Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Vladimir Putin zakázal skryté měření rychlosti, argumentuje veskrze logicky
19.7.2019 | Petr Prokopec
Je bez přehánění fascinující, že takový postoj zaujal člověk, který je považován za skrytého diktátora a despotu. Mnozí demokraticky a svobodomyslně se tvářící evropští politici se mohou stydět.
Názory na měření pomocí skrytých kamer a radarů se mohou různit. Dle jednoho tábora tento krok skutečně přispívá k navýšení bezpečnosti na silnicích, zatímco ten druhý mluví pouze o odvodu dalších peněz motoristů do státních či obecních kas. Na které straně stojíme my, nemusíme zdůrazňovat - omezení rychlosti a tedy i její měření má smysl, ale zdaleka ne vždy a všude. K vymáhání limitů u nás bohužel nedochází v naprosté většině případů tam, kde je jejich dodržování kriticky důležité, ale spíše tam, kde jsou omezení nesmyslně příkrá a existuje největší pravděpodobnost, že řidiči rychlost překročí a budou moci být pokutováni. Tohle bezpečnosti skutečně neprospěje.
Podobná situace nepanuje jen v Česku, ale i v řadě dalších zemí, odkud pravidelně slýcháme kritické hlasy v dokonale stejném duchu. Zastání se jim obvykle dostane jen od svobodomyslnějších médií či řidičských klubů a pokud už na stejnou rétoriku najede nějaký politik, obvykle je to někdo, kdo nemáme reálnou moc cokoli změnit. O to více nás udivuje krok ruského prezidenta, kterého by za příznivce svobody a demokracie neoznačili zřejmě ani jeho největší fanoušci.
Vladimír Putin totiž osobně nařídil veškerým složkám státní správy skoncovat se skrytým měřením rychlosti aut. Hlava Ruské federace argumentuje logicky - hlídání rychlosti „zpoza buku“ podle Putina nevede ke zlepšení bezpečnosti na silnicích, neboť jen nachytává řidiče na švestkách a nemění jejich chování. To zůstává stejné i po obdržení pokuty, a tak skryté měření slouží jen jako nástroj na plnění státní kasy.
Radary tedy nyní mají být používány jen tam, kde dle statistik dochází k nehodám nejčastěji, a mají tak přispět ke snížení nehodovosti. Vždy budou muset být jasně označené, aby řidiči své chování korigovali ještě před tím, než budou moci někomu ublížit. Rusové nyní veškeré podmínky standardizují a všechny radary by měly být spravovány centrálně jedním subjektem, který bude zodpovídat za instalaci i následný výběr pokut.
Rusům přitom nejde o drobné peníze, dle údajů listu Kommersant celkový objem pokut navázaných na kamery a radary loni činil více než 3,4 miliardy rublů (cca 1,23 miliardy korun). A to všechny subjekty, které ovšem mají měření na starosti, nebyly ochotny publikovat data. Ve výsledku se tedy nejspíše bavíme o ještě vyšší částce, s níže úřady budou moci z velké části rozloučit.
Přijde nám to rozumné, neboť jakkoli na všech silnicích platí za všech okolností stejná pravidla, jejich vymáhání nemá pokaždé stejný smysl a stát by se měl soustředit na to, aby primárně byla dodržována tam, kde něčemu pomáhají. Ale kolikrát jste v životě viděli radar před školou? A kolikrát před cedulí konec obce v místech, kde už žádné domy dávno nejsou?
Jak se tedy zdá, ne vše, co přijde z Ruska, si zaslouží pohrdání, dá se tím i inspirovat. Pokud by někoho z českých politiků napadlo něco podobného, byli bychom všemi deseti pro - proti radarům jasně viditelným hlavně u škol, přechodů a na dalších frekventovaných místech nemůže namítat nikdo rozumný ani slova.
Ruský prezident nařídil zásadní změnu ve fungování radarových systémů všeho druhu, jakékoli formy skrytého měření budou nově nepřípustné. Podle Vladimira Putina neprospívají bezpečnosti, ale jen státní kase
Zdroj: Kommersant
Bleskovky
- Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025 - Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
15.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Poslední malá spalovací Porsche zažila těsně před svým koncem ohromné prodejní vzepětí. Není z toho jasné, o co lidé stojí?
před 9 hodinami - Britové chtěli udělat z nepotřebných telekomunikačních boxů u silnic dobíjecí stanice pro všechny. Zůstali u jednoho, který rozeberou
před 11 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
včera - Alpina představila poslední nové auto ve své nezávislé éře. A je tím nejsilnějším v její historii, jede až 330 km/h
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera
Živá témata na fóru
- Zubní vybavení pro domácí mazlíčky 01.18. 02:33 - max22
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.17. 12:47 - Truck Daškam
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie
- BMW Divize 01.16. 13:41 - Vrooom