Víte, co má Audi A3 v úplném základu místo vyjížděcího displeje MMI?

Současná A3 má svůj minimalistický interiér koncipovaný tak, že v něm nějaký displej MMI zdánlivé být musí. Jenže nemusí. A alternativa je bizarní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Víte, co má Audi A3 v úplném základu místo vyjížděcího displeje MMI?

13.1.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Víte, co má Audi A3 v úplném základu místo vyjížděcího displeje MMI?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Současná A3 má svůj minimalistický interiér koncipovaný tak, že v něm nějaký displej MMI zdánlivé být musí. Jenže nemusí. A alternativa je bizarní.

Současné Audi A3 je na trhu už pátým rokem, takže je vším, jen ne žhavou novinkou. Loni se dokonce už dočkalo faceliftu, čili míří spíše ke konci své životní dráhy. Přesto dokázalo překvapit, tedy alespoň mě. Po krátkém průzkumu ve svém okolí jsem ale zjistil, že v tom nejsem sám, a tak - byť nepochybuji, že se mezi našimi čtenáři najdou větší experti na toto téma - možná překvapí také vás. Začít ale musím trochu zeširoka.

Už když kolega tento vůz poprvé testoval v roce 2012, obdivoval jeho půvabně minimalistický interiér. Není v něm skoro nic - sama palubní deska zabírá jen malý prostor, středový panel prakticky neexistuje a tlačítka se víceméně omezují na jakousi klaviaturu pod prostředními výdechy ventilace a ovládání klimatizace. Na všechno ostatní tady výjimečně není MasterCard, ale MMI, palubní systém vozu, jehož obrazovka se vysune z vrchu palubní desky. S pomocí tradičního ovládání systému za řadící pákou se pak už propracujete ke všemu potřebnému - je tu autorádio, nastavení auta, navigace, propojení s telefonem, na co si vzpomenete.

Interiér je zkrátka koncipován tak, že si nedokážete představit, že by tu tahle věc také mohla nebýt. Pochopitelně, jako třeba u BMW (už od časů iDrive řady 5 generace E60 a dalších lepších modelů té doby) může být standardní displej menší, nemusí zobrazovat navigaci, systém nemusí umět přehrát MP3, nemusí mít televizi, za to všechno může chtít výrobce připlatit. Ale samotný displej s rádiem, základním nastavením a ovládáním? Ten by tu měl být, však si představte, kam byste v A3 cokoli jiného dali. Není tu skutečně žádný prostor pro konvenční autorádio a jeho ovládání, není tu možnost přidat další tlačítka, zdánlivě tu prostě MMI alespoň v nějaké podobě být musí.

Jenže nemusí, v úplném základu nikoli. Nikdy dříve jsem nic takového neviděl, ale včera jsem to spatřil. A nemohu na to zapomenout.

Známý se mi přijel pochlubit svým novým autem, jak to občas známí dělávají. Koupil si v Německu lehce jetou A3 právě této generace - pěkné auto, pořád vypadalo jako nové, s xenony a pěknými koly, pod kapotou benzinová 1,4 TFSI, to neurazí. Když jsem ale usedl dovnitř, nestačil jsem se divit - byla to základní verze Attraction snad bez jakéhokoli příplatku. Taková auta nebývají zrovna krásná, ale bizarnost oholenosti A3 je skutečně mimořádná.

Že tu není automatická klimatizace, ale jen manuální, zase tak nezaskočí. Tady konstruktéři ani neměli větší problém - panýlek ovládání zůstal prakticky stejný, zmizely displeje a místo nastavení teploty či intenzity „ofuku” ladíte velmi podobnými otočnými ovladač teplotu, intenzitu a směr ventilace. Ani to nepůsobí moc nepatřičně, ne napohled. Co mě ale vážně zaskočilo - nebylo tu MMI, žádné.

Už jsem viděl velmi bídně vybavené A3, už jsem viděl i tu manuální klimatizaci, ale ne holobytovou náhradu MMI. V Audi skutečně vymysleli způsob, jak místo displeje obdařit auto tradičním autorádiem - to se na stejném místě vyjíždí z palubní desky, ale trochu jinak a do asi třetinové výše. Rozhraní skýtá jen malý displej a okolo partu tlačítek, protože volič MMI chybí pochopitelně též. Takto, sice na dost nevhodné pozici, se můžete přehrabovat v nastavení rádia a dalších funkcí jako v jiných autech jinde, ale je tu ještě jedna zvláštnost.

A3 nemá nikde na palubní desce tlačítka na ovládání hlasitosti, přepínání stanic či posunu skladeb - ani je mít nemůže, není je kam umístit a dálkové ovládání z volantu vám Audi v základu samozřejmě nedá. Celé autorádio ale může zajet do palubní desky, i když hraje, takže u Audi museli vymyslet, jak jej ovládat, i když panýlek s tlačítky není vidět. A přišli na to - dali tlačítka změny hlasitosti a spol. svrchu, takže na ně lze sáhnout, i když celý tento geniální vynález zmizí v útrobách.

Je to celé jednak mimořádně ošklivé, uživatelsky nepřívětivé a také velmi „sociálně” vyhlížející. Je to celé tak hanebné, až jsem si zprvu myslel, že z tohoto auta někdo ukradl onen displej a toto je nějaká podomácku vyrobená náhrada. Ale není, je to základní provedení A3 i s tovární náhradou MMI.

Je až absurdní, když si představím, jak obrovské úsilí muselo Audi vývoji takové věci věnovat, jen aby do základu nedalo nejprimitivnější verzi MMI. Jen aby dostalo od zákazníků peníze za příplatek alespoň za to nejobyčejnější „ememíčko”. A v tomto směru vlastně uspělo.

V životě jsem tuto věc neviděl ani na fotkách a když jsem se v údivu probíral inzeráty na Mobile.de, abych vám to ukázal, našel jsem mezi asi 15 tisíci nabízenými A3 této generace jen desítky aut v základním provedení Attraction, ke kterému by si klienti nepřikoupili alespoň to nejjednodušší MMI. A to předpokládám, že jim jen méně bystrý prodejce neřekl, aby v příplatkové výbavě zaškrtli aspoň to - stálo to 9 742 Kč přesně, za tyto peníze jste dostali alespoň onen displej s rádiem, nastavením a ovladačem u řadičky.

Jinak si nedovedu představit, že by si tuto věc někdo vědomě do auta pořídil - když si kupujete vůz, který dnes jako Sportback (český ceník ani konfigurátor pro třídvířko neexistuje) začíná na 600 tisících Kč s tříválcovým motorem, jistě je vám jedno, jestli si připlatíte 10 tisíc za takovou věc, nebo ne - pokud takové peníze nejsou pod vaši rozlišovací schopnost, asi nepůjdete pro kompakt, který se typicky prodává za ceny okolo tři čtvrtě milionu Kč a vyšší. Zvlášť pokud - a to není výjimka - je i v autech, která mají jinou příplatkovou výbavu klidně za více než 100 tisíc či motor, s nímž začínají o podobné cifry výše.

V minulém čase jsem výše nemluvil náhodou. Že to byl nesmysl nehodný prémiového kompaktu, už zjevně uznalo i Audi, neboť po faceliftu je základní MMI ve standardní výbavě všech verzí. Tato vyjížděcí podivnost, pseudoMMI pro chudé, už tedy jednou pro vždy zůstane hříčkou historie a gratuluji známému, že ji má - je to skutečně rarita. Pokud byste něco takového chtěli mít též, máme pro vás pár možností - toto (úplně „oholené”), toto (už s 1,4 TFSI, lepšími koly...) nebo toto auto ji má. A ten poslední kus je opravdu bizarní - 1,8 TFSI s bixenony, automatickou klimou, lepšími koly a tímto... Takový vůz stál před facelitem dost přes 700 tisíc Kč. Tady asi opravdu někoho nenapadlo, že by k takové verzi mohl nedostat alespoň základní MMI...


Víte, co má Audi A3 v úplném základu místo vyjížděcího displeje MMI? - 1 - Audi A3 bez MMI zaklad 01Víte, co má Audi A3 v úplném základu místo vyjížděcího displeje MMI? - 2 - Audi A3 bez MMI zaklad 02Víte, co má Audi A3 v úplném základu místo vyjížděcího displeje MMI? - 3 - Audi A3 bez MMI zaklad 03Víte, co má Audi A3 v úplném základu místo vyjížděcího displeje MMI? - 4 - Audi A3 bez MMI zaklad 04
Takto vypadá skoro úplně (tady je aspoň automatická klimatizace) základní provedení interiéru současné A3 před faceliftem. Náhrada veskrze obvyklého MMI je bizarnost sama

Víte, co má Audi A3 v úplném základu místo vyjížděcího displeje MMI? - 5 - Audi A3 bez MMI zaklad 05
Puštěné to nevypadá o moc lépe...

Víte, co má Audi A3 v úplném základu místo vyjížděcího displeje MMI? - 6 - Audi A3 bez MMI zaklad 06
...a zasunuté též ne

Víte, co má Audi A3 v úplném základu místo vyjížděcího displeje MMI? - 7 - Audi A3 bez MMI zaklad 07Víte, co má Audi A3 v úplném základu místo vyjížděcího displeje MMI? - 8 - Audi A3 bez MMI zaklad 08Víte, co má Audi A3 v úplném základu místo vyjížděcího displeje MMI? - 9 - Audi A3 bez MMI zaklad 09
Provedení s manuální klimou má také něco do sebe

Víte, co má Audi A3 v úplném základu místo vyjížděcího displeje MMI? - 10 - Audi A3 bez MMI zaklad 10Víte, co má Audi A3 v úplném základu místo vyjížděcího displeje MMI? - 11 - Audi A3 bez MMI zaklad 11
A toto je prostor za řadicí pákou bez ovladače MMI

Víte, co má Audi A3 v úplném základu místo vyjížděcího displeje MMI? - 12 - Test Audi A3 8V 2012 14 TFSI 002Víte, co má Audi A3 v úplném základu místo vyjížděcího displeje MMI? - 13 - Test Audi A3 8V 2012 14 TFSI 010Víte, co má Audi A3 v úplném základu místo vyjížděcího displeje MMI? - 14 - Test Audi A3 8V 2012 14 TFSI 012Víte, co má Audi A3 v úplném základu místo vyjížděcího displeje MMI? - 15 - Test Audi A3 8V 2012 14 TFSI 025Víte, co má Audi A3 v úplném základu místo vyjížděcího displeje MMI? - 16 - Test Audi A3 8V 2012 14 TFSI 026Víte, co má Audi A3 v úplném základu místo vyjížděcího displeje MMI? - 17 - Test Audi A3 8V 2012 14 TFSI 027Víte, co má Audi A3 v úplném základu místo vyjížděcího displeje MMI? - 18 - Test Audi A3 8V 2012 14 TFSI 032Víte, co má Audi A3 v úplném základu místo vyjížděcího displeje MMI? - 19 - Test Audi A3 8V 2012 14 TFSI 033Víte, co má Audi A3 v úplném základu místo vyjížděcího displeje MMI? - 20 - Test Audi A3 8V 2012 14 TFSI 034Víte, co má Audi A3 v úplném základu místo vyjížděcího displeje MMI? - 21 - Test Audi A3 8V 2012 14 TFSI 049Víte, co má Audi A3 v úplném základu místo vyjížděcího displeje MMI? - 22 - Test Audi A3 8V 2012 14 TFSI 051Víte, co má Audi A3 v úplném základu místo vyjížděcího displeje MMI? - 23 - Test Audi A3 8V 2012 14 TFSI 053Víte, co má Audi A3 v úplném základu místo vyjížděcího displeje MMI? - 24 - Test Audi A3 8V 2012 14 TFSI 077Víte, co má Audi A3 v úplném základu místo vyjížděcího displeje MMI? - 25 - Test Audi A3 8V 2012 14 TFSI 081Víte, co má Audi A3 v úplném základu místo vyjížděcího displeje MMI? - 26 - Test Audi A3 8V 2012 14 TFSI 079
Takto vypadala námi testovaná A3 v roce 2012

Foto: Mobile.de

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.