebudeme a rovnou zmíníme, že novým šéfem designového oddělení se stává Michael Mauer.
Také v případě třiapadesátiletého Němce můžeme hovořit o působivé reputaci získané vozy, jejichž vzhled má na svědomí. Mauer svou kariéru odstartoval v roce 1986 u Mercedesu, přičemž v průběhu let měl co do činění s roadstery SLK a SL, třídou A nebo Smartem. O čtyři léta později třícípou hvězdu opustil a zamířil k Saabu, kde čtyři roky působil jako ředitel pro design a podepsal se pod vzhled konceptů 9-X, 9-3X, 9-3 Sport Hatch, produkční verze 9-3 SportCombi, 9-3 Cabrio z let and 2004 až 2007 a typu 9-2X. Poté byl jmenován šéfdesignérem Porsche.
Právě se značkou z Zuffenahusenu je spojena nejznámější část Mauerovy kariéry, přičemž prvním vozem, na němž se podílel, bylo Porsche 911 GT2. Dále jeho podpis nesou modely jako Cayenne, Macan, Panamera a nová generace 911 991. Ta prý byla nemalým oříškem, neboť rozdíl mezi krásou a ošklivostí prý tvořily milimetry. I proto za její styling obdržel prestižní ocenění Red Dot. Mimo to ovšem Mauer navrhl i hybridní 918 Spyder.
Designové oddělení Volkswagenu je tedy v dobrých rukou. Daná rošáda ovšem není jedinou, k jaké na výše postavených postech došlo. Dále můžeme zmínit, že šéfem vývojového oddělení se stává Dr. Ulrich Eichorn, který štafetový kolík přebírá po Dr. Ulrichu Hackenbergovi. Také v tomto případě nejde o úplného nováčka u VW, Eichorn byl totiž až do roku 2012 hlavním technikem u Bentley.
Za produktovou a modulární architekturu bude u celého koncernu nově zodpovědný Ralf-Gerhard Willner, který dosud šéfoval divizi koncepčních vozů u Audi, zatímco produkci dostane na starosti Wolfram Thomas. Ten je zaměstnancem Volkswagenu již pětatřicet let, přičemž během této doby zastával i významné funkce v oddělení lehkých užitkových vozů nebo u Seatu.
Poslední oznámený přesun se týká postu prodejního ředitele VW Group, který bude nově zastávat Fred Kappler, jenž doposud šéfoval oddělení s továrním příslušenstvím. Zmínit pak můžeme ještě osobu Francisca Javiera Garcii Sanze, který patří mezi nejzkušenější manažery koncernu a který byl pověřen úkolem nejtěžším - tedy vyvést Volkswagen ze stávající dieselové krize.





Novým šéfem designu u VW se stává Michael Mauer, který dříve pracoval pro Porsche, Saab či Mercedes
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky včera 19:00
- Alex Marquez vyhrál rovněž časový trénink včera 16:00
- Filip Salač postoupil přímo do Q2 včera 15:00
- V Jerezu začal nejrychleji Alex Marquez včera 10:00
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? 24.4.2025
Nejnovější články
K mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
včeraVW možná konečně pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla mít, jen oklikou
včeraČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
včeraVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
včeraPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle